SkyscraperCity Forum banner

Amsterdam | Leonardo Hotel | 65m | opgeleverd

62669 Views 200 Replies 50 Participants Last post by  Oks
3
Alweer het derde hotel in aantocht in het gebied Overamstel. Maar even een nieuwe thread om verwarring te voorkomen.
Hoogte: 60 meter
Architect: ?
Functie: Hotel met 459 kamers
Opdrachtgever:Babsou
Aannemer:Slavenburg bouw

29 april 2014 - Op Amstel Business Park in Amsterdam heeft projectontwikkelaar Babsou het bedrijfscomplex in de Willem Fenengastraat 33-35 gekocht van de RVS Group. Babsou wil hier een hotel realiseren met bedrijfsruimten, kantoren en inpandige parkeergarage met een oppervlakte van circa 24.000 m². VestigingsLocaties.nl: Amsterdam: Leonardo Hotel op Amstel Business Park:
Bron: www.google.com

Locatie nu:

Bron: www.google.com
See less See more
  • Like
Reactions: 5
1 - 20 of 201 Posts
Goede vondst. Is er eigenlijk al een onderliggende visie voor dat bedrijventerreintje? Want ik neem aan dat de subtiele ruimtelijke inpassing van dit hotel geënt is op toekomstige ontwikkelingen?
Zeer matig ontwerp. Ze hadden dat lage gedeelte beter op de toren kunnen plaatsen, dan zou het ten minste minder massief ogen.
Erg saai ontwerp. Hopelijk word het andere hotel wel een eye catcher en vult deze dan gewoon de ruimte en leid deze niet af. We goed dat het gebied steeds voller raakt.
De verticale belijning is wel stoer maar tot zover mijn positieve gedachten hierover. Een voor mij onverwachte opvuller, beetje jammer.
Ik vind het allemaal wel meevallen. Op deze locatie vind ik bijna alles wel iets toevoegen. Het zou leuk zijn als dit hotel even hoge (of zelfs hogere) broertjes en zusjes zou krijgen links en rechts van hem.
Ja wie weet Basnix. Want mogelijk krijgt het hotel gezelschap van nóg een hotel, circa 100m verderop naast de Kauwgomballenfabriek. Het KBF Hotel, een ontwikkeling van Lingotto.

Bron en meer informatie: Lingotto.nl
Wanneer knapt de zeepbel?
  • Like
Reactions: 1
Oja, ik was even vergeten dat die locatie daar echt praktisch naast is.

Wanneer knapt de zeepbel?
Jij voorziet in de toekomst minder vraag naar hotelkamers in Amsterdam?
Er komen sinds zes jaar gemiddeld 1000 kamers per jaar bij. Over een jaar of drie zijn er dan ruim 27000 hotelkamers. Daarnaast is particuliere verhuur ook al explosief gestegen.

Ja, je zou dus zeggen dat dat een keer fout gaat, net als dat eerder gebeurde op de kantorenmarkt.
Met als verschil dat hotels redelijk eenvoudig omgebouwd kunnen worden tot appartementen, dus als investeerder zou ik er niet zoveel risico in zien.
En de prijzen in Amsterdam nog steeds erg hoog zijn voor wat je ervoor krijgt. Meer concurrentie zou geen kwaad kunnen, dan komt er vanzelf een hoognodige schifting.
Afgelopen jaar 3.5 miljoen Chinese toeristen in Europa, komend jaar 7 miljoen.
Alleen voor die doelgroep kun je er de komende tien jaar nog duizend kamers per jaar bijbouwen...
Zelfs als maar 1 op de 10 ervan 1 nachtje in Amsterdam blijft tijdens hun rondreis zit dat ieder jaar meteen vol en Amsterdam heeft op de Chinese toerist een grote aantrekkingskracht.
Start sloop bestaande situatie

De aannemer is begonnen met de sloop van het bestaande pand op de locatie. Afgelopen maandag maakte ik daarvan vanuit de metro onderstaande foto.

See less See more
  • Like
Reactions: 2
Zeer matig ontwerp. Ze hadden dat lage gedeelte beter op de toren kunnen plaatsen, dan zou het ten minste minder massief ogen.
Is waarschijnlijk ook gedaan als overgang naar de laagbouw er omheen.
Ook zonder dat oogt dit ding veel te lomp en groot voor deze buurt.
Het slopen is bijna klaar, het is te hopen dat de achterbuurman ook een beetje zijn rotzooi gaat opruimen.
See less See more
  • Like
Reactions: 1
^^
De heimachine voor het studentengebouw Amstelhome is ook nog op de foto te zien.
Iemand hier onlangs nog een blik geworpen op de bouwplaats?
Iemand hier onlangs nog een blik geworpen op de bouwplaats?
^^
Als ze zijn begonnen maak ik er wel een foto van. Het had al bijna klaar moeten zijn maar blijkbaar zit er wat vertraging in de ontwikkeling.
1 - 20 of 201 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.