Skyscraper City Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vanwege een stortvloed aan fotoseries n.a.v. de bijzonder geslaagde Amsterdamse architectuurdag op vrijdag 13 april besloot ik mijn serie maar even uit te stellen om jullie een overkill te besparen. Daarom nu: Effes' kijk op de Amsterdamse Architectuurdag! :cheers:

1 / Oud & nieuw Amsterdam

2 / Bovenin Stedelijk Museum CS

3 / Heersend over de historische binnenstad

4 / Loeren I

5 / Loeren II

6 / Volgend bezoek: Hotel Mövenpick

7 / Proppen!

8 / ... om uit te komen in de technische ruimte bovenin. De man in pak was onze gids.

9 / Loeren III

10 / Uitzicht naar de Zuidas

11 / En uitzicht over het IJ

12 / Uitpuffen op het terras voor het Muziekgebouw

13 / Terrasgasten + CS

14 / Binnen in het Muziekgebouw. Aan de drukte (voor die tijd) binnen én buiten te zien was er een bijeenkomst aan de gang.

15 /

16 / Wij vervolgden onze reis naar de Zuidas, hét zakencentrum van Nederland. Hier een blik op o.a. ABN Amro, Toyo Ito, Viñoly en het WTC.

17 / Maar wij gingen het nieuwe kantoor van Ernst & Young bezoeken. Ligt een stukje van station Zuid af, zoals je net al zag. De sportvelden liggen, zonder er iets voor te doen, op een A-locatie!

18 / Eerst werden we welkom geheten in de bouwbunker

19 / Op naar de top!

20 / Met een gammale bouwlift, natuurlijk.

21 / Eerlijk is eerlijk, het is wel stukken leuker met zo'n lift.

22 / 'Notities'

23 / De verdiepingen op de top waren ruimer ingericht, zoals je ziet zijn het eigenlijk 2 verdiepingen in één.

24 / Bijbehorend uitzicht.

25 / Terras

26 / Betonmolen + binnenstad

27 / Dagelijkse files op de ringweg A10. In de verte (maar niet minder zichtbaar) de Arena. Ook de Utrechtboog is goed te zien.

28 / Lekker uitzichtje!

29 / Maar jullie wachten natuurlijk op de zoombeelden. Die heb ik! Ziehier (o.a.) het Rijksmuseum Amsterdam.

30 / Energiecentrales (lijkt me) en o.a. de nieuwbouw piramide's.

31 /

32 / De Nederlandsche Bank (toch nog steeds met 'sch'?)

33 / Reclame'zuil' bij de RAI, aan de voet van deze toren.

34 / Doorkijkje

35 / Het uitzicht van binnen werd ernstig belemmerd door gestippeld glas.

36 / En dan toch proberen!

37 / Met een beetje handigheid kun je toch nog wel aardige plaatjes krijgen.

38 / Station RAI

39 /

40 / Silhouet I

41 / Silhouet II

42 / Rommelzolder

43 / Spiegel

44 / Onze gouden gids! Ja, die met het streepjeshemd.

45 / Onderin is ons ook nog het eea uitgelegd, voordat we het gebouw letterlijk uit klommen.

46 / Terug bij station Zuid.

47 / Blik op E&Y vanaf station Zuid. Rechts een of andere nieuwbouw aan het ABN Amro Barclays Fortis gebouw.

48 / Tramstation Zuid

49 / Bonus: een meegenomen stukje E&Y!

·
Registered
3,858 Posts
Wauw, vette foto-reeks. Mooie gebouwen daar! Mooi luxe bouwstijl en lekker hoog. Op die foto's richting het centrum is het wazig. Is dat smog?

·
kejje nagaan!
5,063 Posts
Ik heb ze even snel bekeken en er van genoten, Effes! Met name van de zoombeelden.

Jammer dat het een beetje heiig was...op #29 probeer ik mijn eigen stulpje te ontdekken (een van de wazige galerijflats aan de horizon achter het Kraanspoor, zichtbaar tussen de torentjes van het Rijks) maar dat is best lastig...

Zal ze vanavond nog even rustig op me in laten werken.

·
Banned
6,813 Posts
Super foto's, heel anders dan die van de anderen ook;) Nieuwe beelden!:)

Alleen die zwart wit foto's ben ik niet dol op, ze worden wel erg donker.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Dank allen! Ja hoogbouw010, die sfeer zal ik zeker in toekomstige series terug laten komen. Dat maakt 't wel leuker dan wanneer je alleen een stapel uitzichten voorgeschoteld krijgt.

·
I am sterdam
4,762 Posts
Dank voor de kwalitatieve sfeerimpressies Effes. Brengt de vele herinneringen weer naar boven. :eek:kay:

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #16 ·
^ Zeker. En misschien komt er dit najaar een Eindhoven editie, dan moet jij er toch ook wel bij zijn. ;)

1 - 16 of 16 Posts