SkyscraperCity banner
1 - 20 of 407 Posts

·
Registered
6,070 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Vervolg op deel 2.

Met Dank aan Winbuks die de onderstaande opening gemaakt heeft.

Project Amsterdam Symphony (2x105m + 40m)

Officiële website

Masterplan: Zuidas, deelproject Gershwin
Functies: Woontoren, kantoortoren met kantoorvleugel en een Hotel (Golden Tulip)

Architect: CIE Architecten (Pi de Bruin) en AWG Architecten
Bouwkundig architect: Inbo Architecten
Aannemer: Boele & Van Eesteren en Dura Vermeer Bouw

Toekomstige situatie:

Impressies:

Bronnen: Ciiid & 7Arts

·
Registered
6,070 Posts
Discussion Starter · #2 ·
Even een selectie van relevante quotes en foto's:

07-06-2008

;21654277 said:
12-06-2008, even wezen kijken:

Er zouden veel meer bakstenen gevels op de Zuidas moeten komen. Bakstenen zijn tenslotte iets typisch Hollands, nou ja, om ze te laten zien dan.
Gelukkig krijgen we nog dat mooie diepbruine bakstenen getrapte ontwerp!
Goh, wat gaat het toch snel hier!
Ik neem aan dat dat verschilt per toren. De woontoren telt toch meer verdiepingen dan de kantoortoren?
Het verschilt inderdaad. Volgens mij wordt de woontoren 29 verdiepingen en de kantoortoren 27.

·
Registered
34,662 Posts
En die "mooie duidelijke opening" hoort bij het m.i. mooiste project op de Zuid As tot nu toe. Ik vind het echt een beauty!

·
I am sterdam
4,762 Posts
Mooie duidelijke opening.
Goed gejat Wuppeltje. ;) Alleen zie ik nog een foutje van mezelf, naast Boele & van Eesteren heb je ook nog Dura Vermeer Bouw.

^ De kantoortoren heeft 28 en de woontoren 29 verdiepingen, exclusief de liftopbouwen op de torens.

·
I am sterdam
4,762 Posts
Update 18 juni 2008

Gistermiddag, 23e en 24e verdieping:

·
I am sterdam
4,762 Posts
Update 24 juni 2008

Wow, de laagbouw gaat hard! Het tunnelwerk van het hotel is klaar, zie ik.

Gisteren:

·
Illustrateur
13,092 Posts
Schitterend gezicht ook in die vierdeling gras-bos-skyline-lucht! :)

De nieuwbouw zorgt voor een symfonie aan kleuren in de Zuidas. Wat gaat het hard zeg, maar met Lego kan dat.

·
Registered
4,216 Posts
Wow, wist niet eens dat je vanaf schiphol de zuidas zo goed kon zien! Best goeie reclame.
De hiervan reden is eigenlijk vrij eenvoudig: naast een vrijwel (hoog)bouw vrije corridor ZW -NO (alleen Amsterdamse Bos zit er eigenlijk tussen), speelt ook mee dat Schiphol zelf zo'n vijf meter beneden NAP ligt. Hierdoor lijken de gebouwen op de Zuidas (waarvan maaiveld zelf ongeveer één meter beneden NAP ligt) vanaf Schiphol gezien extra hoog (vooral vergeleken met zicht van enkele meters boven maaiveld gelegen ringweg A10 ).

·
Just another user
4,936 Posts
Wow, wist niet eens dat je vanaf schiphol de zuidas zo goed kon zien! Best goeie reclame.
Ook ik ben daar paar jaar gelede geweest om foto's te schieten. Het kan gewoon vanaf het vrije toegankelijk viewdek. Ik gok alleen wel dat je ze vroeg mogelijk moet gaan, want de luchtkwaliteit is meestal niet al te best.

·
bijna een kip!
625 Posts
@ Cymen :Daar ga je niet dood aan, een half uur daar staan tussen die lucht zou niet zo veel kwaad kunnen lijkt mij.

@Zuidas Foto vanaf Schiphol: Leuk is op de zuidasfoto dat je voor de zuidas een stel schatigge huisjes ziet staan, zo midden in de stedelijkheid.
Grappig gezicht.

·
Registered
6,039 Posts
Het leuke aan die foto's vanaf schiphol is dat de kijker niet het traditinele beeld van Amsterdam krijgt voorgeschoteld. Ik geloof toen ik op een vliegveld van Chicago was, maar qua view heeft dit daar wel enigszins wat van weg. Gebouwen zijn daar natuurlijk wel 4/5 keer zo hoog.

·
Just another user
4,936 Posts
@ Cymen :Daar ga je niet dood aan, een half uur daar staan tussen die lucht zou niet zo veel kwaad kunnen lijkt mij.

@Zuidas Foto vanaf Schiphol: Leuk is op de zuidasfoto dat je voor de zuidas een stel schatigge huisjes ziet staan, zo midden in de stedelijkheid.
Grappig gezicht.
Zat een typo in mijn post, ik bedoelde dat je in de ochtend zo vroeg mogelijk heen moet gaan om foto's te maken, omdat door het autoverkeer de luchtkwaliteit afneemt en daarmee de kwaliteit van je foto.

http://www.schiphol.nl/LuchthavenSc...aardigheden/Panoramaterras/Panoramaterras.htm
Panoramaterras

Het Panoramaterras biedt een fantastisch uitzicht op de vliegtuigen en platformen. Als u er even lekker bij wilt zitten, kunt u in een van de Panoramarestaurants van dit boeiende spektakel genieten. Ze zijn te bereiken via de route tussen Aankomst 1 en 2 en via Aankomst 3.

Openingstijden:

Winterperiode (vanaf laatste zondag in oktober) van 09.00 uur tot 17.00 uur
Zomerperiode (vanaf laatste zondag in maart) van 07.00 uur tot 21.00 uur

1 - 20 of 407 Posts