SkyscraperCity banner
1 - 14 of 14 Posts

·
Registered
6,629 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Onder het Motto van de Architects of Air die van 24 t/m 27 April in Enschede op de Oude Markt stonden wijd ik dit topic .

Amazozo is de naam van het structuur dat hier in die week stond .

www.architects-of-air.com

*** PS voor diegenen die dit zeer interessant vinden, de voorstelling word nog 2 maal dit jaar in Enschede getoond .
Wel moet ik er bij zeggen, dat dan niet meer de Amazozo de structuur is die tentoongesteld word maar resp. de Ixilum van 24 t/m 28 Mei op het Roombeek.
En de Levity II van 15 t/m 23 september op wederom de Oude Markt in Enschede .
Die laatste is overigens ook de grootste en tevens de enigste plek in NL waar die komt .
Hij staat ook in Barcelona / Budapest / Hamburg .
Dit jaar showen ze 3 structuren en Enschede is de gelukkige met alle 3 de structuren .
Nijmegen, Velp en Gennep hebben dit jaar allemaal 1 maal een structuur binnen hun stadsgrenzen .

Dit schouwspel is werkelijk adembenemend en voor veel forummers hier een absolute must :) .
Dus ik kan het je aanraden !!!

Amazozo :

Om te laten zien dat er ook wel degelijk mensen aanwezig waren en dat dus fotograveren zeer moeilijk maakte, er stond zelfs een rij buiten .

Met flitser gezien ( flitsen kan van binnen uit niet valt het zonlicht weg, vandaar dat de foto's met sluitertijd moesten gemaakt worden en dat mensen onscherp op de foto gezet heeft ) \

Van buitenaf gezien

Kleuren zijn puur onstaan door licht van de zon en wat je binnen te zien krijgt is met geen pen te beschrijven .

·
Registered
6,629 Posts
Discussion Starter · #3 · (Edited)
Ja maar dan nog ....er staat een soort van songbird cd aan .
Zeegeluiden en wind en ga zo maar door .
Plus het telkens weer veranderen van lichtsterkte door de zon .
En het adembenemende schouwspel aan kleuren, maakt het alles bijna onwerkelijk .

Ik meen het echt ...dit is een aanrader die je echt gezien moet hebben .
Dus als je tijd over hebt kom tussen 24 en 28 Mei naar het Roombeek en aanschouw het zelf .
Dan word het bij dit gebouw gehouden .

Even terugkomend op de foto's .
Die foto's maken met sluitertijd is opzich ook eigenlijk geen probleem .....mits je wel een lege ruimte hebt waar niet continu mensen langslopen en kinderen voor bij rennen .
Daarom moest het zeer snel gebeuren .

·
First Lady HHF
994 Posts
Ziet er super uit Invisible. Je hebt het ook mooi in beeld gebracht, qua sfeer, super gedaan. Ik weet niet of ik die weken in de buurt ben daar, maar als ik er ben zal ik er door jouw foto's zeker heengaan.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Pff, hadden ze jaren geleden in Eindhoven al staan :) Was toen geloof ik net nieuw. Hoe dan ook, erg mooi is het zeker! :happy:

·
...
3,313 Posts
Lichtstad said:
Pff, hadden ze jaren geleden in Eindhoven al staan :) Was toen geloof ik net nieuw. Hoe dan ook, erg mooi is het zeker! :happy:
Volgens de website bestaan ze al vanaf 1992, dus zo nieuw is het ook weer niet.

Maar inderdaad een jaar of vijf geleden waren ze al in Eindhoven op het Stadhuisplein. En volgens mij zijn ze sindsdien ook in bijna elke andere Nederlandse gemeente geweest. Dit jaar dus ook in Enschede. ;)

·
Registered
6,629 Posts
Discussion Starter · #12 ·
dennol said:
Volgens de website bestaan ze al vanaf 1992, dus zo nieuw is het ook weer niet.

Maar inderdaad een jaar of vijf geleden waren ze al in Eindhoven op het Stadhuisplein. En volgens mij zijn ze sindsdien ook in bijna elke andere Nederlandse gemeente geweest. Dit jaar dus ook in Enschede. ;)

Hallo mooie grapjas .......het komt weer eens uit Enschede en laten we het maar weer lekker de grond in praten .
Stond het in Eindhoven of Rotterdam dan is het :eek2:

Maar nee het staat hier en het is heel normaal .
Dan zou ik je het heel mooi vertellen het is voor het eerst dat ze met deze 3 structuren in NL staan en ook nog eens alle 3 in Enschede .
De volgende termijnen zijn van 24 t/m 28 Mei en van 15 t/m 23 september .

En dit en deze 3 structuren komen dit jaar nergens ter wereld alle 3 te staan behalve in de plaats Enschede .
En ook al bestaan ze al sinds 1992 en komen ze uit de UK .
Dat weet ik ook al lang .
Maar dat had ik ook niet aangegeven dat het uniek was .
Wel dat het speciaal was en is dat ze hier dit jaar 3 keer te bewonderen zijn .

Maar goed voor de beterweters onder jullie ( beperkt aantal mensen hier ) .
Omdat ik de meesten wel een leuk antwoord vind geven .
DAN KOM JE NIET ......het is ook maar een TIP . :bash:

·
...
3,313 Posts
De ;) stond er niet voor niets, Invisible.

Bij een forumer die van elke post een reclameboodschap voor Enschede weet te maken (zelfs in threads die helemaal niets met Enschede te maken hebben) kon ik het niet laten om even bijdehand te doen. Ik weet niet wat voor een werk of opleiding je nu doet, maar als ik de directeur was van de VVV of het Stadspromotieteam Enschede nam ik je meteen in dienst. ;)

Verder complimenten voor je foto's. Er zitten een paar hele mooie tussen. Sommigen lijken echt licht uit te stralen. :)

1 - 14 of 14 Posts