SkyscraperCity banner
1 - 20 of 63 Posts

·
robkaper.nl
5,971 Posts
Rodezand danwel Hang/Zijl. Dat zouden supermooie stukjes Rotterdam kunnen zijn met wat verdichting en het voorkomen van een zwart-wit voorkant/achterkant gevoel op de plint. Al hoeven dit eigenlijk geen torens te zijn.

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
In ieder geval in Rotterdam... dat wordt dan naast de Erasmusbrug....

·
Your advertisement here?
6,812 Posts
Hooghoudt was mij al voor met het Stationsgebied Zuid, dus zoek ik even een nieuwe plek... Op de plek waar nu nog de Niemeyer tabaksfabriek staat. Een grote, bakstenen toren, zodat die goed in de Berlagiaanse wijk past. Gezien vanaf de A28 Assen krijg je dan een mooi cluster met van links naar rechts de Gasunie, de Niemeyertoren, daarachter de Zwarte Doos, de Regentes, en tot slot helemaal rechts de Hooghoudttoren.
De Niemeyertoren komt het best tot zijn recht in de hoogte 130-150 meter, maar het zou erg leuk zijn als je hier de hoogste van Nederland neer zou kunnen zetten.

Edit: Een stuk of 5 torens tussen de 80-150 meter rond de Drafbaan, met de Gasunie als beginpunt lijkt mij ook erg leuk om te ontwikkelen.

·
Bas
14,372 Posts
Toch op de Jungerhans-locatie tegenover het CIC in Rotterdam.
Een toren van 230 meter alhier zou de skyline in evenwicht brengen.
En de stad heeft dan gelijk de hoogste van Nederland, waar het recht op heeft.

·
Just another user
4,936 Posts
Zeeburgereiland; uitzicht over de stad, het meer en het platteland!

·
Banned
7,712 Posts
Den Haag: Prins Clausplein, Loosduinen
R'dam: hoek A16/20 > opmaat voor wand(en) langs Kralingseplas (wordt 'Central Park')
Arnhem: Nijmeegseplein; Velperbroek
Nijmegen: Keizer Karelplein
Eindhoven: begin Kennedylaan

·
Slap the NIMBY
509 Posts
Lijnbaankwartier, Leuvehoofd, Jungerhans locatie, Hilton toren, enz, enz.

·
Registered
737 Posts
Waar nu Havanna en New Orleans 2 torens van 70 meter gaan betekenen. In plaats van die 70 meter exemplaren zou ik graag 1 toren van 170 en een van 200 meter ontwikkelen.

1 - 20 of 63 Posts