SkyscraperCity banner
1 - 20 of 51 Posts

·
Registered
223 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Het linkse college in Amsterdam doet al voor haar officiele aantreden haar best om van het imago van investeren in sociale infrastructuur(ook wel geld weggooien genoemd) af te komen, en legt het voornemen op tafel om eindelijk met de doortrekking van lijn 50 naar het Centraal station een logische ontbrekende schakel te plaatsen tussen Isolatorweg en Centraal Station.

Vragen blijven:
1) Gaat dit door?
2) Linkse partijen die in harde infrastructuur investeren kan dat?
3) Is het een bedankje voor de massale islamitische steun uit Amsterdam West voor de PvdA. Het wordt nu namelijk mogelijk om snel op CS te komen vanuit de islamitische stadswijken in Amsterdan-West. Persen met een trammetje door de Rozengracht of Leidsestraat is er dan niet meer bij.
4) Of durft het linkse college alleen maar een metrolijn te bouwen door goeddeels onbewoond gebied, zoals hier?
5) Is de impotente Mark van der Horst als vorige wethouder nu gewoon een laffe zeurkous, die dit project zelf niet aandurfde?

·
Banned
6,813 Posts
Een metrolijk richting Isolatorweg en Sloterdijk zou ik op den duur wel logisch vinden. Dat ze er over nadenken vind ik dus een goede ontwikkeling!:)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Logisch, maar laat ze er alsjeblieft niet aan beginnen. Eerst de Noord-Zuidlijn (binnen budget) afwerken, dat is blijkbaar al moeilijk genoeg.

·
Joeri
1,498 Posts
Iets tegen linkse colleges? ;)
Ik snap niet waarom een dergelijke verbinding nooit eerder is aangelegd. Zo'n groot stuk is het nou ook weer niet en het lijkt me toch wel een handige verbinding.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
^ Ik reis elke dag met het OV, dus dat bedoel ik niet (al heb je wel gelijk). Als de hele stad overhoopt ligt voor een metrolijn, die keer op keer (financieele) tegenslagen krijgt, waarom nu dan al een andere lijn aanleggen? Zo nodig is het volgens mij helemaal niet. Neem maar gewoon de bus, tram of fiets! :)

·
Member member
1,685 Posts
Je vergeet één vervoersmodaliteit, Lichtstad: De Trein. Die loopt daar al, best vaak vanaf Sloterdijk (Isolatorweg ligt toch in the middle of nowhere). Het is een beetje een zinloos stukje lijn.

·
Registered
14,150 Posts
Volgens mij is dit toch wel een hele handige schakel. Als die echt gemist wordt, heb ik er niets op tegen dat die binnenkort wordt aangelegd. Rood is zeker niet mijn favoriete kleur, maar als rood voorstelt om deze lijn aan te leggen, wil ik wel met ze meegaan.

·
Registered
1,489 Posts
Zolang dat uit eigen middelen bekostigd wordt heb ik daar geen enkel bezwaar tegen, maar als de rijksoverheid zware investeringen moet doen om deze ringlijn te bekostigen moeten ze het vooral NIET doen: in dat geval zouden er primair betere treinverbindingen moeten komen tussen de Randstad en het Noorden, en er zou een spoorlijn tussen Utrecht en Breda moeten komen, aangezien er al zo lang vraag is naar deze twee spoorlijnen. Daarnaast heeft Amsterdam natuurlijk ook nog een grootse traditie in het overschrijden van budgetten, met andere woorden: eerst de noord/zuidlijn maar eens binnen het budget opleveren en dan kunnen we alsnog verder kijken!

·
Registered
969 Posts
Voor het doortrekken van de ringlijn hoeft men slechts een klein stukje ondergronds aan te leggen. Een groot deel kan bovengronds gebeuren. Bovendien is het sowieso maar een paar kilometer. Ik denk dan ook dat de kosten wel mee zullen vallen en relatief veel lager zullen zijn dan die van de Noord/Zuid lijn. Laat ze maar snel beginnen!

·
Just another user
4,936 Posts
QyRoZ said:
Je vergeet één vervoersmodaliteit, Lichtstad: De Trein. Die loopt daar al, best vaak vanaf Sloterdijk (Isolatorweg ligt toch in the middle of nowhere). Het is een beetje een zinloos stukje lijn.
Veel plezier met je overstap, dit is voor de meeste mensen geen optie en ik heb zelf in West gewoond en moest zeer vaak naar het CS, overstappen op Sloterdijk was gewoon ruk. Je wint er geen tijd meer door het vele wachten/overstappen en de 2 keer dat ik het probeerd had viel een keer de stroom uit en de andere keer waren de wissels/seinen kapot....

Ik zie overigens liever deze variant van de Ringlijn:

Maar tja de klein ring is ook wel noodzakelijk....

·
Registered
223 Posts
Discussion Starter · #13 ·
De kosten worden geschat op tussen de 120 en 200 miljoen Euro. Afhankelijk hoe luxe de metrostations worden uitgevoerd of/en hoe corrupt de aanbesteding dit keer is.

·
Registered
5,054 Posts
Het is een relatief goedkope invulling. Waarom is een ring nu nodig? Het gaat gewoon om aanbod: verbindende stukken tussen Weesperplein en Vijzel bijvoorbeeld. Gooi die halve snelweg van de Maurits- en Stadhouderkades maar open. Staan wel majestueuze bomen :(

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
QyRoZ said:
Je vergeet één vervoersmodaliteit, Lichtstad: De Trein. Die loopt daar al, best vaak vanaf Sloterdijk (Isolatorweg ligt toch in the middle of nowhere).
Oók dat nog! Ze zijn gewoon verwend, die Amsterdamse rakkers! Hier doen we 't nog gewoon met de bus :)

·
Premium Member
12,974 Posts
De Nationaliste said:
Het linkse college in Amsterdam doet al voor haar officiele aantreden haar best om van het imago van investeren in sociale infrastructuur(ook wel geld weggooien genoemd) af te komen, en legt het voornemen op tafel om eindelijk met de doortrekking van lijn 50 naar het Centraal station een logische ontbrekende schakel te plaatsen tussen Isolatorweg en Centraal Station.

Vragen blijven:
1) Gaat dit door?
2) Linkse partijen die in harde infrastructuur investeren kan dat?
3) Is het een bedankje voor de massale islamitische steun uit Amsterdam West voor de PvdA. Het wordt nu namelijk mogelijk om snel op CS te komen vanuit de islamitische stadswijken in Amsterdan-West. Persen met een trammetje door de Rozengracht of Leidsestraat is er dan niet meer bij.
4) Of durft het linkse college alleen maar een metrolijn te bouwen door goeddeels onbewoond gebied, zoals hier?
5) Is de impotente Mark van der Horst als vorige wethouder nu gewoon een laffe zeurkous, die dit project zelf niet aandurfde?

Wat een lelijke plattegrond zeg...;)

·
Your royal highness
1,682 Posts
Ik snap de sceptische reacties (weer eens) niet. Dit is toch geweldig! Ook al woon ik niet in noordwest, het lijkt me niet meer dan logisch dat de schakel tussen CS en Isolatorweg wordt gedicht. Ik vind het een prima plan, dat niet hoeft te wachten tot in 2013 de noordzuidlijn klaar is. En niet uit metrogeile overweging, maar omdat je vanuit West inderdaad er een tijd over doet naar CS, zeker van bv. burgemeestersbuurt. Bouwen die hap!

·
Illustrateur
13,092 Posts
Met overstappen en al heb je wel een 'ring'-lijn, maar 1 lijn die alsmaar rondjes rijdt, daarvan is dus geen sprake. Ik zou het wel logisch vinden als het laatste stuk van lijn 50 wordt doorgetrokken.

34,879 Posts
Meer metro is altijd goed, en het lijkt me een druk traject. Het is wel handig om bij haltes op het nieuwe stukje ook nog flink wat te verdichten met woningen, maar vooral ook voorzieningen.

1 - 20 of 51 Posts