SkyscraperCity banner

6781 - 6800 of 6823 Posts

·
Registered
3,978 Posts
Dat beter benutten zal met PHS wel mogelijk zijn maar dat zal dan vooral gebeuren met lokale sprinterverbindingen want tegelijkertijd is het plan dat naast alle internationale treinen ook de intercityverbinding tussen Amersfoort en Amsterdam CS wordt geschrapt ( zie onder) , wat het toekomstig Amsterdam CS weer meer degradeert tot een hoogstens regionaal belangrijk station i.t.t de landelijke / internationale betekenis die het nu nog heeft en dat is toch zonde gezien de miljarden investeringen die hier al hebben plaatsgevonden en nog vinden en dus waarschijnlijk pas tegen 2028 zijn afgerond !

Amersfoort boos om schrappen directe trein naar Amsterdam Centraal

·
Registered
2,915 Posts
Wat een gekkigheid, ik wist het niet. De directe verbinding tussen Amersfoort en CS is eerder geschrapt geweest met alle nadelen van dien. Ze zijn daar toen op terug gekomen. Zelf heb ik van 2009 tot en met 2019 werkdagelijks gebruik gemaakt van die verbinding. Voor mij zou het bijna 3 km extra fietsen naar Zuid betekenen. Er zullen ook wel goede redenen zijn voor het besluit, maar ik heb geen zin me daar in te verdiepen. Gelukkig duurt het in Nederland altijd absurd lang voordat een besluit tot uitvoering wordt gebracht. Tot 2019 kan nog heel veel gebeuren:).

·
Registered
10,374 Posts
De directe verbinding moet blijven bestaan, maar in de vorm van een sprinter.

Tja, ideaal is het niet, en het geeft vooral aan wat voor complexe puzzel er met al die hap-snap-toevoegingen de afgelopen decennia is gecreëerd, zonder bredere visie. Een extra spoorlijntje hier, een verdubbelinkje daar, en stationnetje ertussenin...en op aansluitende baanvakken laten we alles bij het het oude, tot aan gelijkvloerse overwegen aan toe.

·
Registered
10,792 Posts
Nieuwendijk 188:
Nieuwendijk 188
View attachment 612206
705844

Leidsestraat 100 (Jumbo City):
705848

·
Registered
3,978 Posts
Dat is even een verbetering t.o.v wat er stond ! Weet iemand wat er ooit voor die spuuglelijke jaren tachtig meuk voor
pand op de plek stond ?
Overigens wel jammer dat hier weer een supermarktformule inkomt want dat is nu niet echt een toevoeging van het winkel aanbod. Daarnaast zie ik op de site van de projectontwikkelaar dat vlak naast toekomstig Jumbo City ( New York Pizza zit er alleen nog tussen) de eeuwige blauwe concurrent ook weer een stads AH ( AH to go) heeft gevestigd. En dan te weten dat de gemeente voor toekomstig toerisme niet meer inzet op de massa en als die inderdaad niet meer komt dan denk ik dat het ook snel afgelopen is met deze formules die het moeten hebben van de hongerige en dorstige massa vooral van buiten de stad; ik lees op dezelfde site van de projectontwikkelaar dat voor Corona hiernog gemiddeld zo’n 50.000 passanten per dag langskwamen een aantal waarvan de winkeliers momenteel alleen maar kunnen dromen!

·
Registered
3,044 Posts
Jumbo City-winkels zijn beter vergelijkbaar met een kleine buurtsupermarkt dan met de AH To Go-formule, zie ook bijvoorbeeld de vestiging in De Pijp. Ze zijn groter en hebben een redelijk deel van het normale saaie supermarktassortiment, en zijn daarom meer voor de plaatselijke bewoners dan iedere andere realistische invulling zou zijn geweest. (Dure modezaak, souvenirs, etc.) Juist als de toeristen nog even wegblijven geef ik zo'n supermarkt een betere kans op overleven dan de meeste winkels en horeca in die straat.

·
Registered
478 Posts
Die baksteen had ik alleen niet verwacht op basis van de render. Daar leek hij veel meer beige en hoge kwaliteit. Als het bedoeld was vanaf het begin dat de baksteen witgeel zou zijn, had dat best beter verwerkt kunnen worden in het plaatje

·
Registered
6,523 Posts
Ja dat ziet er inderdaad krap uit. De oude situatie was haast beter omdat je elkaar tenminste nog in kon halen via de autoweg.

·
Voorheen Sieske
Muiderpoort
710 Posts
Ja, dit is voor fietsers in veel opzichten een verslechtering:
  • klinkers in plaats van asfalt
  • het is te smal om in te halen
  • het is voor toeristen veel minder duidelijk dat dit een fietspad is en geen stoep (zeker voor hen die uit de tram stappen).

·
Registered
10,080 Posts
Ja, dit is voor fietsers in veel opzichten een verslechtering:
  • klinkers in plaats van asfalt
  • het is te smal om in te halen
  • het is voor toeristen veel minder duidelijk dat dit een fietspad is en geen stoep (zeker voor hen die uit de tram stappen).
een beetje toerist (her)kent een fietspad helemaal niet als zodanig.

6781 - 6800 of 6823 Posts