ik begrijp wat je bedoelt:

hier heb je het nog netjes opgelost, vind ik, op deze foto stoort het niet zo erg...ik begrijp wat je bedoelt:
![]()
Dat zal wel niet alleen in België zo zijnDa's werkelijk overal om zot te worden. Een probleem overal in België. Zeker voor verkeersborden: 3 tekens? -> 3 palen! Waarom niet gewoon 1 paal met 3 tekens? Toch veel goedkoper en overzichtelijker?
En dan heb je soms ook palen die tenmidden van een smal voetpad staan, waar je dan zijlings lags moet lopen, of tegen knallen als ge ze niet ziet. Of palen zonder meer: waar geen draden, borden, etc. aanhangen. Gewoon een stom stuk ijzer in de grond.
Pijnlijk.
Het feit dat alle landen van de europese unie een europees model hebben ingevoerd. Met een europees vlagje d'er op en een groter formaat. België laat zien hoe efficiënt we zijn in het toepassen van Europese regels. Hier duurt dat 20 jaar. We vertellen gewoon aan Europa: kijk eens wat een achterlijk land we zijn! En dat is ook precies ons imago!^^hahaAchja...
Wat vind je trouwens zo erg aan onze nummerplaten?
Je ziet het wel héél erg zwart in hé voor België? Zo erg is het hier nu ook niet gesteld é, wees eens eerlijk. 't Is hier een klein paradijsje op aarde. We zouden allemaal stuk voor stuk doodgelukkig moeten zijn dat we hier geboren zijn! Dat hier en daar wat kleinigheden beter kunnen, tja, je zult altijd kunnen blijven vitten, maar als je het nu gewoon eens van de andere kant bekeek...Ons imago is zeer slecht: corruptie, pedofielen, verouderde industrie, vlaams belang, slechte chauffeurs, ruimtelijke wanorde, bureaucratie, communautaire problemen... en als enige land van europa rijden we rond met belachelijke nummerplaatjes... Dat doet meer kwaad dan je denkt! Men redeneert: 'Als ze zoiets eenvoudigs al niet kunnen in orde brengen' Indien je elke dag ongewassen op je werk verschijnt zal men je daar ook op afrekenen. Dus kan je beter beginnen met je imago te verbeteren in de eenvoudige dingen.
Nu overdrijf je toch hoor.. het lelijkste en vuilste land van Europa...Da's geen zelfbeklag, da's ergernis. Elke buitenlander die door België rijdt heeft de indruk in een ontwikkelingsland te zijn terechtgekomen. Het is tijd dat we daar iets aan gaan doen: onze stations, onze wegen, onze pleinen, onze wegwijzers en onze nummerplaten, onze rijstijl, onze lintbebouwing: 'operatie kuis-die-vuile-boel-eens-op' moet nù beginnen! Op den duur zijn we het zo gewoon om in het lelijkste en vuilste land van Europa te wonen dat we het niet meer zien. Onze gasten zien het dubbel en dik.hno:
Volledig mee eensNu overdrijf je toch hoor.. het lelijkste en vuilste land van Europa...
Aan onze stations wordt de laatste jaren enórm gewerkt, binnen enkele jaren zijn het stuk voor stuk pareltjes, van de grote over de minder grote tot zelfs vele kleintjes... Onze wegen zijn mss niet de beste (als je bv vergelijkt met Frankrijk of Zwitserland), maar zéker ook niet de slechtste! Zouden we veel minder over moeten klagen. Onze pleinen worden toch ook voldoende aan- en heraangelegd me dunkt, en ik denk nu toch niet op een betere of slechtere manier als elders...
Je moet ook onthouden bij sommige zaken dat we in een klein landje wonen met hoge bevolkingsdichtheid en hoogontwikkelde (spoor-/weg)infrastructuren e.d...
Natuurlijk als inwoner van een land ken je beter de kleine, foute en slechte kantjes van je land, die je van een buurland (waar het oh zo veel beter is) dan weer niet kent en waar alles veel rooskleuriger lijkt.