Skyscraper City Forum banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Prince of Persia
1,928 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De architect Ashok Bhalotra heeft in de jaren 90 een nieuwe wijk voor Amersfoort ontworpen. Kattenbroek. Hier zijn een aantal foto´s van een wijk die regelmatig door Japanse touristen word overspoeld.

Dit zijn een paar foto´s die ik heb gemaakt :p be easy on me ik ben geen pro :p

·
Bas
14,534 Posts
Kattenbroek is toch wel een hele bijzondere wijk. Ik ben van plan om nog eens met de fiets door Amersfoort te gaan, ik heb er heel veel herinneringen uit mijn jeugd liggen. Gewoon eens effe kijken hoe dingen veranderd zijn, of die steile helling bij de Ligtenberg er nog is, hoe het bedrijventerrein is veranderd en natuurlijk een rondje door de twee nieuwste stadwijken. Vergt wel enige voorbereiding, maar ik denk dat zoiets echt wel de moeite waard is.

Nu nog wachten op mooi weer. Het startschot is inmiddels gegeven door deze aardige fotoserie hierboven. Hartelijk dank hiervoor..... :)

·
The only way is up
87,167 Posts
railway stick said:
of die steile helling bij de Ligtenberg er nog is, :)
Die ligt er nog. Het hogste punt ligt op bijna 50 meter, dus die is niet zomaar verdwenen ;)
Het ziekenhuis zal wel verdwijnen en plaats maken voor woningbouw.

·
Hoogbouw terrorist
2,882 Posts

Ik weet waar de buurt het komende WK gaat bekijken! beamer aansluiten, biertje & knabbels erbij, laat het WK maar komen :cheers:

En komen er echt Japanse toeristen naar deze wijk? Sommige gebouwen zien er leuk uit, maar om er helemaal voor om te rijden....

·
Prince of Persia
1,928 Posts
Discussion Starter · #7 ·
^^^^ Je hebt maar een klein deel gezien. :) Kattenbroek is architectonisch heel hoogstaand. Het slechte weer verpeste het om heel Kattenbroek te fotograferen ( ik maakte alleen foto's van het deel waar ik zelf woon. :p

·
Your advertisement here?
6,840 Posts
Inderdaad, de hele wijk Kattenbroek is (voor Vinex maatstaven) best bijzonder te noemen. Er liggen een aantal leuk opgezette straten en mooie gebouwen. Ook bevindt er zich wat hoogbouw.

1 - 8 of 8 Posts