SkyscraperCity Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

·
I am sterdam
4,773 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Heerlijke dag (3 uurtjes) en weer eens wat anders, Zuid, Mahler 4 en aanzichten vanaf Nemo.
Nemo is echt aan te raden voor een bezoek aan Amsterdam, de panorama's en vergezichten zijn héél mooi Amsterdam en straks voor de zomer wordt het weer een 'strand'.
1. Zuid, een goed begin ;) :

2.

3.

4.

5.

6.

7. Mahler 4

8.

9. Nemo

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

·
Registered
484 Posts
mooie foto's!!!, ondanks dat ik zon hoogbouw-fan ben,
vind ik de jaren 40/50 architectuur in Amsterdam boeiender dan de hoogbouw in Diemen of op de Zuid-as.

Hiermee bedoel ik de gebouwen links en rechts, waarvan je er volgens mij
ontelbaar ziet in Amsterdam, erg jammer dat we dit niet in Enschede hebben:

·
kejje nagaan!
5,099 Posts
Kleine correctie, Rik, het plan Zuid is gebouwd in de jaren '20 en '30...Nog voor de oorlog was het hele stadsdeel zo goed als af, alleen de buurt bij de President Kennedylaan en de zuidelijke Minervalaan (tegen de Zuidas aan) zijn na de oorlog gebouwd.

Ben het verder met je eens hoor, heel Nieuw-Zuid ademt een unieke sfeer. Het is ook niet voor niets een van de meest gewilde en chique (en dus dure) woonbuurten van Amsterdam.

Je vraagt je af waarom men niet op die voet is verder gegaan, en waarom men hier zo nodig zo radicaal mee moest breken bij de bouw van de Tuinsteden en later de Bijlmer...

@ Winbuks: mooie serie weer! Mijn favoriet is die van het Centraal Station, maar dat had ik al in de Oosterdokseiland thread gemeld...

·
Registered
1,159 Posts
Mojito said:
Je vraagt je af waarom men niet op die voet is verder gegaan, en waarom men hier zo nodig zo radicaal mee mee moest breken bij de bouw van de Tuinsteden en later de Bijlmer...
Inderdaad, echt verschrikkelijk jammer is dat. Wat een geweldige stad zouden we dan gehad hebben...

·
Registered
401 Posts
Elmo said:
Dat lijkt niet alleen zo, dat IS ook gewoon zo! :tongue3:

Topfotootjes weer
Echt ongelofelijk op het ogenblik.
Amsterdam is altijd de stad van de bouwprojecten maar nu is de stad echt booming.
Ik moest zondag met de trein naar utrecht, en de omgeving rond het centraal wemelt het van de kranen. Je kan er nu ook een stuk of 5 zien in Noord.
Tel daar nu bouwputten als de Arena, Sloterdijk,Zuid As,parkstad gebieden bij op. En dan nog de projecten die dit jaar moeten beginnen...

1 - 12 of 12 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.