SkyscraperCity banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Bas
14,410 Posts
Mooie serie van een voor mij wel redelijk bekende wijk. Heel vroeger kwamen wij wel eens in de Kruiskamp, omdat Barneveld een `te kleine` Albert Heijn had, dus gingen we in Amersfoort winkelen en op de terugweg nog even door deze wijk heen. Maar de omgeving is wèl sterk veranderd zeg. Jammer dat ze van die saaie nieuwe flatgebouwen hebben neergekwakt. Misschien was een beetje retrobouw de oplossing geweest. Gelukkig heeft de wijk haar normale middenklassekarakter behouden.

·
The only way is up
86,684 Posts
^^ Die is er ook niet echt. Er zijn grote stukken met stadsvernieuwing uit verschillende tijden,
vooral langs het spoor en bij het Neptunusplein, Maar er zijn ook best mooie oudere gedeelten (foto 27)
Foto 7 is van voor mijn vorige huis (appartement) genomen. :)

complimenten voor deze serie.

·
Moderator
16,918 Posts
Leuke nieuwe moderne architectuur zit er tussen, ik vind de bebouwing idd niet echt bij elkaar passen

·
Gouda's Glorie
7,880 Posts
Tsja wat moet je hier nou van zeggen. Doet me een beetje denken aan Alphen aan den Rijn, en of dat nou een compliment is...

Amersfoort heeft veel mooiere wijken.

·
Registered
308 Posts
Er is deze wijk veel verschil tussen nieuwe en oude bebouwing. Vooral die oude complexen van 3 hoog zijn niet helemaal mijn smaak :p Langzaam wordt het allemaal wel wat netter en meer 1 geheel heb ik het idee.

1 - 10 of 10 Posts