SkyscraperCity Forum banner

Amsterdam: Straatmeubilair

15063 Views 44 Replies 17 Participants Last post by  troll¥
Deze post had ik ook al in het algemene forum deel geplaatst, maar misschien is dit een betere plek.

Wie weet waar er in Amsterdam nog ouderwets "terug in de tijd" items te vinden zijn. Zoals bijvoorbeeld straatmeubilair, oudewetse vervoersmiddelen enz.

Ik weet dat er op het spaarndammerplantsoen, naast het museum wel wat te vinden is.

Brandmelder

Gemeente Giro bus

Een hangende gemeentegiro bus en een meterkast.

En op het centraal station een ouderwetse brievenbus:

Ik had begrepen dat er in Amsterdam alleen nog moderne telefooncellen staan. Misschien dat er nog een ouderwetse is die puur voor de tentoonstelling staat? Wie weet er nog meer van dit soort mooie dingen die te vinden zijn in Amsterdam? :)
See less See more
3
21 - 40 of 45 Posts
Bankje teruggeplaatst

"The fault in our stars"

Het verhaal van John Green vertelt over twee Amerikaanse tieners met kanker die naar Amsterdam reizen om hun favoriete schrijver te ontmoeten. Het bankje aan de Leidsegracht speelt een belangrijke rol in een sleutelscene van de film. Veel fans van de film komen naar het bankje om te zitten waar de hoofdpersonen zaten en selfies te maken. De film gaat op 10 juli in première in Nederland.

Bron: www.centrum.amsterdam.nl
^^
Ze kunnen het bankje volgens mij beter vastlassen want anders jatten ze `m weer.
See less See more
  • Like
Reactions: 1
Bedankt voor een aantal antwoorden!
Lizzy Ansingstraat in de Pijp. 20 jaar geleden hing het op een hoek op de prinsengracht in de jordaan.
  • Like
Lizzy Ansingstraat in de Pijp. 20 jaar geleden hing het op een hoek op de prinsengracht in de jordaan.
Dankjewel! Dan weet ik waar ik moet zijn. :)
Waar ik ook erg benieuwd naar ben is, vanaf waar is deze foto genomen? Deze hangt bij mij aan de muur maar ben er nog steeds niet uit vanaf welk punt deze foto genomen is.
See less See more
Brouwersgracht, kijkend in de Herengracht.
Dat is die IKEA foto zo te zien. Heb je wel eens creatief gebruik gemaakt van Google?

Dan type je in: IKEA foto rode fiets.

vervolgens is dit het eerste zoekresultaat.

Even controleren met een van de meest gedetailleerde antwoorden op die site en inderdaad, het klopt, het is de Herengracht vanaf de Brouwersgracht. Of andersom natuurlijk.

Het leuke is: dit kun jij ook! Maar het is wel een stuk makkelijker om "Wie weet er...?" en "Weet iemand...?" topics te maken en dan rustig achter je pc wachten tot de antwoorden binnenstromen.
See less See more
  • Like
Van mensen die hun huis volhangen met IKEA-spul moet je niet verwachten dat ze ook nog kunnen googelen. Je hebt echt een veel te optimistisch mensbeeld.
  • Like
Reactions: 2
Maar het is wel een stuk makkelijker om "Wie weet er...?" en "Weet iemand...?" topics te maken en dan rustig achter je pc wachten tot de antwoorden binnenstromen.
...öp je TORKEL ächter je BEKANT belicht met je SNÖJIG zeker.

Ik gä öndertussen wel een köpje köffie uit m'n FÄRGRIK drinken.
  • Like
Doet IKEA ook aan strååtmøbilær? Gaaf! Wie weet er nog meer? :)
Doet IKEA ook aan strååtmøbilær? Gaaf! Wie weet er nog meer? :)
Blijkbaar want ik zie straatmeubilair op de foto! Gaaf hé, wie weet er nog meer? :)
Enne ik zit echt niet op m'n luie reet af te wachten of er antwoorden komen zonder dat ik er zelf ook wat voor doe. Maar soms is het makkelijk dat er Amsterdammers op het forum zitten die zonder Google nodig te hebben mij het antwoord zo kunnen geven. En zonder de trefwoorden Ikea is het sowieso lastig zoeken. Er is in ieder geval leven op het forum!
See less See more
Van mensen die hun huis volhangen met IKEA-spul moet je niet verwachten dat ze ook nog kunnen googelen. Je hebt echt een veel te optimistisch mensbeeld.
Ikea? Die vermijd ik het liefst! Komt uit een souvenirs winkel in Amsterdam.
Brouwersgracht, kijkend in de Herengracht.
Bedankt Basnix! :cheers:
Zelfs al had je alleen 'foto rode fiets' op Google ingetikt, dan was het eerste zoekresultaat nog steeds het antwoord waar Mojito al naar refereerde geweest. Maar goed. Google, het blijft iets complex.
Zelfs al had je alleen 'foto rode fiets' op Google ingetikt, dan was het eerste zoekresultaat nog steeds het antwoord waar Mojito al naar refereerde geweest. Maar goed. Google, het blijft iets complex.
Had inderdaad gekund maar niet gedaan. Een locatie die ik zelf even niet wist te vinden, door middel van de foto, een misschien voor anderen simpele of logische, vraag gesteld en het antwoord gekregen. Opgelost!
See less See more
  • Like
Op internet vond ik deze foto van een Perperbus in Amsterdam. Dit is een ander soort dan de wat in de binnenstad staan en ben dit soort nog nooit tegen gekomen. Misschien iemand die dit soort weet te staan?
See less See more
Da's niet Amsterdam, dat is de Oranjestraat/Nassaustraat in Arnhem ;)

*KLIK*
See less See more
  • Like
Reactions: 2
Da's niet Amsterdam, dat is de Oranjestraat/Nassaustraat in Arnhem ;)

*KLIK*
Aha! Dankjewel. Vandaar dat ik 'm niet kon vinden. Wel raar dat deze dan bij een artikel over Amsterdam stond. Het is ook een hele andere stijl, dus was ik er nieuwsgierig naar.
See less See more
Aha! Dankjewel. Vandaar dat ik 'm niet kon vinden. Wel raar dat deze dan bij een artikel over Amsterdam stond. Het is ook een hele andere stijl, dus was ik er nieuwsgierig naar.
Het is dan ook een photoshop actie zo te zien. Waarschijnlijk om de gekozen uitstraling / het effect en het design van de poster op een zuil even te laten zien. Kun je zien aan bijvoorbeeld de schaduw langs de randen, die klopt niet in verhouding tot de rest van de foto.
See less See more
21 - 40 of 45 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.