SkyscraperCity banner
Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 501 Posts

·
Frans Woerden
28,616 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Telepoort in de toekomst.

Het wordt al wat.

Het project staat nu ook op de site van de architect: www.oz-p.nl

Donderdag 22 januari 2009 heeft de gemeente Amsterdam een belangrijk contract getekend met ontwikkelaar Vavaren Netherlands. Dit is de 1e stap op weg naar de realisering van het grootste congreshotel van de Benelux in Amsterdam Teleport. Het complex is ontworpen door van den Oever, Zaaijer & Partners architecten.
Het gaat om een hotel van ongeveer 708 kamers in het viersterrensegment en ongeveer 6650 m2 congresruimte. De bouw zal naar verwachting in 2010 van start gaan.

van den Oever, Zaaijer & Partners architecten © oz-p.nl2009

Nieuwste impressie

Teleport 9 december 2008
8 december 2008 - Marieke Riechelmann - van Asten
Deze PlanAmsterdam gaat over de transformatie die Teleport de komende jaren zal ondergaan. Wie in 2015 het hoofdgebouw van station Sloterdijk uit stapt, zal een compleet andere omgeving aantreffen.

De Amsterdamse binnenstad, het IJ en de havens, Schiphol, het Westerpark en de Sloterplas, maar ook de Zaanstreek, het Markermeer, Haarlem en zelfs de Hollandse kust: vanaf de bovenste etages van de torens rond station Sloterdijk is het uitzicht adembenemend.

En, eindelijk is er na jaren relatieve stilstand weer wat te doen in Teleport, zoals het gebied rond dit station heet. Naast nieuwe bedrijven, gaat zich een aantal grote hotels in het gebied vestigen waardoor er ook na kantoortijd levendigheid is. En wellicht gaat zelfs in de toekomst wonen tot de mogelijkheden behoren.

Het station zal een make-over krijgen en de openbare ruimte een nieuwe inrichting. Mensen zullen zich weer veilig gaan voelen in het gebied. Het toekomstperspectief voor Teleport is dankzij de aanstaande opknapbeurt weer rooskleurig en dat is terecht: het is immers een van de best bereikbare locaties van de metropoolregio Amsterdam.

Je hebt toch een mooi uitzicht als je hier op kantoor zit.

Luchtfoto van ongeveer een jaartje geleden.

Deze foto`s en veel nieuwe informatie zijn te vinden op: http://www.dro.amsterdam.nl/?ActItmIdt=159349

KPN, in aanbouw.

Bron: www.ovg.nl

Bouw nieuw station op de Hemboog.

·
* H I G H *
1,538 Posts
In die toekomst geloof ik voorlopig niet zo.
Waar komt dat plaatje vandaan trouwens?

·
I am sterdam
4,762 Posts
Allemaal leuk dit, kijk er ook graag naar uit. Maar over deze ontwikkelingen kunnen we pas praten ergens in 2020...

Deze threads gaan over de stedelijke ontwikkelingen in de bouw van nu.

@ the_runner Het Teleport behoort in de Nieuws sectie. Waar al een thread hiervoor bestaat.

·
Registered
1,214 Posts
Vanwaar dit topic? Deze ambities waren toch al een tijd terug aan de orde?

·
Registered
232 Posts
Nee Sloterdijk is juist één van de enige 'hoogbouw' locaties waar wel hoog mag worden gebouwd.

·
* H I G H *
1,538 Posts
Tobi said:
...Deze ambities waren toch al een tijd terug aan de orde?
Aan die ambities is een einde gekomen toen Erik de Vlieger ermee stopte. Deze thread lijkt me dus redelijk overbodig ondertussen...

·
Just another user
4,936 Posts
CityLife said:
Aan die ambities is een einde gekomen toen Erik de Vlieger ermee stopte. Deze thread lijkt me dus redelijk overbodig ondertussen...
Dat valt wel mee denk ik, deze plannen stammen van na tijdperk de Vlieger, zijn bedrijf bestaat nog steeds en hij zich meer in Noord geloof ik.

·
* H I G H *
1,538 Posts
Nee, hij heeft niets meer met z'n bedrijf van doen. Bovendien stammen de plannen die hoger zijn dan de millennium-toren van EdV persoonlijk. Bovendien is er op sloterdijk zo veel leegstand dat ik niet geloof in deze plannen.

Wat volgens mij wel doorgaat is de herinrichting van het stationsplein, wellicht dat dan duidelijk wordt of er nieuwe projecten bijkomen. Maar op korte termijn valt daar weinig spectaculairs te verwachten...

·
* H I G H *
1,538 Posts
Trouwens, ik zou het op dit moment ook niet erg vinden als daar niets gebeurd. Laten we nou eerst maar even de zuidas en zuidoost volplempen, dan kunnen we daarna altijd nog zien.

·
I am sterdam
4,762 Posts
@ Citylife Geef je helemaal gelijk!

Dit kwam ik een aantal weken nog tegen over het politiebureau

Bonnema Architecten ontwerpt het zelfs :)

"Regiopolitie Amsterdam Amstelland heeft eind 2001 het pand Kabelweg 25 te Amsterdam verworven met de bedoeling om dit pand te gebruiken voor de huisvesting van de ondersteunende diensten. Het gebouw is in 1970 opgeleverd als kantoorgebouw met een hoogbouw van 8 verdiepingen en een aansluitende laagbouw ten behoeve van expeditie en opslag. Het bevat ca. 18.000 m2 bruto vloeroppervlakte. De politie heeft de intentie het gebouw zowel van binnen alsook van buiten ingrijpend te verbouwen, waarvoor Bonnema architecten inmiddels het voorlopig ontwerp heeft afgerond. Het gebouw dient na renovatie een uitstraling te hebben die past bij deze tijd en de moderne politieorganisatie.
Er wordt een geheel nieuw inbouwpakket voorzien, waarbij het uitgangspunt is het toepassen van innovatieve kantoorconcepten. Bijzondere ruimten zoals politieacademie, vergadercentrum en restaurant moeten gaan voldoen aan de door opdrachtgever te stellen eisen aan functionaliteit en omgeving."

Genoeg ;)

·
kejje nagaan!
5,052 Posts
^^ Aha, dus de politie gaat in dat gebouw zitten...dat was vroeger het Amsterdamse kantoor van Defensie. De Kolonel Sixkazerne, om precies te zijn...ik was daar in november 1994 voor de dienstplichtkeuring. Na mijn lichting volgde er nog een, en toen schaften ze alles af...

·
* H I G H *
1,538 Posts
Ha, ik was daar ook in 1988 voor mijn keuring.
NUMMER 59, VOLG DE GELE LIJN!

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Westerpark ziet er mooi uit!

1 - 20 of 501 Posts
Status
Not open for further replies.