6,962 Posts
Ik ben recent naar 't Eilandje in Antwerpen geweest, een gebied welke van eeuwenoud havengebied wordt getransformeerd naar een hoogwaardige woon en werkwijk. Er liggen een aantal mooie plannen op stapel, en de Antwerpense aanpak is ietwat anders dan de Nederlandse. Daarnaast deden de wolken flink hun best om hun imposantie te tonen, dus het is een leuke serie geworden!
01. Op weg naar het 't Eilandje ten noorden van het centrum
02. Langzaamaan komen we in het havengebied, waar ook al wat nieuwe ontwikkelingen te zien zijn, waaronder MAS, de Museum Aan de Stroom.
03. In de verte is al één van de Kattendijktorens te zien.
04. De 2 Kattendijktorens die al bijna klaar zijn. Er moeten nog een aantal verschijnen. Ze zien er best leuk uit, maar qua ambitieniveau denk ik dat Antwerpen hier hoger had kunnen mikken.
05. Museum Aan de Stroom en de voorliggende bebouwing.
06. In de nog bestaande havenloodsen wordt nog gewoon gewerkt.
07.
08.
09. Nieuwe industrie in oude gebouwen. Dit zijn althans geen auto's van normale havenarbeiders...
10. Let vooral ook op de bouwkranen die in elke foto lijken te zitten
11.
12.
13. Veel panden in het gebied worden opgeknapt en gerenoveerd volgens wat we in Nederland een Beeldkwaliteitsplan noemen.
14. Zelfde bouwkraan, andere foto
15. De bouwplaats van de London Tower/Avenue Building
16. Oude kroegen, vergane glorie
17. Lege havenloods.
18. De Kattendijktorens
19. De MAS en de bijbehorende, al opgeknapte binnenhaven.
20. Ziet er erg leuk uit!
21. Een oud havenpakhuis aan de binnenhaven is omgebouwd tot bibliotheek/stadsarchief.
Een beetje kort, ik weet het, maar ik hoop dat ik jullie interesse een beetje heb kunnen prikkelen, en dat jullie hebben kunnen genieten van de foto's. Bedankt voor het kijken!
01. Op weg naar het 't Eilandje ten noorden van het centrum

02. Langzaamaan komen we in het havengebied, waar ook al wat nieuwe ontwikkelingen te zien zijn, waaronder MAS, de Museum Aan de Stroom.

03. In de verte is al één van de Kattendijktorens te zien.

04. De 2 Kattendijktorens die al bijna klaar zijn. Er moeten nog een aantal verschijnen. Ze zien er best leuk uit, maar qua ambitieniveau denk ik dat Antwerpen hier hoger had kunnen mikken.

05. Museum Aan de Stroom en de voorliggende bebouwing.

06. In de nog bestaande havenloodsen wordt nog gewoon gewerkt.

07.

08.

09. Nieuwe industrie in oude gebouwen. Dit zijn althans geen auto's van normale havenarbeiders...

10. Let vooral ook op de bouwkranen die in elke foto lijken te zitten

11.

12.

13. Veel panden in het gebied worden opgeknapt en gerenoveerd volgens wat we in Nederland een Beeldkwaliteitsplan noemen.

14. Zelfde bouwkraan, andere foto

15. De bouwplaats van de London Tower/Avenue Building

16. Oude kroegen, vergane glorie

17. Lege havenloods.

18. De Kattendijktorens

19. De MAS en de bijbehorende, al opgeknapte binnenhaven.

20. Ziet er erg leuk uit!

21. Een oud havenpakhuis aan de binnenhaven is omgebouwd tot bibliotheek/stadsarchief.

Een beetje kort, ik weet het, maar ik hoop dat ik jullie interesse een beetje heb kunnen prikkelen, en dat jullie hebben kunnen genieten van de foto's. Bedankt voor het kijken!