Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 27 Posts

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vervolg van deel I, klik hieronder om die serie te bekijken.

44 / Museumplein

45 / …waar het ook al fijn rondhangen is.

46 / Het Rijksmuseum, wat een geweldig gebouw. En wat een geweldig museum, niet te vergeten. Iets waar we als Nederlanders trots op mogen zijn. Benieuwd hoe het er na de verbouwing uit gaat zien.

47 / Stedelijk Museum met de Van Baerlestraat. We lopen deze straat af richting het Vondelpark.

48 / De Jan Luijkenstraat, Dit type bomen ben ik niet vaak tegengekomen in Amsterdam. Meer Ramblas-achtig. Staat wel leuk.

49 / In het Vondelpark.

50 / Filmmuseum, ik wist niet dat ‘ie hier zat. Ook in het Vondelpark was het lekker gezellig druk.

51 /

52 / En zo ben je alweer in Oud-West, een stadsdeel (jawel) ten westen van de grachtengordel. Hier de Bilderdijkstraat.

53 / Oud-West uit, richting Westerkerk en voor je het weet ben je een kilometer verder en midden in de grachtengordel. Dit is de Raadhuisstraat. Die vlaggen rechts zijn we op het Museumplein (#44) ook al tegen gekomen.

54 / En ik maar denken dat ze deze dingen alleen in het buitenland hebben. Het aftelstoplicht! :happy:

55 / Het Koninklijk Paleis op de Dam doemt op.

56 / Op de hoek met Magna Plaza. In de achtergrond de Nieuwe Kerk.

57 /

58 / Oud & Nieuw

59 / Oud & Nieuw & Tram

60 / In Magna Plaza, ooit het Amsterdamse Hoofdpostkantoor en nu (sinds 1992) een winkelcentrum.

61 /

62 /

63 /

64 / De (mooie) trappenhal verkeert nog in originele staat, aldus Wikipedia.

65 / Waar wij ons echter over verbaasde was het plastic ‘glas’ in lood! Uitzichtje richting de Dam.

66 / Damrak

67 / De katholieke St. Nicolaaskerk vanuit de Oudezijds Voorburgwal (geweldige straatnaam)

68 / Streetscene

69 / Oudezijds Kolk, een klein kanaal dat via het Oosterdok uitkomt op het IJ.

70 / Prins Hendrikkade met in de achtergrond het Mövenpick Hotel. Niet geheel onbekend op dit forum. ;)

71 / Richting Centraal Station.

72 / Werkzaamheden aan de Noord/Zuidlijn.

73 /

74 /

·
Registered
2,152 Posts
Twee fantastische series. Vervult me altijd weer van trots om mijn geboorteplaats te zien stralen!

·
Registered
411 Posts
Die vlaggen zijn van het Holland Festival! Ze staan op meerdere plekken in Amsterdam.
Het aantal aftelstoplichten groeit. Ze zijn erg handig, en je bent geneigd minder snel door rood te fietsen.

·
kejje nagaan!
5,060 Posts
En ook deel twee mag er wezen...Ik doe het te weinig, 's ochtends na de spits op een doordeweekse dag de stad in. Want het is wel een verademing, de rust en de (eveneens relatieve) ruimte die je dan ineens hebt.

Op #70 en #72 zie je het opvallende verschijnsel wat ik al eens met Winbuks in een van zijn fotoseries had opgemerkt: de nieuwbouw op Oosterdokseiland en Oostelijke Handelskade is door de perspectivische werking optisch even hoog als de bestaande bebouwing van de Prins Hendrikkade...Frappant!

Die aftelstoplichten zijn een test, voor zover ik weet. De Gemeente hoopt het aantal door-rood-fietsers-en-voetgangers en daarmee de onveiligheid te verminderen door de resterende wachttijd aan te geven...Vanuit mijn eigen waarneming denk ik: dat is tevergeefs. (Al kan ik daar niet goed over oordelen, want ik ga natuurlijk geen 13 seconden op groen wachten om het te bekijken...;):D:))

·
Registered
2,074 Posts
Mooie foto's, leuke serie!

Amsterdam heeft voor mij een aantrekkingskracht die ik nog nooit in een andere Nederlandse stad heb gevoeld. Ik zie op dit forum trouwens ook relatief weinig foto's van de Amsterdamse binnenstad langskomen, helaas.

·
* H I G H *
1,538 Posts
Goeie serie, echt top! Leuk ook om mijn stad eens door Eindhovense ogen te zien. Veel dingen (zoals een aftelstoplicht) vallen mij niet meer op, daarom is het altijd grappig eens vanuit een ander perspectief naar de stad te kijken.

·
Registered
1,217 Posts
Mooie series Effes. Heb weer genoten. Amsterdam is een stad waar je zo verliefd op wordt, zeker op die zonnige zomerdagen...:lovethem:

·
UP's and Downsss
2,203 Posts
Mooie series! Er zit aardig wat diepte in je foto's omdat je vaak een onderwerp op de voorgrond hebt staan; maakt je foto's extra interessant :)

1 - 20 of 27 Posts