SkyscraperCity Forum banner

Amsterdams CS nu ook in Turkije

4022 Views 28 Replies 24 Participants Last post by  EuroMaster
6
http://www.orangecounty.nl/

Orange County Resort Hotel

Geïnspireerd door Holland, en met name door plaatsen zoals Amsterdam en Volendam, hebben de architecten al hun creativiteit kunnen aanwenden voor het ontwerp van dit luxe thema hotel in het schitterende landschap van Kemer.

Bij aankomst in het hotel zal het u niet ontgaan dat de hoofdingang wel heel erg veel van de Dam in Amsterdam weg heeft, en aangekomen bij de lobby van het hotel waant u zich in het Centraal Station van Amsterdam.

De gevel van het hotel zal u doen denken aan echte Amsterdamse grachtenpanden. U kunt heerlijk slenteren langs typische Hollandse winkeltjes zoals een kaaswinkel, een echte Hollandse bakker, een cafetaria en een grand café. Ook de entree is echt iets bijzonders, want het betreft hier een heuse replica (op schaal) van het Centraal Station van onze eigen hoofdstad. Verder treft u in het hotel nog een heuse windmolen op het terrein, waar een restaurant is gevestigd, en een rij Volendamse huisjes. Overal in het complex zijn ook meesterwerken van bekende Nederlandse schilders als Van Gogh en Vermeer te zien. Kom naar Orangecounty, beleef Holland onder de Turkse zon en geniet van de gastvrijheid van het Turkse volk!

Verder is er natuurlijk een viswinkel met haring te vinden, een snackbar met kroketten, een Grand café, een snoepwinkel, een bakkerij en vele andere kleine winkeltjes.

Een schitterend aangelegd watercomplex met kanalen verbindt de zwembaden, (waarbij ook gedacht is aan een kinderbad) met elkaar. De fraaie ophaalbrug over het kanaal zorgt ervoor dat u droog kunt oversteken.

Verspreid over het complex zijn een aantal terrasjes, zodat de gasten optimaal kunnen genieten van de Ultra All Inclusive formule.

Een excursie naar Volendam is mogelijk....want een aantal van de winkeltjes is gebouwd in de typische Volendamse stijl! Hier bevinden zich o.a. een kapper, een souvenirwinkel en een krantenkiosk.

Ik heb hier niet zoveel aan toe te voegen, maar ik wilde jullie wel op de hoogte stellen. :runaway:
See less See more
1 - 20 of 29 Posts
Ik heb hier wel eens een item in een of ander programma over gezien. Wat een kitsch.
Ik weet niet of het ook in Kemer is, maar ze hebben ook al eens een Russische straat nagebouwd.. speciaal voor de Russische toerist. Hum...
Dit is net zulke troep als dat Holland Village in Japan, of die Eiffeltoren naast Empire State Building naast Vrijheidsbeeld schaal 1 op 3 in Las Vegas...maar fascinerend vind ik het wel, als ik er ooit in de buurt zou belanden wil ik het wel even zien, denk ik.
Jezus wat een kitch, ongelofelijk... Vorig jaar toen ik in Rusland was zag ik daar reclame voor een of ander Russisch vakantieoord in Turkijke, in kitcherige Russische stijl. Ik dacht toen nog: gelukkig zal er nooit zo'n kitcherig Nederlands vakantieoord in Turkije gebouwd worden. Helaas heb ik de smaak van de gemiddelde Nederlander blijkbaar wat overschat...

hebben de architecten al hun creativiteit kunnen aanwenden
Hahahaha....

Dit is net zulke troep als dat Holland Village in Japan
Ik vind dat Holland Village nog een verhaal apart, daar is tenminste nog een serieuze poging gedaan de Nederlandse architectuur na te bootsen, tot in de kleinste details aan toe. Dit in Turkije is domweg een theme park met als thema Nederland... kijk eens naar die gebouwen. Echt 0,0 details. Zum kotzen.
Prachtig, er komen ook panden scheef te staan. Zou er ook een metro met verzakte straat komen?
Beter goed gejat dan slecht gestolen moeten ze daar gedacht hebben.
Het is heel mooi gedaan. Kan me niet voorstellen dat juist Amsterdammers dit verschrikkelijk vinden.
Ik vind het wel leuk eigenlijk.
Natuurlijk is het kitsch, maar het is stukken mooier dan de grauwe (of gekleurde) betonblokken die ze normaal neerpleuren.
Rotterdam A said:
Het is heel mooi gedaan. Kan me niet voorstellen dat juist Amsterdammers dit verschrikkelijk vinden.
Tuurlijk wel, dit is gewoon verschrikkelijk kitscherig.
Oh, natuurlijk is het kitsch, maar ik mag het wel...;) Vooral om te zien hoe het CS er in Mediterraan licht uitziet, is erg mooi om te zien.
Fascinerend en belachelijk tegelijk. Lekker knus thuisblijven met wat extra zon en strand noem ik dit. Nederlanders die hier een appartement huren zijn volgens mij totaal niet geïnteresseerd in de Turkse cultuur. Waar staat de Euromast eigenlijk?
't Is niet te hopen dat hier ook echt Nederlandse toeristen heengaan. Dat zou echt te belachelijk voor woorden zijn.
Wat afschuwelijk, wie wilt er nou een brootje kroket op vakantie... En dan amsterdam heel lelijk nagebouwd, ze moeten copyright aanvragen op het stads aanzicht van a'dam!
Verschrikkelijk, echt verschrikkelijk. Er is idd zoals hierboven ergens gezegd ook een Russisch park, onder het mom van: dan gaan alle Russen daar op vakantie. Maar als ik naar Turkije ga (krijg nou wat, ik ga naar Turkije :)) wil ik echt niet in een nagebouwd Amsterdam rond lopen. En een kroket bij Friet Piet eten. Kom op zeg, je bent toch op vakantie om meer van het land te zien, nieuwe dingen te zien. Bovendien is het nog eens slecht uitgewerkt ook. Dit lijkt me echt zo'n park voor de het prototype Spaanse Costa toerist: zon en Hollanders!
Precies, er zijn zat Nederlanders die wel behoefte hebben om vooral veel Nederlanders en Nederlandse producten op vakantie tegen te komen. En verder bestaat hun vakantie alleen uit strand en zuipen. Prima, ze gaan hun gang maar. Kom ik ze tenminste niet tegen op mijn vakanties.
Heel vreselijk en bijzonder lelijk nagebouwd. Zonder enig detail, in de verkeerde materialen (i.e. allemaal beton) en nog slecht op schaal gemaakt ook. Heel anders dan in dat Japanse park waar ze wel met respect voor de Nederlandse architectuur hebben gewerkt en echt mooie kopieën hebben gebouwd. Maar goed, leuk voor het volk dat dit soort vakanties boekt en eigenlijk graag een stukje Turkije zou annexeren en Hollands maken. Mij zul je niet op dit soort plaatsen zien.
Vertigo said:
Precies, er zijn zat Nederlanders die wel behoefte hebben om vooral veel Nederlanders en Nederlandse producten op vakantie tegen te komen. En verder bestaat hun vakantie alleen uit strand en zuipen. Prima, ze gaan hun gang maar. Kom ik ze tenminste niet tegen op mijn vakanties.
Ik ken iemand die om de hoek een uitverkoopvakantie boekte. Dat had de hele buurt dus ook gedaan. Op vakantie tig buurtgenoten steeds tegenkomen :D
Dit park wordt mooie lokatie voor een kutprogramma op RTL of zo! Fiets 'em d'rin in Turkijë!
1 - 20 of 29 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.