SkyscraperCity Forum banner
1 - 20 of 28 Posts

· Registered
7,029 Posts
BRAVO!!

Knap.. Die ramen zijn echt TOP!

Heb een vraagje over het PDF bestandje van hierboven, op de twee laaste pagina's 56 en 57, zie je een 'nieuw' gebouw? Waar we het nog niet over gehad hebben.. Kan iemand me vertellen wat dat moet voorstellen, vind het qua vormgeving een mooi contrast vormen tegenover de 6 toekomstige woontorens.. Check It Out!

Goed opgemerkt... vraag me ook wat dat is, ziet er in elk geval goed uit.

· Registered
7,029 Posts
Kunnen jullie nu niet meer lezen, ik heb juist geschreven dat niet alles spectaculair moet zijn:eek:hno:. Eenvoud kan ook mooi zijn maar dit "ontwerp" doet me helemaal niks, ik vind er helemaal niks aan. Als dit te maken heeft met de historische gebouwen zelf, dan is daar niks aan te doen, want ze hebben wel degelijk een historische waarde. Maar zeggen dat deze site knap is, neen.
Ik vind die gebouwen in ieder geval mooier dan het spoornoordstation dat eindelijk tegen de vlakte gaat:lol:

· Registered
7,029 Posts
Het project heeft naar het schijnt vertraging opgelopen wegens de hoge kostprijs van de 4 ondergrondse bouwlagen wat het geheel onredabel zou maken.

Ook wordt het concept van een 'cinema' anders bekenen en wordt er eerder gekeken in de richting van een film-opname studio.
Is interessanter.

Hopelijk komt er nog wat van???

· Registered
7,029 Posts
u hebt de juiste indruk! De plannen voor dit project werden afgekeurd (wegens te veel parkeerplaatsen) Een investeerder haakte af en de plannen werden/zijn? volledig hertekend. Naar wat ik gehoord heb, bestaat dit project nog steeds. Maar over termijnen spreek ik mij niet uit :)

WATTE????????????

Vlaanderen is binnen 15 jaar vele malen érger dan Roemenië, als we zo verder doen.

· Registered
7,029 Posts
Eilandje wordt hoe dan ook een mooi gebied om op te volgen de komende 3 jaar... hopelijk vinden aansluitend 'zoals momenteel gepland' (antwerken.be) de werkzaamheden voor de Noorderleien / tram Ekeren plaats...

· Registered
7,029 Posts
^^idd... wat moet die dan zeggen, dat het 'eigenlijk niet zo belangrijk is, maar ja, we zullen dat gebouw toch maar opknappen en zien wel wat het geeft'???

Beetje enthousiasme kan niet meer in dit land, 'want er zijn nog zoveel werklozen en arme mensen die met dat geld geholpen kunnen worden' ofwa?

ja, ben slecht gezind deze morgen:lol:

· Registered
7,029 Posts
In DeMorgen vandaag staat er een kritische bedenking over het nut van het museum. Vooral omdat er nauwelijks Belgen naar de VS trokken en er te weinig de link tussen de huidige migranten in de stad wordt gelegd.
't Was wel door een Zweedse hoogleraar geschreven, maar toch dacht ik, tja eens positief zijn is toch moeilijk in dit landje....
Het is dus sowieso een mooie aanwinst voor een havenstad als Antwerpen en ik zal er met plezier en interesse een kijkje gaan nemen.
Tja, De Morgen zal ten vroegste binnen 5 jaar opnieuw positief worden over Antwerpen:)

· Registered
7,029 Posts
^^
Ik ben helemaal voor een overdekte markt, maar ik denk niet dat dit een goede locatie is.

Zo'n markt ligt volgens mij best op een plek met veel passage, en dat ga je daar nooit krijgen. Veel toeristen missen zelfs het MAS bij een dagtrip aan Antwerpen: hoe verder ten noorden van de as Centraal Station - Steen, hoe minder kans dat veel mensen er zullen komen.
Het foodtruckfestival onder de hangar aan de cruiseterminal was een daverend succes. Na de heraanleg van de Scheledaaien, kunnen ze misschien die hangar met een glaswand winddicht maken en daar zo'n permanente markt inrichten?
Dat vind ik nu eens kort door de bocht.

Dat van die hangar kan wel een goed idee zijn!

· Registered
7,029 Posts
Ik weet niet of ik dit nu zoveel beter vind dan de nieuwe architectuur in Het Eilandje:

Wat Het Eilandje uniek maakt is de mix van de typische haven-baksteengevels zoals Rijnkaai 27-28 en nieuwbouw die toch dat tikkeltje meer is. Want je kan niet zeggen dat de nieuwbouw op Het Eilandje (en Cadixwijk) de standaardmeuk is.

Daarom ben ik het niet met Vank eens dat een gebouw zoals Rijnkaai 27-28 gesloopt moet worden. Integendeel, dat soort gebouwen behouden is de kracht van Het Eilandje en de Cadixwijk .
Dat kanaal maakt het leuk natuurlijk.
Sommige panden doen me dan weer iets te hard denken aan themaparkarchitectuur. Vooral dan dat voorovergebogen raam is 'sneu'.

· Registered
7,029 Posts
Ik spreek niet alleen voor mezelf als ik zeg dat ik 10 supermarkten door wind en weer passeer om tot de Lidl bij de Keyserlei te geraken. Belgische supermarkten zijn zo enorm duur, dat ik het er graag voor over heb. Ik heb eens een rekensom gemaakt en bespaar door deze kleine omweg 50-75 euro per week; ik denk dat anderen ook graag een omweg maken daarvoor. Met name Delhaize is geen concurrent daar; stinkduur en gebrekkig aanbod.
ik heb je post geliked, anderzijds kun je bij Delhaize evengoed voordelig winkelen als je een beetje oplet (huismerken, acties, bonnen...) en je kan de ene Delhaize niet vergelijken met de andere (ik ging vroeger ook wekelijks naar de Lidl, maar ben om 'politieke' redenen geswitcht naar Delhaize op Plantin & Moretuslei en heb geen berouw... noch qua aanbod, noch qua prijzen, en zeker niet qua combinatie van beiden...)

· Registered
7,029 Posts
Dat ligt er maar net aan hoe je winkelt. Voor een eenpersoonshuishouden is Delhaize simpelweg niet interessant - vergeleken met AH zelfs schandalig. Ik weet niet wanneer je voor het laatst in een Lidl bent geweest, maar dat is toch nauwelijks meer een rommelige boel te noemen!
@andoverpus, inderdaad die rijen zijn wel een drama
ik vond die Lidl onder het Kievitplein doorgaans wel handiger dan deze in de Quellinstraat.

1 - 20 of 28 Posts