SkyscraperCity banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Registered
3,053 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Antwerpen
1. Kerkje

2. Steegje

3.

4.

5.

6.

7.
Kathedraal

8. Brabo die de zojuist afgehakte hand van de reus Antigoon in de Schelde gooit. Antwerpen is een verbastering van handwerpen en dankt haar naam dus aan deze gebeurtenis.

9.

10.

11.Hmm.

12.

13.Hoogbouw! De Boerentoren, een van de eerste Europese wolkenkrabbers.

14.

15. De hal van Antwerpen CS.

16.
Antwerpen CS, eveneesn mijn UPC-inzending van deze week.

In verband met de racistische moorden twee weken geleden, werd er gisteren een Witte Mars gehouden. Maarliefst 20.000 mensen liepen hierin mee, wat tot een erg indrukwekkend geheel leidde:
Witte Mars
17.

18.

19.

20.

21. En het was kloteweer, ja.

In Antwerpen staan ontzettend veel panden leeg. Veel van deze leegstaande panden zijn dichtgespijkerd, maar af en toe is het mogelijk om een gebouw binnen te dringen:
Vergane Glorie
22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

:cheers:

·
Registered
3,053 Posts
Discussion Starter · #5 ·
^ Ik vind het op de een of andere manier ook een prachtig gebouw. Erg statig.

Ik moet trouwens zeggen dat ik Antwerpen veel grootstedelijker over vind komen dan Amsterdam of Rotterdam. Het is een mix van verschillende urbane factoren die ervoor zorgt dat je het gevoel hebt alsof je in een wereldstad loopt. Als glazuur op de taart heb je dan nog met name de Frankrijklei en ook de Italielei die zelfs het Weena tot een lokale dorpsstraat degraderen.

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Uebercoole serie. Briljant zijn: 2, 8, 15 (wat heb je met de kleuren gedaan?), 16 (!) en de serie vergane glorie als geheel.

·
Registered
6,117 Posts
Originele reeks. Mooi hoe je het grijze grauwe weer in een kunstig jasje hebt gestoken. Prachtige sfeerbeelden!

·
UP's and Downsss
2,182 Posts
Zeer mooie serie..Favo's #7,9,12,16!!,27. Ben benieuwd hoe op 16 wordt gestemd :eek:kay:

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Creatief en origineel, bravo! :cheers: Je hebt een lekker alternatieve serie in elkaar gezet. Ook leuk dat je vervallen huizen bent binnengedrongen.

·
Bike It!
22,248 Posts
snot said:
Originele reeks. Mooi hoe je het grijze grauwe weer in een kunstig jasje hebt gestoken. Prachtige sfeerbeelden!
Inderdaad, veelal zijn foto's van doorregende steden gedoemd te mislukken. Gijs weet er hier toch een geslaagd geheel van te maken.
Leuke foto's van leegstand. 26 is zeer origineel.
Ter info: het 'kerkje' op foto 1 is de 17de eeuwse Sint-Pauluskerk.

·
德明
5,413 Posts
Ik ben d'r vandaag geweest, en nu kan ik de meeste dingen pas plaatsen. Echt een mooie stad! Met heel erg veel te zien en een byzondere charme. Vandaag heb ik toch niet erg veel tijd gehad om alles goed te bekijken, dus wil er zeker snel eens terug. :cheers:

1 - 17 of 17 Posts