SkyscraperCity banner

1 - 20 of 77 Posts

·
Moderator
15,189 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Op een zonovergoten, maar erg koude, tweede paasdag heb ik een bezoek gebracht aan Amsterdam. Samen met mijn kinderen heb ik een stuk van een NS-wandelroute langs de grachten gelopen, onderbroken door een rondvaart, tot aan het Rembrandtplein waarna we via de kermis op de Dam weer richting het station zijn gelopen. Dat ging overigens allemaal niet vanzelf want mijn zoon (6 jaar) liet mij duidelijk weten dat een uitstapje prima is, maar Amsterdam was onbespreekbaar. Of ik wel wist welke voetbalclub uit die stad komt? :D

Veel foto's gemaakt deze dag van deze prachtige, levendige stad.

Alle foto's 01-04-2013.

1. Amsterdam Centraal is maar een korte reis vanuit Rotterdam met de Fyra.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8. Dit rijksmonument is het voormalige Administratiegebouw van de Hollandsche IJzeren Spoorweg-Maatschappij

9.

10. Singel

11. Nieuwe Haarlemmersluis

12.

13.

14. Haarlemmerstraat

15.

16. Brouwersgracht

17.

18. Brouwersgracht

19.

20.

21.

22.

23.

24. Binnenvissersstraat

25. Brouwersgracht

26.

27.

-wordt vervolgd-

·
Registered
1,166 Posts
Dit zijn weer mooie plaatjes, Topaas! Ben benieuwd naar de rest. Ik ben ook wel benieuwd of je zoontje nu een beter beeld van deze stad heeft. ;)

·
* H I G H *
1,538 Posts
Mooie serie, leuke perspectieven. Nummer 6 is mijn favoriet! Doe de groeten aan je zoontje, goed dat ie opkomt voor "zijn" club. En voor welke club ie ook is, hij is hier altijd welkom!

·
Registered
7,793 Posts
Leuke serie inderdaad. De Brouwersgracht en Haarlemmerstraat. Mijn favoriete gracht en straat!

En je zoontje is nog jong genoeg om van club te wisselen. Je moet hem ook wat titelsucces gunnen;);).

·
Moderator
15,189 Posts
Discussion Starter · #6 ·
28.

29.

30.

31.

32.

33.

34. Herenmarkt

35.

36.

37.Brouwersgracht

38. We verlaten de Brouwersgracht en gaan verder langs de Herengracht

39.

40.

41. Personeel via de kelder, welke uitbuiter zal dit doen?

42. Ah, het logo hangt op de gevel ;)

43.

44.

45.

46.

47.

48.

49.

50. Herenstraat

51.

52. Verder via de Keizersgracht

53.

54. De Rode Hoed

55. En overal fietsen

56.

57. Woonboot boven water

58. En onder water

59.

60.

61.

62.

63.

64.

65.

66. Leliegracht

67.

68.

69. Prinsengracht

70.

71.

-wordt vervolgd-

·
Registered
3,512 Posts
Mooie serie, leuke perspectieven. Nummer 6 is mijn favoriet! Doe de groeten aan je zoontje, goed dat ie opkomt voor "zijn" club. En voor welke club ie ook is, hij is hier altijd welkom!
Geldt dat ook voor Hagenezen. Want als je met een matje en een groen geel oorbelletje in A'dam loopt heb je al snel Bakkeleien. ;)

·
* H I G H *
1,538 Posts
Wat mij betreft is iedereen welkom, zolang men zich maar een beetje gedraagt. Ach, een beetje wangedrag moet ook kunnen zolang het maar binnen de perken blijft. Hoe anderen erover denken weet ik niet, ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken. Maar eh.... wie draagt er nou een groen-geel oorbelletje?

·
Registered
3,512 Posts
Wat mij betreft is iedereen welkom, zolang men zich maar een beetje gedraagt. Ach, een beetje wangedrag moet ook kunnen zolang het maar binnen de perken blijft. Hoe anderen erover denken weet ik niet, ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken. Maar eh.... wie draagt er nou een groen-geel oorbelletje?
Ach ja, iedereen heeft wel een afwijking. :lol: Maar ik ben enigzins wel mijn wilde haren verloren, behalve mijn matje en oorbelletje dan. Daar ben ik nu eenmaal een trotse Hagenees voor. :cheers:

·
kejje nagaan!
5,036 Posts
Dank, Topaas. In plaats van uitgebreide fotoseries van bekende en onbekende stukken Rotterdam, of van steden die ik bijna altijd aan mijn lange to-do / wensenlijst moet toevoegen (zoals nu weer Odessa) gun je ons voor de verandering nu een blik door jouw lens op mijn eigen stadje. En die bevalt goed!

Het noordelijk deel van de Grachtengordel is op de een of andere manier wel mijn favoriete gedeelte ten opzichte van de rest. De sfeer, de oriëntatie, het licht, alles. De Brouwersgracht vind ik sowieso een van de mooiste grachten die er is.

Ik kijk nieuwsgierig uit naar het vervolg! (en of je op het Rembrandtplein je zoontje en jezelf hebt gekweld met een bezoek aan de instelling op de noordwesthoek van dat grote voormalige bankgebouw van Berlage ;))

·
Registered
7,793 Posts
^^

Helemaal Mee eens Mojito. Dat tomt ook omdat ik aan de rand ervan gewoond heb en daar nog een flatje heb. Maar het is het deel van Amsterdam dat me het meest aanstaat. Het is zo dichtbij CS maar tegelijkertijd niet verpest door toerisme. Je hebt leuke terassen, leuke markten, kleine en grote grachten, mooie pakhuizen etc.

De Brouwergracht en de Haarlemmerstraat winnen ook de laatste jaren de uitverkiezing van respectievelijk de leukste gracht en straat van de stad.

·
Moderator
15,189 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Dank voor alle reacties :)

Ik ben ook wel benieuwd of je zoontje nu een beter beeld van deze stad heeft. ;)
Hij kan de stad best waarderen na ons bezoek.

Doe de groeten aan je zoontje, goed dat ie opkomt voor "zijn" club. En voor welke club ie ook is, hij is hier altijd welkom!
Ik zal het doorgeven!

En je zoontje is nog jong genoeg om van club te wisselen. Je moet hem ook wat titelsucces gunnen;);).
Dat komt echt wel goed met ons huidige clubje de komende jaren :cheers:

Geldt dat ook voor Hagenezen. Want als je met een matje en een groen geel oorbelletje in A'dam loopt heb je al snel Bakkeleien. ;)
Mijn zoon heeft de stad eerder bezocht in 2010, dat wist hij niet meer, maar hij heeft toen op mijn schouders in de Klaverstraat Feyenoordliedjes zitten zingen. Dat kan daar best. Een groen geel oorbelletje gaat natuurlijk wel heel ver en matjes zijn sinds de late jaren 80 al ernstig fout :D

Ik kijk nieuwsgierig uit naar het vervolg! (en of je op het Rembrandtplein je zoontje en jezelf hebt gekweld met een bezoek aan de instelling op de noordwesthoek van dat grote voormalige bankgebouw van Berlage ;))
Dat was een schokkende ervaring toen wij zagen hoe dat mooie gebouw verziekt is :lol:

Foto komt nog, maar in 2010 zagen wij dit schokkende plaatje en daar zijn we ook weer overheen gekomen.

:cheers:

·
Registered
34,257 Posts
Hij kan de stad best waarderen na ons bezoek.
Zolang het daar maar bij blijft. ;)

Dat komt echt wel goed met ons huidige clubje de komende jaren :cheers:
Zeker, daar wordt keihard aan gewerkt. :cheers:

Maar naast dat alles is Amsterdam gewoon een fantastische stad. Het is een fijne stad en een bijzonder foto-genieke stad. Zeker bezien door het scherpe oog en de kundig gehanteerde camera en lenzen van Topaas, of andere (goede) fotografen. Het is alleen niet mijn stad, maar ik kom er toch graag en regelmatig.

Daardoor is het ook gewoon absoluut genieten om naar deze fraaie foto's te mogen kijken op dit forum. Dank voor je werk en het plaatsen hier. :eek:kay:

·
Moderator
15,189 Posts
Discussion Starter · #16 ·
72.

73. Anne Frank Huis

74.

75.

76.

77. Westerkerk

78. Beeld van Anne Frank op het Westerplein

79.

80.

81.

82.

83.

84.

85. IJdock, Paleis van Justitie

86. EYE & Toren Overhoeks

87. Havengebouw

88. EYE

89. IJveer

90.

91. NEMO

92. Scheepvaartmuseum

93. Oosterdokseiland

94.

95. Mövenpick Hotel, PTA & UP Office Building

96. Oudeschans

97.

98. Kikkerbilsluis

99.

100. Montelbaanstoren

101.

102.

103.

-wordt vervolgd-

·
a.k.a. Sequentia
21,610 Posts
Prachtige foto's!

Alleen... wat is dat Paleis van Justitie toch lelijk. Voor mij de grootste blunder van Amsterdam van de laatste decennia :( en dat op zo'n plek!

·
Registered
1,162 Posts
beste Topaas,

Heel mooie serie van "onze hoofdstad". Als ik de foto's goed bekijk heb je dat arme jongetje van 6 wel veel laten lopen. Maar ik kan dat ook wel weer begrijpen. Feijenoorders :banana:zijn meer het type van lopers. Dus was het gewoon een stukje karaktervorming toch?

gr albertb

·
Bike It!
22,245 Posts
Alleen... wat is dat Paleis van Justitie toch lelijk. Voor mij de grootste blunder van Amsterdam van de laatste decennia :( en dat op zo'n plek!
Valt nog wel mee, maar op die plek mocht het beter, inderdaad. EYE en NEMO maken dan weer veel goed. In elk geval weer een fijne, haarscherpe Topaas-serie. Staat er elke dag zo'n file voor het Anne Frankhuis? Mijn zoon wil daar graag eens heen, maar ik wordt aanschuiven zo'n beetje moe. ;)

1 - 20 of 77 Posts