Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 517 Posts

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Amsterdam: Projectenoverzicht 1.2

Goedendag, welkom in het stedelijkoverzicht van de hoofdstad van de Nederlanden!​

Parkstad
In Voorbereiding

In Aanbouw

Zuidas
In Ontwikkeling

In Aanbouw

Zuidoost
In Ontwikkeling

In Studie

IJoevers
In Ontwikkeling

[In Studie]

In Aanbouw

In Oplevering

Overig
In Ontwikkeling

In Aanbouw

Edit:
Nieuw Projectenoverzicht (1.2)
Vernieuwd: Houthavens

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #2 ·
Amsterdam: Zuidoost Hoogoord

Kwam deze renders tegen op www.ppks.com Architecten tegen:

·
Registered
1,146 Posts
Holendrecht

Goed idee, Winbuks!

De plannen voor Holendrecht:
  • Zoals al bekend was wil de NS van het metrostation een treinstation maken. De ingang naar het station wordt opnieuw ingericht. Ook komt er een nieuw regionaal busstation.
  • Er verschijnt een nieuw winkelcentrum naast het station.
  • En dan het nieuws dat jullie het meest interessant zullen vinden: In de vier hoeken rondom het station zijn woontorens van 20 lagen gepland. In totaal zijn er 1000-1200 woningen gepland.

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Amsterdam: Geuzenveld

Updates van 12-4-'05

Nieuwpeil:

De bouw:

Geuzenpoort:

·
Registered
1,146 Posts
Het Olympisch Kwartier

Ik denk dat het Olympisch Kwartier in Oud-Zuid ook wel genoemd kan worden. Naast het Olympisch Stadion verrijzen 900 woningen, waarvan de meeste luxe huur- en koopappartementen zijn. En luxe is hier ook écht luxe: zo zijn er zwembaden, een sauna, fitnessruimtes, gastenkamers, een beautycorner en kinderopvang. Klik hier voor een artikel dat in het blad NUL20 verschenen is.

Foto's:

Meer info: http://www.olympischkwartier.nl, http://www.hetkwartier.info.

·
Registered
7,645 Posts
Het Leo Polakhuis is inmiddels waarschijnlijk al op het hoogste punt. Het plaatje klopt niet helemaal, de toren wordt 15 hoog. Het ontwerp is van Claus en Kaan.

·
Registered
694 Posts
Over deze thread: erg goed idee Winbuks!

Over Leo Polakhuis: Claus en Kaan zijn er weer in geslaagd om een uitstralingsloze kolos neer te plempen, somber zwart nog wel. Ze zeggen ook zelf dat 'ze niet per se willen verrassen maar streven naar een gewoonheid die vertrouwd en vanzelfsprekend is'. Vreselijk vind ik het, heb er geen ander woord voor. Waar is dat Leo Polakhuis eigenlijk?

·
Registered
1,146 Posts
Duke2004 said:

Over Leo Polakhuis: Claus en Kaan zijn er weer in geslaagd om een uitstralingsloze kolos neer te plempen, somber zwart nog wel. Ze zeggen ook zelf dat 'ze niet per se willen verrassen maar streven naar een gewoonheid die vertrouwd en vanzelfsprekend is'. Vreselijk vind ik het, heb er geen ander woord voor. Waar is dat Leo Polakhuis eigenlijk?
Saaftingenstraat 8
1069 BW Amsterdam.

Aan de rand van Osdorp.

·
Registered
694 Posts
Bedankt :) Dan heb ik het inderdaad wel eens gezien, maar toen was het nog niet echt hoog. Zie op deze render pas hoe erg het is

·
kejje nagaan!
5,060 Posts
Nieuwbouw Andreas terrein

Niet echt hoogbouw, maar wel een behoorlijke dichtheid: het omstreden nieuwbouwplan voor het terrein van het voormalige Andreas Ziekenhuis, gelegen aan de Westlandgracht aan de rand van het Rembrandtpark tussen Surinameplein en Station Lelylaan.

De sloop van het door Marinus Duintjer ontworpen ziekenhuisgebouw dat het nog geen veertig jaar heeft uitgehouden en waar ik ter wereld kwam, is in volle gang. Van het mooie park, waar het gebouw zich in bevond, is niets meer over. Erg jammer, maar de vooruitgang is niet te stuiten...

Het gaat hier om ongeveer 500 woningen, waarvan de eerste in de loop van 2007 zullen worden opgeleverd.

Meer informatie op een deelsite van Parkstad, namelijk www.lelylaan.nl.

Daar is ook meer informatie te vinden over de andere deelprojecten, die het komende decennium rondom dit station in West zullen worden uitgevoerd. Op deze site staan ook de toekomstige 'Rembrandtparktoren' en de 'Nachtwachttorens' genoemd, torens waar ik nog niet eerder van gehoord heb en waar helaas nog niets van bekend is.

·
Rick Bakker
5,322 Posts
Zo, wat een spuuglelijke grafzerk is dat Leo Polakhuis!:puke:
Die gevel mag we van glimmend zwart marmer worden wil het nog wat worden!

·
Delegate of Holland
542 Posts
Een behoorlijke verdichting daar bij Lelylaan! 1200 Woningen en kantoren is niet niks. Ik dacht dat de politiek klaagde dat Amsterdam vol was. 'K ben zeer benieuwd naar de kantoortorens aldaar. In Nederland noemt men iets al gauw een toren dus het is nog even spannend.

·
Registered Abuser
255 Posts
Duke2004 said:

Ik begrijp de populariteit van Claus en Kaan echt niet.
Uitstralingsloze blokkendozen zijn hun handelsmerk, waarom krijgen die gasten zoveel kans om hun wanproducten door de hele stad neer te zetten?

·
Registered
91 Posts
Die 2 foto's van Winbuks van dat Hoogoord gebouw bijna bovenin zijn dat ook concrete plannen of is dat gewoon zo een project wat er toch nooit van zal komen? Het zou mooi zijn voor dat gebied. Het ziet er iig behoorlijk uit.
Ik vraag het maar ff omdat ik er verder niemand over hoor. Die 2 lijken me toch aardig groot uitgevallen?

·
Registered
694 Posts
MVA said:
Ik begrijp de populariteit van Claus en Kaan echt niet.
Uitstralingsloze blokkendozen zijn hun handelsmerk, waarom krijgen die gasten zoveel kans om hun wanproducten door de hele stad neer te zetten?
Ben ik helemaal met je eens, ik snap het ook niet. Het is op zijn minst altijd saai en vaak gewoon lelijk. Waarschijnlijk zijn hun 'minimalistische' ontwerpen lekker goedkoop om te bouwen, en door de vierkante oppervlakken ook makkelijk in te delen wat ook weer kostenvoordelen meebrengt.

1 - 20 of 517 Posts