het gebouw van de C&A op de Meir (op de Nieuwstraat in Brussel hebben ze trouwens exact hetzelfde gedrocht
http://images.google.be/imgres?imgu...euve&um=1&hl=nl&rlz=1T4HPEB_nlBE246BE246&sa=N)...
In Gent in de Veldstraat ook. Gelukkig is ie hier wel smaller, en valt ie zo wat minder op. De C&A hebben dat pand trouwens verlaten, en zitten nu in een gerenoveerd 18e eeuws pand. Hun gedrocht is overgenomen door de Fnac en krijgt nu ook een likje verf.
Als ik me niet vergis zijn die C&A's ontworpen door Léon Stynen, die oa. ook het AXA gebouw en deSingel ontwierp. Die gebouwen kan ik trouwens best smaken.
Ik vind de Politietoren trouwens wel een mooi gebouw. Het is een smerig ding op het moment, maar lelijk zou ik het nooit noemen. Sterker nog, 'k vind hem mooi. De Bijenkorf daarentegen :nuts:
In de jaren '60 en '70, hebben ze toen eigenlijk wel iets moois neergezet in Antwerpen ?
AXA, deSingel, de Oudaan... eerlijk gezegd vind ik een paar van de woonblokken die je op het Kiel vindt ook nog zo slecht niet. Ma bon, schoonheid is arbitrair - wat ik mooi vind kan jij vreselijk vinden en omgekeerd. Ik sta soms al eens alleen in een mening op vlak van schoonheid. Ik vind de stadsschouwburg bvb. eigenlijk nog wel een mooi gebouw
Wat vind ik qua schoonheid de grootste monsters in Antwerpen?
- Astrid Park Plaza Hotel van Michael Graves. Een triest dieptepunt van de smaak
hno:
- Theaterbuilding
- Eiermarktbuilding
- Teniersbuilding
- Een aantal premetrostations (Plantin, Diamant, Opera)
- KdG Hogeschool aan de Groenplaats
- In het algemeen ook galerijflats, maar die vind je buiten Antwerpen ook in hoge aantallen natuurlijk.
Ma bon, dat vind ik gewoon lelijke dingen. Dat wil nog niet zeggen dat ze het stedelijk geheel geen deugd doen (wat wel de startvraag is in dit topic).