Skyscraper City Forum banner
1 - 8 of 8 Posts

·
higher
494 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Hallo SSC fanatics :)

Mijn kelder heeft waterlekkage ondervonden, en daar lagen helaas ook mijn oude foto's, een hoop foto's zijn niet meer bruikbaar, maar ik heb een aantal foto's kunnen redden van total water destruction. Gelijk op de scanner maar. En een topic op SSC.

Misschien dat er mensen zijn die ze willen zien. Bij deze.

De foto's zijn uit 1990 en sommige zijn door de jaren erg verwaarloosd, en niet beter te krijgen. excuses hiervoor, maar ik heb mijn best gedaan. De foto's zijn ook toeristisch geschoten, dus let aub niet op camerahoek enzo :)

Anyway, voor de geinteresseerden, in 1990 met twee maten via Ankara dwars door de binnenlanden van Turkije naar een prachtig schiereiland in Noordoost Turkije...op naar drie weken in een villa met uitzicht op het strand, en de zwarte zee.

Binnenkort foto's vanuit Ankara en de reis door en naar het adembenemende Noordoost Turkije.

Pictures by
Frans van de Graaf

Welkom in Ankara 1990

Vanaf het balkon van het hotel. In de avond is het één grote kerstboomverlichting van al de huisjes op al die heuvels. Overal om toeteren is de nationale sport.

Lichtmasten voetbalstadion Ankara spor.

Vanaf het Ataturk mausoleum.

Binnenkort meer. Excuses voor de kwaliteit. :)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Gaaf! :cool: Het lijken wel film stills. Ook zou je denken dat je meer dan 18 jaar terug in de tijd gaat. De kwaliteit van de foto's vind ik er juist uitstekend bij passen.

·
Bike It!
22,249 Posts
Ja, dat van die kwaliteit stoort ook mij niet.
Net zo min als oude, vergeelde foto's of de fletse kleuren van een jaren '60 film mij storen.
Wat sneu van al die verloren gegane foto's door dat lekkage :(

Wij denken er allang aan om eens door Turkije te trekken. Van Istanboel naar de Zwarte Zee, daarna Ankara, Anatolië en zo naar het zuiden toe.
Ankara schijnt niet echt de moeite te zijn, op het Nationaal Museum na.
Het is eerder een tot hoofdstad gebombardeerd boerendorp. Jouw foto's lijken dat te bevestigen.

Of had jij persoonlijk een andere indruk daarover?

·
Registered
227 Posts
Erg leuk! inderdaad zou je denken dat het nog veel ouder is, mar dat heeft ook te maken met achterstand die turkije destijds wellicht nog had. Het gros van de auto's wat ik zie rijden lijkt wel uit de jaren 70 te komen.

·
higher
494 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Ben blij dat jullie ze leuk vinden.

@Benonie Istanbul moet interessanter zijn, maar Ankara is toch ook wel druk en groot.

En wat auto's betreft, je kwam weleens een oud brikkie tegen. :) Maar ook moderne buggies. Maar je ging toen echt een stukje terug in de tijd.

·
Registered
1,352 Posts
Ben 15 jaar geleden in Ankara geweest met een vriend van mij die Turks was.
Een saaie vervelende stad vond ik het,dit in tegenstelling tot Istanbul wat een giga Metropool is en wat bruist van het leven.

1 - 8 of 8 Posts