SkyscraperCity banner

1 - 20 of 3960 Posts

·
Registered
69 Posts
Discussion Starter #1
Almere: Stadshart

In Almere verrijst een volledig nieuw stadshart. Ik woon boven in het eerste gebouw dat werd opgeleverd, de Silverline en kan hier dus, indien gewenst, af en toe een update tonen van de vorderingen.
Dit wordt het:

Het gebouw links met overhang aan het water is Silverline, in april 2001 opgeleverd. Rechts daarvan staat The Wave, waar deze week het hoogste punt wordt bereikt en de dubbele toren dáárnaast is Side by Side. Bouw daarvan begint april volgend jaar.

34,526 Posts
Ja, ik ben ook zeer benieuwd naar updates, mijn verwachtingen worden steeds hoger, ik zal zeker een keer gaan kijken als er wat meer af is!

·
Registered
4,708 Posts
En toch blijf ik erbij dat Almere en Amsterdam straks 1 gaan worden ....en dus onze eerste Metropool in NL zou zijn !!!

·
Registered
114 Posts
Goeie updates uit Almere zijn welkom. Ik was laats in Elmere en was verrast door de bouw-woede. Met de spectaulaire gebouwen kan het nog wel eens wat worden. Ik ben benieuwd.

·
Registered
69 Posts
Discussion Starter #11
Update:

+++++++++++++++
WTC-toren 120 meter de hoogte in

———————————————————————

Een toren van 120 meter moet de blikvanger worden van het nieuwe WTC-Complex in het centrum van Almere-Stad.

Het college van burgemeester en wethouders heeft goedkeuring gegeven aan het voorlopig bestemmingsplan waarin de hoogte van de toren wordt geregeld.

Het totale complex bestaat uit 3 kantoortorens aan de noordkant van het centraal station. Als alles meezit, kan het gebouw 2008 in gebruik worden genomen.
++++++++++++++++

Bron: www.omroepflevoland.nl

·
...
2,954 Posts
Nog groter nieuws:

Op de site van het WTC staat het volgende over de gemeente Almere:

"Begin jaren '70 besloot de Rijksoverheid tot de bouw van de stad Almere om een oplossing te bieden voor de ruimteproblematiek in het noordelijk deel van de Randstad. Sindsdien groeit geen plaats in Nederland zo snel als Almere. In haar korte bestaan vanaf 1975 heeft Almere meer dan 166.168.000 inwoners mogen verwelkomen."

Dit betekent dus dat Almere stiekem al de grootste stad van Nederland is. De grootste stad ter wereld zelfs. Waarom is deze informatie tot nu toe voor ons verborgen gehouden? ;)

·
Registered
2,152 Posts
Originally posted by INVISIBLE

Jah maar dan noem je ook Amsterdam , daar is het ltoch redelijk normaal dat het drukker is om 2 uur s'nachts .
Hij bedoelt ook dat het 's nachts om 2 uur in Amsterdam nog drukker is dan overdag in Almere.

Waar en wanneer ben je dan geweest VTM?

·
The best of the best
126 Posts
dat was met een hele excursie van mijn studie, iig de haven, en het centrum.

De haven was echt erg, boven al die restaurantjes, allemaal oude vrouwtjes woningen. Het flatgeouw aan het einde van de haven was opzich wel vet.

·
the double dude!
1,551 Posts
Als je in het centrum van Almere foto"s staat te nemen van Amsterdam dan zegt mij dat al genoeg over het centrum van Almere , waar idd veel gebouwd wordt momenteel alleen niet echt hoog! :righton: :fart: :nocrook:

1 - 20 of 3960 Posts