SkyscraperCity banner
1 - 20 of 310 Posts

·
Funk me
805 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De stad Antwerpen zou zich kanidaat gesteld hebben om in 2012 de Wereldtentoonstelling te organiseren onder het thema "mobiliteit"
Weet iemand hier meer over, of is hier omtrent meer nieuwe?

Hier is de link:
http://www.expomuseum.com/2012-2013/

·
Registered
6,375 Posts
Klinkt zeer interessant doch ik krijg dit: De server op international.trends.be doet er te lang over om te antwoorden.

·
Registered
270 Posts
Ik weet wel dat Antwerpen zich kandidaat gesteld heeft voor het internationale congres rond stadsontwikkeling, maar ik denk dat dat iets anders is. Wie weet hier meer over?

·
Registered
270 Posts
Heb het zelf al opgezocht:

Stadsontwikkelingscongres 2007 in Antwerpen?
In 2007 zal het stadsontwikkelingscongres van de International Society of City and Regional Planners (ISOCARP) misschien in Antwerpen doorgaan. Als stad in volle ontwikkeling komt Antwerpen zeker in aanmerking als gaststad.
ISOCARP richt elk jaar een internationaal congres in voor ruimtelijke planners, ontwerpers, academici en beleidsmakers die betrokken zijn bij processen van stadsontwikkeling en ruimtelijke planning. De vijf voorgaande congressen vonden plaats in Genève (2004), Cairo (2003), Athene (2002), Utrecht (2001) en Cancun / Mexico (2000). Eén keer in deze 41 jaar oude congrestraditie vond het ISOCARP-congres plaats in België, meer bepaald in Antwerpen in 1971. Dit jaar vindt het congres van 17 tot 20 oktober plaats in Bilbao, met als thema 'Spaces for the creative economy'.
Het is de bedoeling het ISOCARP-congres in 2007 in Antwerpen te ontvangen, om de stad in beeld te brengen bij een breed Europees en zelfs wereldwijd publiek van beleids- en vakmensen die professioneel met stadsontwikkeling bezig zijn.
Antwerpen is met haar 'Werf van de eeuw' een stad in volle ontwikkeling. Tegen 2007 zal de stad met interessante projectzones kunnen uitpakken: de vernieuwde stationsbuurt, het Schipperskwartier, het MAS en het Park Spoor Noord vormen dan al tastbare resultaten. Het structuurplan Antwerpen zal voorliggen als goedgekeurd beleidsdocument om deze ruimtelijke ontwikkelingen te kaderen en te sturen.
Projecten zoals de Scheldekaaien en de vernieuwing van het knooppunt Astridplein-Rooseveldstraat-Leien staan op til. Als onderwerp voor een ISOCARP-congres in Antwerpen wordt dan ook 'strategische stedelijke projecten' voorgesteld.
Potentiële partners zijn de provincie Antwerpen en de gewesten, beroepsverenigingen zoals de Vereniging voor Ruimtelijke Planners (VRP), onderwijsinstellingen, naburige steden naar waar trips kunnen worden georganiseerd (Workshop voor Young Planners en Post- of Precongres Tours) en privé-sponsors.

KC/pm 4.10.05

·
Registered
5,224 Posts
Het ISOCARP-congres gaat inderdaad mogelijk door. De website handelt over wereldtentoonstelling... interessant, maar is het realiseerbaar? waar zou men het dan laten doorgaan?
Als het waar is, dan zullen we binnekort er misschien wel meer over weten.

·
Registered
495 Posts
birds-eye-view op Live Maps

Microsoft heeft een zeer aardige optie bij hun mapdienst: je kan steden in 'birdseye' perspectief bekijken in je browser. Je kan hiermee prachtige zichten krijgen op New York, Chicago enzovoorts, maar ook op gans Antwerpen. Andere Belgische steden en zelfs Europese grootsteden zijn echter nog niet beschikbaar. Waarom uitgerekend Antwerpen uitgekozen werd is me een raadsel maar het is het beziens waard!

Hier is de link: http://maps.live.com/default.aspx?v...=-90&dir=0&alt=-1000&scene=11821758&encType=1

Mocht de link niet werken, surf dan naar http://maps.live.com/, zoek achter "Antwerp" en klik dan op birdseye icoontje in het controlemenu.

En ik stel zojuist vast dat ook Rotterdam bezichtbaar is in birdseye.

·
Registered
5,972 Posts
Nieuw justitiepaleis ziet er wel speciaal uit zo...

Let ook op de verschillende mogelijke oogpunten (Noord-Oost-Zuid-West)...

·
Bike It!
22,248 Posts
Héél leuk. Je bent er uren zoet mee.
Moet een reuzenwerk geweest zijn.
Hopelijk volgen Brussel en andere Belgische steden spoedig.
Bedankt voor de hint Joba.

·
Registered
2 Posts
Antwerpen in de media

Dag allemaal,

Antwerpen krijgt binnenkort een gloednieuwe communitysite. Op de website http://www.apen.be kan je al meer te weten komen over dit project.
De website zal de bezoekers toelaten om zelf mee te werken aan de inhoud & opbouw van deze community.
De leden kunnen leuke foto's & video's posten van interessante plaatsen in Antwerpen, events toevoegen, zoekertjes plaatsen,...
De website zal ook uitgebreide informatie voorzien over interessante plaatsen, horeca, cultuur en events in Antwerpen.

De komende weken zal er ook een wedstrijd georganiseerd worden waarbij de verschillende wijken van Antwerpen worden uitgedaagd om hun buurt te voorzien van draadloos internet.
De Antwerpenaren kunnen zich inschrijven via Apen.be voor deze wedstrijd.
Aan het einde van de wedstrijd zullen de inwoners van de wijk met de meeste inschrijvingen voorzien worden van gratis routers.
Apen.be wilt met deze actie het draadloos internet ook meer integreren in onze koekestad en van Antwerpen een volwaardige WiFi stad maken.

Wat vinden jullie van dit initiatief? Is er iets dat zeker niet zou mogen ontbreken op Apen.be? En wat vind jij van het WiFi project?

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Het initiatief is prachtig, maar de naam van de site... Ik erger me mateloos dat Antwerpen afgekort wordt tot A'pen. We hebben wel een zoo, maar toch... Die 5 letters zijn nu niet zo'n grote moeite. Natuurlijk heet onze stadssite al zo, maar net zag ik dat www.antverpia.be nog vrij is.

·
taboe
2,236 Posts
Stadslied-Ode aan de stad

ATV houdt een wedstrijd waarbij 14 finalisten strijden voor een plaatsje op 'Antwerpen zingt' met hun muzikale 'ode aan de stad'.

Wie de finalisten wil bekijken en beluisteren (onderaan de pagina):
http://www.atv.be/v3/programdetail.aspx?mid=&id=923#
(Je moet wel inloggen, maar gebruik gerust mijn account, naam=taboe, wachtwoord=taboe)

Bij de kandidaten o.a. "bekende" Antwerpenaars David Davidse, Ed Kooijman en Danny Wuyts. Er zitten echt erbarmelijke dingen bij, maar toch ook wel een paar geslaagde, vind ik (het had alleen wel wat vernieuwender gemogen, maar soit).

·
Registered
64 Posts
Antwerpen in de media

De Standaard

ANTWERPEN - Het Antwerpse Sportpaleis staat in de top-10 van de best renderende megaconcertzalen van het Amerikaanse muziekmagazine Billboard.
De lijst rangschikt megaconcertzalen (meer dan 15.000 bezoekers) volgens hun bruto-inkomsten. Het Sportpaleis staat op de tiende plaats. Bovenaan de lijst prijkt Madison Square Garden in New York.

De top 10 kleurt helemaal Amerikaans, op twee zalen na. De Manchester Evening News Arena is met zijn zevende plaats de enige Europese zaal die qua bruto-inkomsten hoger in de ranglijst staat dan het Sportpaleis. De concertzaal uit Antwerpen heeft van alle zalen in de top 10 wel de hoogste bezettingsgraad en is de op één na goedkoopste wat de ticketprijzen betreft.

Bezoekers

Wat bezoekersaantallen betreft, komt het Sportpaleis met 408.253 personen gespreid over 27 shows op de vierde plaats, na Madison Square Garden in New York, het Palace of Auburn Hills in Michigan en het Thomas & Mack Center in Las Vegas.

Gerekend over het aantal verschillende shows -Billboard houdt enkel rekening met muziekgerelateerde activiteiten- heeft het Sportpaleis met gemiddeld 15.120 bezoekers per show de hoogste bezettingsgraad en steekt het met kop en schouders boven de andere zalen uit.

Qua gemiddelde ticketprijs voor een concert, is het Antwerpse Sportpaleis de op één na goedkoopste concertzaal uit de ranglijst.Met een gemiddelde prijs van 28,27 euro moet de Antwerpse concertzaal enkel het Palace of Auburn Hills (24,91 euro) laten voorgaan. Het diepst in de buidel moet je tasten voor een ticket voor het Staples Center in Los Angeles. Die zaal spant de kroon met een gemiddelde ticketprijs van 58,26 euro.

1 - 20 of 310 Posts