SkyscraperCity banner

6821 - 6840 of 6875 Posts

·
Registered
3,121 Posts
Je post illustreert heel aardig wat ik bedoelde. De voorkeur van mensen wordt min of meer bepaald door hun eigen ervaring cq belang. Zelf fiets ik me een versuffing door de stad maar mijn vrouw is moeilijk ter been. Vandaar misschien ook dat ik het zelf wat makkelijker van meer kanten bekijk. Overigens merk ik wel dat je de tram weinig gebruikt. De halte Dam ligt allang zo dicht niet meer bij halte Muntplein. Wat zou je overigens denken van het voorstel om de fietsers te weren uit de Ferdinand Bol. Je fietst zo een end weg en via de Van Wou en de Ruysdaalkade kun je er ook makkelijk komen. De Leidsestraat is ook fietsvrij en dat bevalt prima, hoewel die straat smaller is dan de Ferdinand Bol. Ikzelf probeer de boel altijd zo ruimhartig mogelijk te bekijken (maar slaag daar ook niet altijd even goed in, hoor).

·
Registered
4,025 Posts
Bijkantoor DNB
Het bijkantoor van de DNB aan de Sarphatistraat, waarvan recent bekend was dat het was verkocht aan een multinational , blijkt te zijn aangekocht door het Japanse Gamingbedrijf Kozuki Holding. Sinds 2016 had Kozuki al een inbound studio in het vorige onderkomen van Guerrilla Games met wie het samenwerkte in “The Bank“ aan het Rembrandtplein maar die zij recent verhuisd naar het nieuwe veel grotere onderkomen van GG aan de Nieuwe Zijdsvoorburgwal ( oud Kasbank).Blijkbaar zocht Kozuki sindsdien ook iets zelfstandigs en veel groter en vond dit in de bijna 5.000m2 kantooroppervlakte in het oud bijkantoor van DNB. Wel opvallend dat het is aangekocht i.pv. wordt gehuurd:

Vastgoedmarkt

·
Registered
40 Posts
Bijkantoor DNB
Het bijkantoor van de DNB aan de Sarphatistraat, waarvan recent bekend was dat het was verkocht aan een multinational , blijkt te zijn aangekocht door het Japanse Gamingbedrijf Kozuki Holding. Sinds 2016 had Kozuki al een inbound studio in het vorige onderkomen van Guerrilla Games met wie het samenwerkte in “The Bank“ aan het Rembrandtplein maar die zij recent verhuisd naar het nieuwe veel grotere onderkomen van GG aan de Nieuwe Zijdsvoorburgwal ( oud Kasbank).Blijkbaar zocht Kozuki sindsdien ook iets zelfstandigs en veel groter en vond dit in de bijna 5.000m2 kantooroppervlakte in het oud bijkantoor van DNB. Wel opvallend dat het is aangekocht i.pv. wordt gehuurd:

Vastgoedmarkt
Voor bijna 60 miljoen euro...

·
Registered
4,025 Posts
Voor bijna 60 miljoen euro...
Las ik inderdaad ook; de prijs voor premium kantoorruimte in de stad ( locatie/ kwaliteit) is dus nog niet echt gedaald sinds maart. Overigens las ook dat het Japanse Game- Entertainmentbedrijf dat hier neerstrijkt Konami Games is dat binnen de Kozuki Holding valt. bij de games die Konami op de markt brengen moet je aan hieraan denken:
Game List | KONAMI DIGITAL ENTERTAINMENT B.V.
Gezien het feit dat het DNB bijgebouw de ICT afdeling van de DNB faciliteerde was dit kantoor natuurlijk ook extra geschikt voor een Gamesontwikkel studio waar permanent veel grote interne servers en zware rekencomputers veel deugdelijke energiekabel, glasvezel en koeling vergen die hier dus waarschijnlijk genoeg aanwezig is.

·
Registered
Forum Hadriani
5,978 Posts
Waarom niet voor de hele stad airbnb en soortgelijken verbieden. Amsterdam is geen Parijs; je loopt van een wijk buiten de gordel zo binnen 5-10 minuten het centrum in.
Waarom niet Coffeeshops sterk terug dringen en/of naar de rand van de stad...met een muur er om heen
Wat gaat Amsterdam doen aan de leegstand die mogelijk gaat ontstaan in het centrum? Ik heb liever toeristenwinkels dan allemaal dichtgetimmerde puien. Die gaan post Corona toch al komen ben ik bang voor.
Ik hink een beetje op 2 benen. Ik snap de maatregelen en sommigen zijn best ok, aan de andere kant zit je straks met een saai centrum vol dichtgetimmerde ramen.
Reuring en plezier horen ook wel bij Amsterdam.
Als Amsterdam sterk inzet op de zg. betere toerist dan zal je misschien minder wafel/koffieshop/waterpijp/erotiek -winkels hebben/krijgen, maar krijg je daar zomaar meer luxe/trendy winkels voor terug? Ben bang van niet.

Belangrijke plannen: (uit het artikel)
• Minder erotisch entertainment op de Wallen
• Minder overlast coffeeshops
• Budgethotels omzetten in woonruimte
• Meer vastgoed verwerven
• Minder toeristische spullen op markten
• Geen voedselkramen, zoals hotdogstalletjes, op straat
• Aanpak straatdealers
• Minder filmopnamen en fotoshoots
• Openluchtvoorstellingen Oosterdok

·
Registered
3,136 Posts
De pandemie is een goed moment om wat perspectief te krijgen op deze discussie. Nu valt het bijvoorbeeld op hoe weinig mensen er in de binnenstad wonen, iets waar Halsema ook naar hint. De bevolkingsdichtheid van de "Rode Loper"-as is gelijk aan die van het grootste deel van Noord. Boven de winkels en de horeca wonen weinig mensen, de grachten zitten vol kantoren. Zijn de winkels dicht, werken mensen thuis en zijn de toeristen weg, dan zijn er niet eens genoeg mensen om de supermarkten een levendige aanblik te geven. In West of Oost is het dan plotseling een stuk gezelliger. Dat de balans weg is in het centrum zit hem niet alleen in de bezoekers die de stad overspoelen, het is ook het feit dat die bezoekers een soort lege filmset bevolken. Het wordt tijd voor een gerichte inspanning om woningen toe te voegen aan het centrum.

Wat ik verder in Halsema's woorden lees is dat de kwaliteit van het toerisme omhoog moet; dat de binnenstad niet ontkomt aan "bezoekers" (een betere term) is in ieder geval duidelijk. We bouwen geen muur om de stad maar we willen minder gekots en een betere balans met bewoners. Dat is al een stuk genuanceerder dan eerdere visies op dit onderwerp.

·
Registered
3,121 Posts
Parkeergarage Singelgracht.

866419

Ik heb behoorlijk zitten turen op dit plaatje, maar ik kan me daar geen enkele ruimtelijke voorstelling van maken. Er is daar geen brug waar een tram overheen rijdt.

866426

·
Registered
10,294 Posts
20 jaar geleden woonde ik hier tegenover en toen was er al sprake van. Best onvoorstelbaar dat het een generatie moet duren voor het werkelijkeheid wordt.

·
Registered
3,121 Posts
Ik kom daar tegenwoordig niet zo vaak. Ik fietste van de Bloemgracht naar de Tweede Hugo de Grootstraat. Toen ik de heistelling en de bouwkeet bij de Raampoort zag kon ik niet anders concluderen dat ik altijd verkeerd begrepen had dat de garage bij het Marnixbad zou komen. Een onjuiste conclusie. Het blijft wel de vraag wat die bouwkeet en heistellingen doen bij de Raampoort, honderden meters verderop. De parkeergarage in de Pijp had een veel kleiner werkterrein.

6821 - 6840 of 6875 Posts