SkyscraperCity banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Registered
6,069 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik vind het leuk om af en toe ergens rond te lopen en mij te bedenken hoe het in de toekomst is. Nu zijn is er nog niet echt veel stedelijke drukte, alleen op bepaalde tijden (ochtend, lunch, begin avond). Hoewel er duidelijk aan wordt gewerkt. Ik heb er wel vertrouwen in als er eenmaal 9000 woningen bij zijn, station Zuid ongeveer even groot is als Amsterdam CS nu, de VU meer wordt betrokken in de Zuidas en er meer lokale en grootstedelijke voorzieningen zijn.

1. ABN-Amro toren vanaf het Mahlerplein. Het was vrij rustig op het plein. Een paar mensen op de bankjes, stuk of 20 mensen die rondliepen, en
wat mensen op een van de terrasjes.

2. Een meisje op het plein dat voort werd getrokken door een van haar honden.

3. Er zaten zo'n 10 mensen op dit terras om pakweg 11.30.

4. Afwerken CIE toren. Er waren redelijk wat mensen aan het werk.

5. Even afwachten hoe de entree precies eruit gaat zien, maar het ziet er netjes uit, links en rechts van de entree is gereserveerd voor voorzieningen.

6. FOA schiet al aardig op.

7. Zowel bij FOA als bij UN studio schoot was het vrij druk met werklui, ook al is dat op deze foto niet goed zichtbaar.

8. Op de voorgrond de auto's van de werklui van voornamelijk CIE, UN studio en FOA.

9. Ik ben een rondje gelopen langs De Boelelaan, om een idee te krijgen wat er nog gebouwd gaat worden op de voorgrond binnen 5 jaar.

10. De inmiddels welbekende Symphony torens met de andere torens, nu alles nog goed zichtbaar is.

11. Werklui op het hotel. Ik vraag me af hoeveel mensen bij het Symphony project werken, niet alleen
vanwege de bouwsnelheid (1 verdieping per 4 dagen ongeveer), maar ook vanwege de drukte qua werklui.

12. Veel foto's zijn er niet gemaakt van Ernst & Young. Misschien maar eens eentje op wikipedia zetten, aangezien hij daar nog in aanbouw staat.

13. Daarna was ik naar het Gelderlandplein gelopen om te kijken hoe het daar is. Het ging richting de lunch. Het viel mij op hoeveel mensen
vanaf de Zuidas hierna toe gingen om te lunchen.

14. Terug op het Mahlerplein rond lunchtijd. Alle bankjes waren inmiddels gevuld met mensen.

15. Niet alleen bankjes, maar ook andere plekken werden er gevonden.

16. Inmiddels waren de meeste terrasjes vol.

17. Bij het WTC was het ook druk, maar de terrasjes aan de schaduwkant waren iets minder populair.

18. De meeste mensen leken naar de AH to Go te gaan en op het plein of verder op de Minerva as zijn broodje op te eten. Ik ben wel wat drukte gewend
op een van de 3 AH to Go winkels op Amsterdam CS of op Utrecht Centraal, maar op het Mahlerplein rond de lunch daar was het pas echt druk.

19. De bloemperkjes werden veelvuldig gebruikt.

20. Vanaf de Strawinskylaan, de mensen zaten goed verscholen onder de vele bomen. Een fijn idee dat de verhoogde straat waar ik op sta naar hetzelfde
niveau gaat als het Zuidplein.

21. Weer terug op het Zuidplein.

22. Op het station Zuid nog even wat foto's gemaakt.

23. Mahler4 vanaf stationskant.

24. Akzo Nobel heeft inmiddels een fatsoenlijke bord op hun tijdelijke toren neergezet.

·
Moderator
16,916 Posts
Leuke zonnige foto's! Had ook niet gedacht dat de symphony al zover was.

·
a.k.a. Sequentia
21,660 Posts
Hele mooie serie Wuppel!
Hoeveel lagen moet Symphony nog?

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Scheen de zon maar altijd in Nederland, dat is zeker goed voor de levendigheid in dit soort gebieden. Mooi om eens in een fotoserie te zien!

·
I am sterdam
4,762 Posts
Goede en mooie serie Wuppeltje. Vooral de witte bankjes foto op het Mahlerplein. :eek:kay: Geeft duidelijk weer dat de Zuidas tijdens de werkuren op de Minerva-as bruist.

·
Registered
6,375 Posts
Geslaagde foto's van een ietwat ondergewaardeerd gebied die niet genoeg gekend is buiten Amsterdam.
Al bij al een aardige verzameling mooie gebouwen, jammer dat er vier clusters zijn ipv één of twee grote.

1 - 9 of 9 Posts