SkyscraperCity banner

3941 - 3960 of 3960 Posts

·
billieron
585 Posts
Hier zijn ze inmiddels al goed bezig met de tweede bouwlaag.

Ook de tingi towers in almere buiten is men bezig met de 5e Verdieping. Aardige volumes voor almere buiten. Hoop wel dat er nog meer van dit soort plannen bijkomen hier. Genoeg plots nog om op te vullen.

·
billieron
585 Posts
Zeer mooi plan! Mooie uitwerking van eerdere visies die ik heb gezien voor onder andere dit gebied. Er wordt al goed nagedacht over fasering van de deelgebieden. Mooi dat ze een duidelijke keuze maken om eerst rondom de parkeergarages te ontwikkelen. Ook is dit natuurlijk wel jammer want dat betekend dat we nog minimaal tien jaar met die gedrochten opgescheept zitten.
Overall... bouwhoogten van 4 a 5 lagen. Stedelijke plinten. En hoogte accenten van 35 en 60 meter. De eerste ontwikkeling is al onderweg en zal dit najaar in aanbouw gaan 'highnote 60metet' en verdere ontwikkelingen beloven ook niet lang op zich te wachten. Hopelijk snel meer !

·
Registered
7 Posts
07 juli 2020 13:55
facebook sharing button

twitter sharing button

ALMERE – Almere houdt vast aan het principe van een laagbouwstad. Dat zei wethouder Julius Lindenbergh tijdens de laatste Politieke Markt.

Wat het college betreft wordt hoogbouw op twee plekken geconcentreerd: in het centrum van Almere Stad en in het Olympiakwartier-Oost in Poort. De wethouder noemde het voorstel van D66 ' interessant' om wijken gevarieerder te maken voor verschillende doelgroepen. Met name het idee om tussen de eengezinswoningen ook gestapelde bouw toe te staan waarvan de bouwhoogte niet boven de 'gewone' huizen uitkomt. Door slim te programmeren kan het aantal bewoners in de buurt toenemen, waardoor er vanzelf een mix ontstaat van verschillende doelgroepen. Bovendien schept dat de mogelijkheid voor jongeren om in de eigen buurt wooncarrière te maken.

Alleen olympia kwartier en almere stad centrum, klopt niet helemaal... kijk maar naar Duin en almere buiten.
Maar alsnog...diepe zucht...😪😪😪😐

·
Registered
411 Posts
07 juli 2020 13:55
facebook sharing button

twitter sharing button

ALMERE – Almere houdt vast aan het principe van een laagbouwstad. Dat zei wethouder Julius Lindenbergh tijdens de laatste Politieke Markt.

Wat het college betreft wordt hoogbouw op twee plekken geconcentreerd: in het centrum van Almere Stad en in het Olympiakwartier-Oost in Poort. De wethouder noemde het voorstel van D66 ' interessant' om wijken gevarieerder te maken voor verschillende doelgroepen. Met name het idee om tussen de eengezinswoningen ook gestapelde bouw toe te staan waarvan de bouwhoogte niet boven de 'gewone' huizen uitkomt. Door slim te programmeren kan het aantal bewoners in de buurt toenemen, waardoor er vanzelf een mix ontstaat van verschillende doelgroepen. Bovendien schept dat de mogelijkheid voor jongeren om in de eigen buurt wooncarrière te maken.

Alleen olympia kwartier en almere stad centrum, klopt niet helemaal... kijk maar naar Duin en almere buiten.
Maar alsnog...diepe zucht...😪😪😪😐
Ik las het net ja, jammer, maar was wel te verwachten met alle nimby's in de stad.
Mensen zijn hier hallergischgies voor alles wat ook maar een beetje stedelijk aandoet.
Wat ik raar vind, gezien je nou eenmaal in de 8e(?) stad van Nederland woont.

·
billieron
585 Posts
Jammer inderdaad als ze zeggen 'gestapelde bouw die niet boven de rjntjeswoningen uitkomt' valt er niet erg veel te stapelen. Nu lijkt het mjj ook echt niet realistisch om op elk kansloos grasveldje torens neer te zetten maar verpsreid over de stad kan ik wel 100 plekken verzinnen waar iets van 6 tof 10 lagen zeker niet zal misstaan. Hoeft niet allemaal gigantisch de hoogte in maar zoiets als ze in bijvoorbeeld in de bouwmeesterbuurt in almere buiten hebben staan zou prima passen op elke supermarkt.
Zou sws een mooi begin zijn om te beginnen om alle supermarkten op te toppen met 5 bouwlagen.

·
Moderator
44,532 Posts

·
Registered
1,281 Posts
Begint echt indrukwekkend te worden, wat is het daar prachtig wonen met dat uitzicht!
Dit is toch 10 x beter dan een rijtjeswoning waar je alleen schuttingen ziet, en de voorkant geparkeerde auto's en een groenbak..

·
billieron
585 Posts
Zeker impossant wordt het! . Maakt een flinke insruk vanaf de Hollandse brug als je polder inrijdt.

Hier nog even een plaatje uit het visie document 2020-2030 de eeuwig jonge binnenstad.
Als dit er werkelijk allemaal moet staan in 2030 dan krijgt met het nog druk. Al was het maar de helft.... blijven dromen ben ik bang

303990

·
sander189
134 Posts
Zeker impossant wordt het! . Maakt een flinke insruk vanaf de Hollandse brug als je polder inrijdt.

Hier nog even een plaatje uit het visie document 2020-2030 de eeuwig jonge binnenstad.
Als dit er werkelijk allemaal moet staan in 2030 dan krijgt met het nog druk. Al was het maar de helft.... blijven dromen ben ik bang

View attachment 303990
Dat kan zeker niet worden waargemaakt voor 2030. In het ontwikkelplan Noord-Oostkwadrant wordt voor de metropole-/regiseursgarage en stofzuigerkavel pas iets voorzien na 2030. Je mag idd hopen dat de helft van de gebouwen op het plaatje wordt gerealiseerd. Gaat allemaal zo traag hier in Almere...:cautious:

·
Registered
59 Posts
In Almere zijn er meer spannende zaken aan de gang dan in bv. Rotterdam: Duin/Poort, naderende renovatie station, Campus station Centrum, Nobelhorst, Oosterwold :)

·
AARRGGHH
1,082 Posts
Vandaag heb ik een flink rondje gefietst door West-Friesland. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht op meerdere skylines. Hieronder foto's van die van Almere. Deze zijn genomen bij het strand van Schellinkhout aan de West-Friese Omringdijk (hemelsbreed ~30 km).

View attachment 225929

View attachment 225892
Viel mij vorige week ook op daar. Schitterend puntje daar op die hoek.

·
Registered User
126 Posts
In Almere zijn er meer spannende zaken aan de gang dan in bv. Rotterdam: Duin/Poort, naderende renovatie station, Campus station Centrum, Nobelhorst, Oosterwold :)
Was dat maar waar haha 😅 Ik heb een passie voor Almere, maar in Rotterdam spelen toch echt geweldige ontwikkelingen. Ook in Almere zijn mooie ontwikkelingen, maar het mag wat mij betreft een tandje hoger, ambitieuzer en sneller!

3941 - 3960 of 3960 Posts