SkyscraperCity banner
1 - 20 of 47 Posts

·
Registered
1,174 Posts
Discussion Starter · #1 ·
http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/2899536/afleveringen/27974176/

Zondag 23 april, 20.30 uur Nederland 3

Een documentaire over het bombardement, de wederopbouw van Rotterdam. Verplichte kost voor een ieder en ons in het bijzonder. De stad in de jaren dertig en de visie daar op, het GROTE DRAMA, de tijdgeest, de keuzes en de mensen die het gezicht van de stad tot nu toe bepalen.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
de videorecorder is zoooo jaren 90 ;) Programma's die ik opneem vergeet ik 9 van de 10x te kijken, en via internet bekijk ik nog regelmatig programma's die ik gemist heb of waar ik pas later of hoor dat het interessant was.

·
Captain
3,356 Posts
Interesting.
't Is te hopen (maar dat zal wel niet), dat ze in het programma v.a. 1945 z.s.m. de sprong maken naar het Rotterdam van Nowadays. Levert nog altijd de meest interessante plaatjes op.

·
Registered
1,216 Posts
Ace said:
Interesting.
't Is te hopen (maar dat zal wel niet), dat ze in het programma v.a. 1945 z.s.m. de sprong maken naar het Rotterdam van Nowadays. Levert nog altijd de meest interessante plaatjes op.
haha ja dat zou wel bij de naam van het programma passen.

Niet dus, misschien de laatste 5 sec.

·
Captain
3,356 Posts
Ja, en dan nog zegt die droplul d'rbij dat het 'jammergenoeg zover heeft moeten komen' :bash:

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
die standaard 'retro'-geveltjes van Witteveen waren niks geworden, dan was Rotterdam weer net zo'n stad geworden als de rest van Nederland. Gelukkig hebben ze het originele stratenpatroon wel grotendeels behouden. Een indeling á la Eixample in Barcelona of vele Amerikaanse steden had ik niet mooi gevonden.
Wat ik wel heel erg jammer vind is dat verschillende gebouwen gesloopt zijn, terwijl dat niet nodig was geweest, zoals de schouwburg (de nieuwe schouwburg is 3x niks), de Bijenkorf en de Passage.

Voor wie TV Rijnmond kan ontvangen, die documentaire (In mei) geeft ook een goed beeld hoe het was om de bombardementen mee te maken. En voor wie Andere Tijden nu gemist heeft, moet Uitzending Gemist maar op gaan zoeken!

·
Captain
3,356 Posts
Oh, absoluut. Ik heb er dan ook c'ker geen moeite mee, mochten ze die opgesomde historische panden ooit elders willen herbouwen. Maar ga alsjeblieft niet de huidige Rotterdamse Skyline zitten afkraken!?

·
Moderator
47,123 Posts
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die de waarde van de toekomst zien, zo'n retro Rotterdam is er gelukkig nooit gekomen. De hoogbouw geeft de stad juist een eigen karakter, niet iedereen hoeft het mooi te vinden maar dat maakt niks uit.

1 - 20 of 47 Posts