SkyscraperCity Forum banner

Amsterdam: Projectenoverzicht

311488 Views 1081 Replies 149 Participants Last post by  Winbuks

Welkom in het stedelijkoverzicht van de hoofdstad der Nederlanden!​

UPDATE 2011! :eek:kay:​

Parkstad
In ontwikkeling

In Aanbouw (U/C)

In Oplevering:

Zuidas
In ontwikkeling

In Aanbouw (U/C)

IJoevers
In ontwikkeling

In Aanbouw (U/C)

In Oplevering:

Noord
In Ontwikkeling:

In Aanbouw (U/C)

Zuidoost
In Ontwikkeling

In Aanbouw (U/C)

Teleport
In Ontwikkeling

Stadsdeel Centrum
In Ontwikkeling
Geen bijzonderheden en/of ontwikkelingen

In Aanbouw

In Oplevering:

Overige stadsdelen [oa. IJburg, Sciencepark]
In Ontwikkeling

In Aanbouw

In Oplevering:

Bestaande Hoogbouw op Google Earth door forumlid Wuppeltje:

Groen = bestaande hoogbouw
Rood = U/C
Blauw = gepland
Geel = wenselijke hoogbouw in de ogen van gemeente Amsterdam, hoogtes zijn of indicatief en in een paar gevallen maximaal (4x maximaal 180m teleport)

http://sites.google.com/site/ducololindir/Home/hoogbouw_amsterdam_v1.kmz

Edit:
Nieuw Projectenoverzicht (3.01)
Nieuwe projecten
See less See more
50
1 - 20 of 1082 Posts
Winbuks, het is vrij onhandig om ook voor het projectenoverzicht een nieuw topic te maken bij 500 posts. Je kunt dan beter afspreken met Jan van tevoren dat 'ie er een sticky van maakt. Ook is 1000 misschien een beter aantal, omdat de echt relevante info toch (als het goed is) op de eerste pagina wordt bijgewerkt. Zo pak ik het tenminste aan bij het R'dam-overzicht.
Complex Fountainhead komt er toch

12-5-2007
De bouw van het omstreden complex Fountainhead gaat binnenkort van start. Stadsdeel Zeeburg heeft de bezwaren van de bewoners tegen de 60 meter hoge toren verworpen.
Nog dit jaar zal begonnen worden met het bouwrijp maken van de grond en de verkoop van een groot aantal appartementen.
Bewoners van de Oostelijke eilanden hebben veel geprotesteerd tegen het complex. Ze vrezen dat de grote hoeveelheid extra appartementen grote verkeersdrukte met zich mee zal brengen.
Ik ken er mij inleven Skybridge, maar er gelden eenmaal andere regels dan in 010. Eindhoven's lost het ook op zijn eigen manier in. De ongeschreven regels zijn mij onbekend.:D De jouwe is volgens mij nog niet over de #500 posts geweest, dus had ik niet geweten.
Zelf vond ik het eerste projectenoverzicht van A'dam met een geschiedenis vanaf begin 2005 te oud, dus ben ik een nieuwe begonnen. Voor deel II wil ik denk wel tot de 1000 posts gaan, dank voor de tip Sky. Als de mod's zich daar ook mee kunnen inleven.

We gaan weer verder!
Ik was vergeten dat dit niet in de huidige vorm is begonnen, dat maakt wel het verschil ja!
@Winbuks
Een overzicht van de woningbouwprojecten door het Ontwikkelingsbedrijf:
http://www.oga.amsterdam.nl/main.as...item_id=530&parent_balkitem_id=525&level_id=2
Het schuine gebouw New Kit heeft wel wat zeker op die desolate plek
De Nieuwe Vaart

Er komen in Amsterdam steeds meer multifunctionele/ruimtebesparende bedrijfsgebouwen.

8 mei 2007
De ontwikkelingen van het laatste deel van het Oostelijk Havengebied zitten in een stroomversnelling. Op het bestaande industriegebied van het Cruquiuseiland in stadsdeel Zeeburg wordt een modern bedrijvencentrum gebouwd. Op donderdag 10 mei 2007 slaat stadsdeelvoorzitter Nico Papineau Salm de eerste paal van 'de Nieuwe Vaart' aan de Cruquiusweg 90-92. U bent van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij dit feestelijke moment.

'De Nieuwe Vaart' wordt begin 2009 opgeleverd. In het gebouw komen 65 flexibele bedrijfs- en kantoorruimtes en enkele bedrijfswoningen, met een gezamenlijk oppervlak van ongeveer 16.800 vierkante meter. De ontwikkelaar, Sikking Vastgoed, mikt met het ontwerp van het gebouw vooral op creatieve en ambachtelijke bedrijven.

Stadsdeel Zeeburg wil het Cruquius Industriegebied verder ontwikkelen door particuliere investeringen te stimuleren. Nico Papineau Salm: "Zeeburg heeft jaren geleden visie en durf getoond om plannen met aandacht voor duurzaam bouwen en intensief ruimtegebruik te ontwikkelen en ook te realiseren. Denk bijvoorbeeld aan het onlangs opgeleverde multifunctionele gebouw aan de van Lohuizenlaan."

Na enkele jaren van voorbereiding is nu het moment om de bouw van een bijzonder gebouw van start te laten gaan. "De realisatie van de Nieuwe Vaart door Sikking ziet stadsdeel Zeeburg als een goede impuls voor het bedrijventerrein Cruquius, de werkgelegenheid en het creëren van stageplaatsen", aldus Nico Papineau Salm. Het stadsdeel komt dit jaar met een vernieuwde en uitdagende visie op de verdere ontwikkelingsmogelijkheden van het bedrijventerrein Cruquius.
See less See more
  • Like
Reactions: 1
PanamaPaar

Nog weinig te zien van de werkzaamheden maar ik vond het wel mooie foto`s.

Op de achtergrond het Funen.
See less See more
2
Een mooi overzicht. Ik kijk vooral uit naar de symphony I, II en naar die Arena woontoren.
De Tulp, Amsterdam Centrum

Enige informatie, tot nu toe:
Eerste paal De Tulp, 1 maart 2006

"Op dinsdag 28 februari hebben de stadsdeelwethouders Els Iping en Guido Frankfurther het officiële startsein geven voor de bouwwerkzaamheden van het nieuwbouwproject De Tulp, gelegen aan het Professor Tulpplein. Op bijzondere wijze sloegen zij de eerste paal van het project dat 19 woningen en 80 parkeerplaatsen omvat.

Dit complex, dat door Delta Lloyd Vastgoed wordt ontwikkeld ten behoeve van haar beleggingsportefeuille, omvat 19 ruime huurappartementen en 80 parkeerplaatsen in een ondergrondse parkeergarage. Naast de toekomstige bewoners zal een gedeelte van de parkeergarage aan het Amstel Hotel beschikbaar worden gesteld. De bouw van het, door architectenbureau Van den Oever-Zaaijer & Partners ontworpen gebouw, gaat ongeveer twee jaar duren en zal worden uitgevoerd door Strukton Parkeren.

Laatste deel
Dit project betreft het laatste onderdeel en het enige nieuwbouwproject binnen de ontwikkeling van dit gebied. Eerder werden de historische panden in de Professor Tulpstraat volledig gerestaureerd door Delta Lloyd Vastgoed in goede samenwerking met Stadsherstel Amsterdam NV en het stadsdeel. Daarmee is tegemoetgekomen aan de wens van de bewoners om het historische karakter van de buurt te behouden."
Bron: Amsterdam.nl
Impressie/maquette

De bouwkraan viel me sinds het nieuwe jaar al enkele keren op en toevallig was ik ff in de buurt om te kijken. Het project ligt achter het Amstel Hotel, vlaklangs de Mauritskade. Ziet er kwalitatief goed uit.
See less See more
3
Zeker ja, erg mooi project! Vooral die 'kroon' vind ik zeer geslaagd.
Opknapbeurt UVA (heb het plaatje maar kan de tekst niet meer vinden:) )
See less See more
Welke faculteit is dat van de UvA? Die aan de Roeterstraat?
^^ Volgens mij wel...de Roetersstraat loopt beneden op de foto, de Sarphatistraat rechts en de gracht linksboven is de Plantage Muidergracht...

Wie is de architect van dit plan? De maquette ziet er fascinerend uit maar het blijft een enorme blokkendoos...ben wel benieuwd naar de verdere uitwerking van deze plannen.
maar ff n losse flodder hier. bij gebrek aan n photothread

k vond t wel n koddig plaatje van mezelf

:cheers:
See less See more
Kan hier geen informatie over vinden, vandaar maar in dit topic:

Bron: PropertyNL, 1 juni 2007

Biesterbos realiseert nieuw HEMA hoofdkantoor van 16.500 m2

AMSTERDAM - Biesterbos Planontwikkeling zal het nieuwe HEMA hoofdkantoor gaan ontwikkelen. Het hoofdkantoor van de warenhuisketen zal een verhuurbaar vloeroppervlakte van 16.500 m2 gaan tellen en wordt gevestigd op de voormalige NDSM-scheepswerf in Amsterdam-Noord.

Met de ontwikkeling van de voormalige NDSM-scheepswerf tot een creatieve hotspot wordt een aantrekkelijk vestigsingsklimaat gecreëerd voor diverse bedrijven waaronder de HEMA. Het gebied dat als werktitel Amsterdam Waterfront heeft,. voorziet in de realisatie van 215.000 m2 aan functies waarvan 60% wonen, 25% werken, 10% retail/leisure en 5% cultuur.
Biesterbos participeert reeds in Mediawharf op het oostelijk deel van de scheepswerf. In Mediawharf is sinds kort MTV Networks gevestigd en zal ruimte gaan verschaffen voor meer creatieve bedrijven en grootschalige culturele evenementen.
See less See more
De HEMA op de NDSM werf...gevoelsmatig vind ik dat nou niet het soort bedrijf wat daar thuis zou horen, als je denkt aan IDtv, MTV en de geruchten over ID&T en Lost Boys, plus de vele kunstenaars die er nu (nog) zitten...Ben benieuwd waar ze hun gebouw precies neer willen zetten. Tussen het Kraanspoor en de studentencontainers ligt een flink stuk grond braak.

MTV is af, Kraanspoor is bijna gereed, de HEMA komt er kennelijk ook aan, de grote hallen moeten nog verbouwd worden, de prachtig vervallen scheepshellingen moeten een evenententerrein/plein gaan worden en wie weet wat er nog meer gaat komen, misschien moesten we maar eens een aparte 'Amsterdam: Mediawharf/NDSM-werf' thread gaan maken...
Waarom in godsnaam moet HEMA op de NDSM-werf zitten? Ongelooflijk... dat project is nu echt ten dode opgeschreven.
had de v/d ende theather niet beter in zuid-oost (ArenA gebied) kunnen komen?..
1 - 20 of 1082 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.