Skyscraper City Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Registered
16 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Hallo,
ik ben hier nieuw, maar kijk al heel lang op dit forum voor de mooie foto's die er op staan. Ik heb gister foto's gemaakt, met de bedoeling ze hierop te zetten. Jammergenoeg was het een beetje heiig, zodat de eerste foto's niet zijn geworden als ik ze wou hebben, voor de rest was het prachtig fotoweer. Ik hoop dat jullie het wat vinden en geef alsjeblieft commentaar, dit is de eerste keer dat ik zo foto's maak.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

·
Registered
51 Posts
Moet sowieso iets achter staan als .jpg, probeer anders andere host.

·
Bike It!
22,249 Posts
Knap hoor.
Direct een goeie serie, met voor mij als Belg heel wat onbekende plekken.
Er mocht her en der wel wat meer contrast (kan aan het weer of ook aan mijn PC-scherm liggen) maar dat kan de pret niet drukken.

Die palmboom op #9 geven het geheel een Dubai-sfeertje. Jammer dat de plant er niet volledig opstaat.

favorieten: 11, 20 en 22

·
Registered
5,413 Posts
Erg goeie binnenkomer, welkom! :wave:

Foto's: #1, 2 en 4 zijn van een erg mooie plek genomen. Inderdaad was het gister bijzonder heiig, ik zou d'r een keer terug gaan wanneer het helder is. Je hebt daar een prachtig contrast tussen stad en platteland.

Ik ben gister ook wat foto's wezen maken in Amsterdam (centrum e.o.), maar heb mezelf helaas niet kunnen spotten op je foto's. ;)

·
Registered
7,022 Posts

Een hele mooie serie vanuit Amsterdam, krijgen we dan onze "eerste" Amsterdamse stads (update) Reporter ;) .
Is dat bovenstaande gebouw (foto), niet het nieuwe complex naast de Rai waar je kunt wonen en werken tegelijk ?

PS : Heb ook nog een serie van Amsterdam hier liggen, vorige maand geschoten ;) .

·
Urbanist
3,289 Posts
Als op foto 29 dat groepje mensen rechts er meer op hadden gestaan, dus dat ook de lopende man er op zijn geheel op stond dan was het echt een hele mooie foto!

·
fastshooter
1,118 Posts
Jammergenoeg was het een beetje heiig, zodat de eerste foto's niet zijn geworden als ik ze wou hebben, voor de rest was het prachtig fotoweer.
Ja, dat heb je vaak met dit weer. Mooi zonnig en warm, maar zo heiig als de pest. Om te fotograferen heb ik liever koel weer met een stevige westenwind.

Mooie serie overigens!! :eek:kay:

Enkele opmerkingen:
bij #3 en #5 is wat veel tegenlicht.
#6 is wat donker
#10 had wat meer voorgrond kunnen hebben
#29 was mooier geweest als de man er in zijn geheel had opgestaan.

Voor de rest leuke composities.
Goede binnenkomer!

·
Registered
16 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Bedankt voor jullie reactie's!

Goeie tips ook, nu jullie het zeggen herken ik inderdaad wat (beginners)fouten. Ik weet niet of ik de nieuwe amsterdam stad 'update' reporter wordt, maar er zullen zeker nog wel serie's volgen. ;-)

@INVISIBLE: Ik weet zelf eerlijk gezegd niets van het gebouw af, maar het ligt inderdaad vlakbij de Rai, als je je dat afvroeg.

·
Registered
4,042 Posts
Leuke foto's. Ik mag graag series van de Amsterdamse historische binnenstad zien. Vreemd genoeg komen dit soort series hier niet zo vaak voorbij, het is toch de hoofdstad.

Post vaker wat zou ik zeggen :eek:kay:

·
Registered
5,413 Posts
Voor de gene die het zo jammer vinden van foto 29, ik heb ook deze nog. Maarja, deze heeft wel geen lopend mannetje.
Deze foto is zelfs een heel stuk beter dan die ene mét lopend mannetje. Bij die foto staan er een hoop halve objecten op (wat de foto haast nooit ten goede komt) en wat dat betreft is die laatste foto perfect. :)

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Leuke binnenkomer. Gek genoeg zie je niet veel van dit soort series hier, zoals iemand al opmerkte. Jammer, want Amsterdam blijft toch een vrij unieke Europese hoofdstad denk ik zo...

1 - 17 of 17 Posts