189 Posts
Interessante informatie gevonden vandaag.
https://atv.be/nieuws/vier-nieuwe-haltes-voor-antwerpse-metro-71727
https://atv.be/nieuws/vier-nieuwe-haltes-voor-antwerpse-metro-71727
Voor zover ik me herinner is dat technisch onderzocht, maar werd die piste verlaten. Reden: geen idee.Waarom zou men ter hoogte van station Sport geen aantakking vanuit de Bischoppenhoflaan kunnen maken? Er is plaats voor een werf op het Raoul Gregoirplein en tijdens de werken kunnen tram 2 en 3 via de Van der Delftstraat en Ten Eekhovelei naar de premetro tunnel.
zijn dat er dan geen 5 lijnen? 2, 3, 5, 6 en lijn xGeld waarschijnlijk want het vraagt ook de ombouw van Station Sport. Nochtans een gemiste kans om van dat station een volwaardig overstapstation te maken. Misschien dat het wel lukt wanneer de volledige omgeving daar op de schop gaat voor de nieuwe aansluitingen met de Ring?
Die lijn over de Bischoppenhoflaan gaat dan mogelijk gebruik maken van de tunnel onder de Pothoek- Kerkstraat?
Station Schijnpoort zal ook wel een facelift kunnen gebruiken want daar kan men dan overstappen tussen 4 lijnen...
Het is volgens mij precies in die context onderzocht.Misschien dat het wel lukt wanneer de volledige omgeving daar op de schop gaat voor de nieuwe aansluitingen met de Ring?
ik had een idee om lijn 6 te laten rijden van keizershoek via de Groenendaallaan en de noorderlijn om dan via bovengenoemde wissel aan de Nationale Bank naar Harmonie te rijden en dan zijn normale weg te volgen richting Olympiade. Lijn 2 zou dan vertrekken van Luchtbal en via de Groenendaallaan naar het Sportpaleis en zo verder via de huidige weg.Plus ook als er een extra lijn onder de Kerkstraat rijdt, moet deze ook op de Leien rijden naast L1, 8 en 10. Dat wil zeggen 4 lijnen (tenzij je deze laat keren onder Astrid). Is er geen mogelijkheid om komende van de Reuzenpijp een wissel aan te leggen thv Nationale Bank richting perron van L4 en 7 om dat ommetje te vermijden aan de Leopoldstraat. Zo zou vb L6 via de Kerkstraatkoker en Nationale Bank kunnen sporen naar Olympiade.
Kan men dat eindpunt daar niet aanpassen zoals ze dat aan het einde van de Brederodestraat hebben gedaan? Het is toch de bedoeling dat er minder bussen de stad inrijden.Probleem is dat er aan Keizershoek geen eindhalte of keerlus voor bussen voorzien is. Men zou die bussen dan ergens op de Ringlaan of Merksemheidelaan moeten laten keren...