SkyscraperCity banner
1 - 20 of 25 Posts

·
Evil Decepticons
108 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Enorm tv-scherm op Rembrandtplein

Boven de ingang van de Escape op het Rembrandtplein komt het grootste tvscherm van Europa te hangen. Dit heeft de Raad van State woensdag bepaald.
Hiermee komt een einde aan de drie jaar durende rechtsgang tussen de gemeente en de Explore Vision Group (EVG), die het scherm zal gaan installeren.
Het Rembrandtplein moet door het reusachtige scherm de allure krijgen van Times Square in New York en Piccadilly Circus in London. Om het scherm komen reclameteksten, maar het heeft ook een functie bij eventuele calamiteiten. Het scherm komt naar alle waarschijnlijk na de zomer op het Rembrandtplein.

bron AT-5.nl - 05-05-05

·
Registered
1,159 Posts
beter, alleen in amsterdam moet men wel een beetje oppassen met teveel reclame. In tegenstelling tot Rotterdam heb je daar echt schitterende gevels, ook in winkelstraten, die worden ontsierd door reclameuitingen.
Maar commercieel: een vet plan.

·
Delegate of Holland
542 Posts
Rembrandtplein moet BOOMEN (maak er dan ècht een Picadilly Circus van!), rest van de stad mag wat minder reclame! Vooral het Rokin, mag kaal van mij.

·
Banned
6,813 Posts
dit is wel zeer vet!:eek:

hopelijk krijgt rotterdam ook zoiets, weet iemand een goede locatie?

in Utrecht kunnen we zo'n plein wel gebruiken bij het straks vernieuwde vredenburg, pal voor het nieuwe hoog catharijne:)

·
Registered
91 Posts
Wow dat is idd wel heel vet nieuws zeg.
Hoop dat het een beetje wat wordt. Ik vind dat daar wel reclame kan hangen.
Liever op een paar plekken veel reclame dan door de hele stad van die
uithangborden.

Op deze plek bij dat blauwe bord moet het komen dan. Was ook wel een mooi bord trouwens dat blauwe, maar is als ik het goed heb door brand verwoest.

http://www.channels.nl/cgi-bin/big-pictures.cgi?img=mvc-015f.jpg&street=rembrandtplein

Foto's van het plein zelf
http://www.channels.nl/cgi-bin/strfotos.cgi?rembrandtplein

·
kejje nagaan!
5,051 Posts
Interessant plan...Als men nu ook eens het plein zelf aanpakt...dat groene met een hekje afgeschermde perkje waar het beeld van Rembrandt in staat, en die heg langs de bocht van tram 4 zijn echt niet meer van deze tijd...

34,880 Posts
Overigens denk ik niet dan 1 groot scherm meteen TS allure geeft.

Overigens is het scherm van KPN op de Toren op Zuid natuurlijk groter. ;)

·
Captain
3,356 Posts
Ja, maar ook die geeft ons niet de allure van een Times Square. Dan had er op het Nieuw Luxor Theater nog ééntje bijgemoeten. Dan hadden we in de buurt gekomen. Maar nee, daar kozen ze voor die stomme lintlichtreclame.

34,880 Posts
in de buurt gekomen? Als je in de buurt van times square wilt komen (en volgens mij moet je dat niet willen) moet je de hele wilhelminapier volhangen met scheeuwerige lichtreclame!

·
Registered
311 Posts
Het lijkt me niets zo'n groot scherm daar. Ik bedoel als hij het grootste van Europa wordt, dan wordt hij ook way-groter dan dat ding op Schiphol, en die is eigenlijk al te groot voor het pitoreske Rembrandtplein. En het is voor de eigenaar van het scherm te hopen dat Ajax geen kampioen wordt voordat het is afgeschreven ;)

·
Registered
737 Posts
Jongens jongens jongens... snapt dan niemand dat alleen Times Square de allure heeft van Times Square, simpelweg omdat het Times Square ís?

Amsterdam heeft een eigen allure, waar menig wereldstad nog een puntje aan kan zuigen. Amsterdam heeft helemaal geen tv-scherm nodig om allure te hebben.

Ik zou zo'n scherm beter vinden passen in Rotterdam of Eindhoven.

·
Your advertisement here?
6,815 Posts
Pfff.... een Times square gevoel creeër je niet, die ontstaat gewoon. Ook best wel arrogant om te denken dat je zoiets in Amsterdam kan creeëren. Er wonen 10 miljoen mensen in New York, hooguit 1,5 in en rond Amsterdam...

Edit: Ik zie nu dat Bass al een antwoord had gegeven in soortgelijke strekking.

34,880 Posts
@ bobbouwer

maak er maar 19 miljoen van als je vergelijkt met die 1,5 van Amsterdam.

Verder heeft Bass natuurlijk gelijk.

Verder vind ik het woord allure niet echt gepast voor plaatsen met scheeuwerige overweldigende reclameboodschappen.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Frico said:
Eindhoven heeft er al twee hangen.(stationsplein en Piazza)
En het gaat maar door! Net als in Amsterdam zitten ze ook nu hier moeilijk te doen over een 3e scherm op de Markt. Het zou daar niet passen of te veel lawaai maken en licht produceren... ik hoop toch wel dat het er komt. En natuurlijk goed nieuw voor Amsterdam, al is het wel zo dat je moet oppassen: beter een plein goed verlicht met borden, dan her en der eentje. Vooral is zo'n stad.

aedificium erectum said:
maak er maar 19 miljoen van als je vergelijkt met die 1,5 van Amsterdam.
1,5 miljoen... zouden ze willen :D Het zijn er maar 780.000. Ja: "maar" 780.000. Dat vind ik klein voor een hoofdstad :)

·
Registered
91 Posts
Het is misschien niet groot voor een hoofdstad. Maar als jij een grotere stad kent in Nederland dan ben jij wel een hele bink

34,880 Posts
@ Lichtstad

De stad ja, 1,5 miljoen was trouwens niet mijn cijfer, agglomeratie Adam is 1,2 miljoen, agglomeratie NYC 16 miljoen.

Maar goed, dat is een andere discussie.

·
Registered
1,146 Posts
Oh god, weer alles voor de stedelijkheid... Dit soort dingen heeft Amsterdam helemaal niet nodig. Maar goed, we zullen wel zien.

1 - 20 of 25 Posts