SkyscraperCity banner
1 - 20 of 3211 Posts

·
Registered
6,069 Posts
Discussion Starter · #2 ·
Campagne moet Amerikaanse homo's lokken

AMSTERDAM - Een speciale campagne moet Amerikaanse homo's ertoe over halen naar Amsterdam op vakantie te gaan. Met de slogan 'Everyone's gay in Amsterdam' verschijnen vanaf september advertenties en reclamespotjes in media die zich richten op homoseksuelen in de Verenigde Staten. De campagne is een initiatief van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), zo maakte een woordvoerster woensdag bekend.

Reden voor het initiatief is dat homo's een van de weinige groepen zijn die ondanks de economische crisis nog vaak op vakantie gaan. Zij hebben namelijk relatief veel te besteden, bijvoorbeeld omdat ze geen kinderen hebben. Het NBTC hoopt deze groep nu naar Amsterdam te lokken.

De campagne speelt in op het liberale karakter van Amsterdam. Manager Conrad van Tiggelen van de NBTC-afdeling in Noord-Amerika: ''De slogan verwijst met een knipoog naar de oorspronkelijke betekenis van het woord gay, namelijk happy. In de campagne draait het niet om seksualiteit, maar om het gelukkig zijn.''

Het project loopt van 15 juli tot en met december. In de homotijdschriften Out en The Advocate komen advertenties te staan. De tv-zender voor homoseksuelen Here TV zendt een special over Amsterdam uit. (ANP)

Bron: Het Parool

·
Fight for progress!!!
1,399 Posts
^^

Mogen ze de zo genoemde Noord Afrikanen wel beter straffen als die weer eens een happy gay toerist in elkaar slaan.

En de horeca wetten versoepelen zodat er ook eens een gay club kan komen in Amsterdam.

Maar dat ligt ook deels bij de landelijke politiek.

·
Just another user
4,936 Posts
...
En de horeca wetten versoepelen zodat er ook eens een gay club kan komen in Amsterdam.
...
Ik zie de relatie daarin niet helemaal. Overigens zie ik ook niet waarom er meer gay clubs moeten komen. Gewoon goede clubs met open minded people zijn denk veel belangrijker. Het uitgaansleven in Amsterdam is wel goed uit een diep dal gekomen, maar het ontbreekt aan echte top clubs zoals je die wel in Berlijn vindt. De wetten versoepelen ben ik overigens helemaal voor, qua tijden maar ook dat een club zijn eigen deurbeleid mag hebben.

·
Fight for progress!!!
1,399 Posts
^^

Bijvoorbeeld de dag en nacht vergunningen. Maak er gewoon 1 vergunning van. En geef bewoners die zeuren niet zoveel gelijk.

De wereld wijde bekende IT is daarom toen gesloten. Door een bewoner die er kwam wonen toen de IT er al zat.

·
Registered
10,814 Posts
Dit lijkt me inderdaad de oplossing.
Volgens mij is de IT gesloten omdat het op was na de dood van Bernard Langer. Men kwam gewooon niet meer.

·
Fight for progress!!!
1,399 Posts
^^
Er word volgens mij een heropening al 2 jaar belemmerd door een bewoner er achter. die er kwam wonen toen de oude IT er nog zat.

Volgens mij bedoel jij de Roxy.

·
Registered
10,814 Posts
Nee hoor de IT in de Amstelstraat. De Roxy zat op de Singel, was van Peter Giele en is in de nacht na zijn begrafenis afgebrand. Nu zit daar een tamelijk belegen herenmodezaak.

·
Registered
6,069 Posts
Discussion Starter · #11 ·
'Amsterdam bezoeken, Holland zien'

Om dorpen en steden rondom Amsterdam te laten profiteren van buitenlandse toeristen werd gisteren het project ‘Amsterdam bezoeken, Holland zien` gelanceerd.

http://www.amsterdaminc.tv/2009/11/06/amsterdam-promoot-regio/
Bron: Amsterdam Inc.

Enthousiaste start 'Amsterdam bezoeken, Holland zien'
6-11-2009

Op woensdag 4 november vond de aftrap plaats van een nieuw toeristisch project: ‘Amsterdam bezoeken, Holland zien'. Doel is toeristen die naar Amsterdam komen te stimuleren om langer te blijven en ook de regio te bezoeken. Dit moet leiden tot een toename en betere spreiding van het toerisme in de Metropoolregio Amsterdam en tot versterking van de economie.

Staatssecretaris Heemskerk van het ministerie van Economische Zaken gaf het officiële startsein voor het project. ‘Amsterdam bezoeken, Holland zien' voorziet in een flinke stimulans van het toerisme. Momenteel brengt 14% van de bezoekers aan Amsterdam ook een bezoek aan de regio. Het doel is om dit aantal te verhogen naar 20% in 2015. De economische bijdrage van internationale bezoekers aan de regio stijgt daarmee naar verwachting over een periode van vier jaar van € 822 mln tot € 960 mln per jaar. De voorziene stijging van het aantal toeristen zal de werkgelegenheid versterken met 8%. In 2012 biedt de toeristenindustrie van de metropoolregio werk aan naar schatting 64.000 fte's.

‘Amsterdam bezoeken Holland zien' bevat een uitgebreid toeristisch programma waaronder:

het aansluiten bij grote evenementen, zoals het Italië festival ‘Giromania!' rond
de start van de Giro d'Italia (de Ronde van Italië voor profwielrenners) in 2010
het ontwikkelen van regionale toeristische routes zoals vaar- en fietsroutes en een
industriële erfgoedroute
het maken van een kaart met alle OV-verbindingen in de regio
het ontwikkelen van eenduidig promotiemateriaal, zoals een
metropoolregiokaart en een informatieve gids met alle toeristische activiteiten.
De uitvoering van het project is in handen van een samenwerkingsverband van de Stadsregio Amsterdam, de gemeente Amsterdam, het Amsterdam Toerisme en Congresbureau (ATCB) en de Stichting Holland Route en Westergasfabriek.

De totale projectkosten zijn € 5,5 miljoen. Naast een rijkssubsidie van € 2 miljoen uit het rijksprogramma ‘Pieken in de Delta' wordt het bedrag gefinancierd door de provincies Noord-Holland en Flevoland, de gemeenten Amsterdam, Aalsmeer, Almere, Amstelveen, Haarlem, Haarlemmermeer, Beemster, Edam-Volendam, Landsmeer, Purmerend, Wormerland, Waterland, Zeevang, Ouder-Amstel, Lelystad, Velsen, Zaanstad, Zandvoort en de Stadsregio Amsterdam.
Bron: Stadsregio Amsterdam

Mooie manier van samenwerken lijkt me. :)

·
Not much
11,090 Posts
Dit mag je toch ook wel reclame noemen. Snoop Dogg is helemaal weg van Amsterdam. De stad kwam al meerdere malen voor in zijn clips, zoals "My Medicine". Daarin zie je wat van Schiphol en Amsterdam zelf. En Amsterdam zit nu dus ook weer in zijn nieuwe clip "That's Tha Homie". Het is natuurlijk wel reclame voor een bepaald soort publiek ;)

^^
(1:55 & verder)

^^
(1:28 - 1:35)

·
Registered
872 Posts
In dit kader kan natuurlijk de aloude skihut-klassieker "wir fahren nach amsterdam" niet ontbreken, dat de gemiddelde duitser of oostenrijker graag meezingt ;)

·
MP
10,108 Posts
Amsterdam bezoeken, Holland zien - mooi! Toeristen in Amsterdam zouden ook eens naar mooie steden als Haarlem of Alkmaar kunnen komen, of 'n dagje Texel inplannen. Dat laatste geeft ze de gelegenheid een aardig beeld te krijgen van de verschillende Nederlandse landschappen en het leven op 't platteland. Daarbij, varen is altijd leuk.

·
Just another user
4,936 Posts
Amsterdam bezoeken, Holland zien - mooi! Toeristen in Amsterdam zouden ook eens naar mooie steden als Haarlem of Alkmaar kunnen komen, of 'n dagje Texel inplannen. Dat laatste geeft ze de gelegenheid een aardig beeld te krijgen van de verschillende Nederlandse landschappen en het leven op 't platteland. Daarbij, varen is altijd leuk.
Veel toeristen nemen al de boot tussen Marken en Volendam. Door Waterland zie je ook al genoeg platteland.

·
Registered
476 Posts
Wil Volendam toeristische fusie?

Staatsecretaris Heemskerk van economische zaken vindt dat het hele gebied om de stad heen ingelijfd moet worden als toeristische regio.

De stad moet als trekpleister gaan fungeren voor dorpen als Edam, Volendam en Zaanstad. Het hele gebied zal voortaan als groot Amsterdam gepromoot gaan worden. AT5 ging in Volendam peilen of ze daar wel zitten te wachten op deze toeristische fusie.

Videobeeld met reacties van inwoners:

http://www.at5.nl/artikelen/26646/wil-volendam-toeristische-fusie

De Volendammers zien er niets van in....wel vreemd zo worden ze toch bekender? En bovendien ze doen net alsof de toeristen de gehele stad zullen verpesten. Maarja ik denk dat ze het gewoon niet prettig vinden om onder de naam Amsterdam te vallen.

·
MP
10,108 Posts
Een groot deel van dat platteland is nu al onderdeel van Amsterdam, en wordt juist behouden, omdat 't waardevol is en de nodige rust en ruimte geeft aan de stadbewoners die er fietstochtjes maken. Ook leuk voor toeristen, natuurlijk :)

·
Registered
476 Posts
van mij mag amsterdam wel volendam,zaanstad, haarlem,diemen en amstelveen en haarlemmermeer annexeren :p maarjah dat zie ik ook niet zo gauw gebeuren helaas :p hoeveel inwoners zou amsterdam dan wel niet hebben? :D

1 - 20 of 3211 Posts