SkyscraperCity Forum banner

Amsterdam: Straatmeubilair

14885 Views 44 Replies 17 Participants Last post by  troll¥
Deze post had ik ook al in het algemene forum deel geplaatst, maar misschien is dit een betere plek.

Wie weet waar er in Amsterdam nog ouderwets "terug in de tijd" items te vinden zijn. Zoals bijvoorbeeld straatmeubilair, oudewetse vervoersmiddelen enz.

Ik weet dat er op het spaarndammerplantsoen, naast het museum wel wat te vinden is.

Brandmelder

Gemeente Giro bus

Een hangende gemeentegiro bus en een meterkast.

En op het centraal station een ouderwetse brievenbus:

Ik had begrepen dat er in Amsterdam alleen nog moderne telefooncellen staan. Misschien dat er nog een ouderwetse is die puur voor de tentoonstelling staat? Wie weet er nog meer van dit soort mooie dingen die te vinden zijn in Amsterdam? :)
1 - 16 of 16 Posts
Die zijn mij inderdaad opgevallen. Maar toch bedankt!

Wie weet er nog meer? :)
De Peperbus en de krul zijn erg mooi :)
Zou kunnen, ik had geen idee.
Straatmeubilair is een leuk onderwerp maar het is geen bouwproject dus het hoort eigenlijk thuis in Café Berlage :)
Bedankt voor de tip!
Dat klinkt goed. Bedankt voor de tip!
Vorige week hebben ze in mijn buurtje (Staatsliedenbuurt) langs een heel stuk kade langs de Kostverlorenvaart lantaarnpalen in klassieke stijl geplaatst. Als ze nu ook eens de overblijfselen van de bomen opruimen die vorig jaar omgewaaid zijn tijdens dat stormachtige weer dan wordt het nog wat.
Bedankt voor een aantal antwoorden!
Weet iemand waar deze hangt?
Dankjewel! Dan weet ik waar ik moet zijn. :)
Lizzy Ansingstraat in de Pijp. 20 jaar geleden hing het op een hoek op de prinsengracht in de jordaan.
Waar ik ook erg benieuwd naar ben is, vanaf waar is deze foto genomen? Deze hangt bij mij aan de muur maar ben er nog steeds niet uit vanaf welk punt deze foto genomen is.
Blijkbaar want ik zie straatmeubilair op de foto! Gaaf hé, wie weet er nog meer? :)
Enne ik zit echt niet op m'n luie reet af te wachten of er antwoorden komen zonder dat ik er zelf ook wat voor doe. Maar soms is het makkelijk dat er Amsterdammers op het forum zitten die zonder Google nodig te hebben mij het antwoord zo kunnen geven. En zonder de trefwoorden Ikea is het sowieso lastig zoeken. Er is in ieder geval leven op het forum!
Doet IKEA ook aan strååtmøbilær? Gaaf! Wie weet er nog meer? :)
Ikea? Die vermijd ik het liefst! Komt uit een souvenirs winkel in Amsterdam.
Van mensen die hun huis volhangen met IKEA-spul moet je niet verwachten dat ze ook nog kunnen googelen. Je hebt echt een veel te optimistisch mensbeeld.
Bedankt Basnix! :cheers:
Brouwersgracht, kijkend in de Herengracht.
Had inderdaad gekund maar niet gedaan. Een locatie die ik zelf even niet wist te vinden, door middel van de foto, een misschien voor anderen simpele of logische, vraag gesteld en het antwoord gekregen. Opgelost!
Zelfs al had je alleen 'foto rode fiets' op Google ingetikt, dan was het eerste zoekresultaat nog steeds het antwoord waar Mojito al naar refereerde geweest. Maar goed. Google, het blijft iets complex.
  • Like
Reactions: Ribarca
Op internet vond ik deze foto van een Perperbus in Amsterdam. Dit is een ander soort dan de wat in de binnenstad staan en ben dit soort nog nooit tegen gekomen. Misschien iemand die dit soort weet te staan?
Aha! Dankjewel. Vandaar dat ik 'm niet kon vinden. Wel raar dat deze dan bij een artikel over Amsterdam stond. Het is ook een hele andere stijl, dus was ik er nieuwsgierig naar.
Da's niet Amsterdam, dat is de Oranjestraat/Nassaustraat in Arnhem ;)

*KLIK*
1 - 16 of 16 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.