SkyscraperCity banner

1 - 20 of 109 Posts

·
Registered
5,125 Posts
Discussion Starter #1
Vandaag in de krant: :eek:hno:

Groen! pleit voor bussen Rooseveltplaats :nuts:
ANTWERPEN - Groen! wil dat de Franklin Rooseveltplaats hét plein blijft waar passagiers kunnen overstappen op bussen naar alle richtingen. :bash:
Het stadsbestuur kiest eerder voor zo weinig mogelijk bussen daar. 'De buspassagiers stappen best over op trams aan de stadsrand', verduidelijkt schepen voor Stadsontwikkeling Ludo Van Campenhout (Open VLD).
'Dat is niet realistisch als alternatief voor de 64lijnen die nu op de Rooseveltplaats samenkomen', vindt Erwin Pairon (Groen!). 'Met bussen en trams die tijdens de spits bomvol zitten. We zeggen niet dat er niet wat bussen minder kunnen, maar ze allemaal afschaffen? En dat om een wandelplein te maken, terwijl zowat alle voetgangers langs de De Keyserlei naar het stadscentrum stappen.'
Jan Penris (VB) pleit voor zo'n overstapplaatsen op de Rooseveltplaats én aan de stadsrand.​

·
Registered
106 Posts
Groen? Waarom staan die nu opeens aan de andere kant van de weegschaal?
Volgens mij denkt Groen dat het gewoonweg niet haalbaar is om al die lijnen te schrappen.

Hopelijk zal Groen tot inzicht komen dat de tram de beste oplossing is (MILIEUvriendelijker, sneller, minder verkeer,...) En ze moeten toch beseffen:
een wandelpleintje bij kan toch geen kwaad, het kan zelfs een nieuwe 'impuls' geven aan de omgeving.

·
Banned
3,775 Posts
Ik denk niet dat groen tegen wandelpleintjes is. Waar ze wel tegen zijn is dat busgebruikers aan de rand van de stad zullen moeten overstappen op trams wdie zo al overvol zijn. En waarschijnlijk maken ze ook de bedenking dat een extra overstap niet bepaald leuk is voor die busgebruikers. Dat betekend in het beste geval toch zo'n 5 à 10 minuten extra reistijd. De overweging dient gemaakt te worden wat het 'groenste' is: een wandelplein of goed openbaar vervoer?

·
Registered
8,077 Posts
Ik denk niet dat groen tegen wandelpleintjes is. Waar ze wel tegen zijn is dat busgebruikers aan de rand van de stad zullen moeten overstappen op trams wdie zo al overvol zijn. En waarschijnlijk maken ze ook de bedenking dat een extra overstap niet bepaald leuk is voor die busgebruikers. Dat betekend in het beste geval toch zo'n 5 à 10 minuten extra reistijd. De overweging dient gemaakt te worden wat het 'groenste' is: een wandelplein of goed openbaar vervoer?
Even opmerken dat:

1. Er geen enkel plan bestaat om de Rooseveltplaats helemaal busvrij te maken. Er zijn wel plannen om daar waar er goede en snelle tramverbindingen zijn of gaan komen de bussen aan de rand van de stad te laten stoppen. Op die manier zou een gedeelte van de bussen niet meer naar de Rooseveltplaats rijden en zouden twee kwadranten kunnen worden aangesloten bij het operaplein.

2. De bussen in de stad vaak in de file staan, wat ook tot tijdverlies leidt. Een overstap op een snelle tramlijn/premetro kan in sommige gevallen dus tijdswinst betekenen (dat was bijvoorbeeld het geval met de Waaslandbussen die nu op Linkeroever stoppen. Na een overstap aan het Frederik van Eedenplein ben je na 7 minuten aan het Centraal Station. Vroeger moest je nog zeker twintig minuten sukkelen via de Waaslandtunnel en het Sint-Jansplein of de Leien). Maar dit moet uiteraard geval per geval worden bekeken, daarom dat niemand eraan denkt om alle bussen van de Rooseveltplaats te laten verdwijnen.

3. De extra overstap er enkel is voor die mensen die in de onmiddelijke omgeving van de Rooseveltplaats moeten zijn. Voor mensen die sowieso in een ander deel van Antwerpen moeten zijn maakt het niet veel uit of ze de overstap aan de rand van de stad of op de Rooseveltplaats maken. En ook hier geldt dat je vanop de meeste plekken in Antwerpen sneller met de tram dan met de bus op de Rooseveltplaats geraakt.

4. (en dit is een beetje Antwerps egoïsme, maar kom): Al die bussen in de stad en rond de Rooseveltplaats maken die plek voor de Antwerpenaar allesbehalve gezellig. Ik denk dat voor de meeste Antwerpenaren de keuze tussen een ruim en fraai plein of een rommelige busterminus echt snel gemaakt is. Is het echt teveel gevraagd van die mensen uit pakweg Kontich, Boom of Wommelgem om een overstap te maken op een snelle tramlijn i.p.v een buslijn tot vlak in het centrum van Antwerpen te eisen? Is dit niet een typisch geval van: de lusten voor de rand, de lasten voor de stad?

5. Het systeem van enkele busterminussen opgesplitst per regio in Brussel perfect werkt. Daar rijden ook niet alle streekbussen naar een druk en rommelig plein aan het Centraal Station.

(Ik weet het ik ben nogal fanatiek wat dit onderwerp betreft... Maar ik kom al zeven jaar bijna dagelijks op de Rooseveltplaats en wat mij betreft is die plek echt te druk en te ongezellig. Er is gewoon té veel verkeer dat daar moet zijn en naar mijn mening kan enkel een structurele vermindering van het aantal bussen die omgeving weer aangenaam maken)

·
Registered
1,750 Posts
Even opmerken dat:
3. De extra overstap er enkel is voor die mensen die in de onmiddelijke omgeving van de Rooseveltplaats moeten zijn. Voor mensen die sowieso in een ander deel van Antwerpen moeten zijn maakt het niet veel uit of ze de overstap aan de rand van de stad of op de Rooseveltplaats maken. En ook hier geldt dat je vanop de meeste plekken in Antwerpen sneller met de tram dan met de bus op de Rooseveltplaats geraakt.
niet noodzakelijk waar. Als je vanuit het zuiden naar het noorden komt of vice versa moet je slechts één overstap doen op de roosevelt. In dit systeem kan het dan neerkomen om met de bus tot aan de rand, met tram tot aan de andere rand en dan opnieuw terug de bus op. Praktisch is anders.

4. (en dit is een beetje Antwerps egoïsme, maar kom): Al die bussen in de stad en rond de Rooseveltplaats maken die plek voor de Antwerpenaar allesbehalve gezellig. Ik denk dat voor de meeste Antwerpenaren de keuze tussen een ruim en fraai plein of een rommelige busterminus echt snel gemaakt is. Is het echt teveel gevraagd van die mensen uit pakweg Kontich, Boom of Wommelgem om een overstap te maken op een snelle tramlijn i.p.v een buslijn tot vlak in het centrum van Antwerpen te eisen? Is dit niet een typisch geval van: de lusten voor de rand, de lasten voor de stad?

Dat krijg je nu eenmaal als uw stad wat groter is. In Lier of Eeklo zal dat probleem zich niet stellen maar ik denk dat de meesten het hier er wel mee zullen eens zijn dat Antwerpen meer lusten te bieden heeft dan die steden. Als je u gaat afsnijden van een vlotte bereikbaarheid van uw randgemeentes snijd je alleen maar in uw eigen vlees want als zo meer mensen wijnegem shopping boven de meir gaan verkiezen sta je daar mooi met dat Antwerps egoïsme. Zo vreemd is een openbaar vervoer knooppunt toch niet vlak bij een groot station?

·
Registered
8,077 Posts
Als je vanuit het zuiden naar het noorden komt of vice versa moet je slechts één overstap doen op de roosevelt. In dit systeem kan het dan neerkomen om met de bus tot aan de rand, met tram tot aan de andere rand en dan opnieuw terug de bus op.
Wanneer het gaat om mensen die pakweg van Stabroek naar Kontich reizen via een overstap op de Rooseveltplaats ben ik het met je eens: die zullen een keer meer moeten overstappen. Dit betekent niet automatisch dat ze er langer over zouden doen (dat hangt af van hoe snel en regelmatig de tramverbindingen zijn), maar ik kan me wel inbeelden dat het niet zo fijn is om twee keer te moeten overstappen.

Als je u gaat afsnijden van een vlotte bereikbaarheid van uw randgemeentes snijd je alleen maar in uw eigen vlees want als zo meer mensen wijnegem shopping boven de meir gaan verkiezen sta je daar mooi met dat Antwerps egoïsme. Zo vreemd is een openbaar vervoer knooppunt toch niet vlak bij een groot station?
Wie heeft het over het afsnijden van de bereikbaarheid? Waar het over gaat is om via een overstap op een tram/premetro net sneller in het centrum te zijn. En uiteraard blijft de Rooseveltplaats en omgeving (Centraal Station, Astridplein, Quellinstraat) een belangrijk knooppunt. Het gaat erom dat mits het invoeren van snelle tram/premetro verbindingen sommige bussen aan de rand i.p.v. op de Rooseveltplaats zouden kunnen stoppen. Dat is al gebeurd voor de bussen uit het Waasland, en het zou op termijn ook met een deel van de bussen uit de Kempen kunnen gebeuren nadat de premetro onder de Turnhoutsebaan in gebruik zou worden genomen. Eventueel zouden op termijn ook enkele bussen uit het noorden aan Metropolis kunnen stoppen, waar een overstap op tramlijn 6 en de geplande tramlijn op de Noorderlaan een snelle verbinding met het centrum zouden garanderen.

·
Registered
3,057 Posts
ANTWERPEN | P+R

In de rand rond Antwerpen zullen er tegen 2012 tien Park&Ride (P&R) parkings zijn. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (foto) vrijdag bekendgemaakt tijdens een bezoek aan Boechout. De Antwerpse gemeente is een van de plaatsen waar tegen 2012 een P&R geïnstalleerd wordt.

De P&R's komen op strategische plaatsen rond de stad Antwerpen zodat mensen gemakkelijk van hun auto kunnen overstappen op het openbaar vervoer, zei Vlaams minister Van Brempt. Strategische plaatsen zijn op- en afritten van autosnelwegen. Daar zullen de P&R's aansluiten op een voorstadsnet van trams van en naar Antwerpen.

Dat voorstadsnet is in volle ontwikkeling door de tramverlengingen in het Masterplan Antwerpen en de ingebruikname van de premetrotunnel in Antwerpen richting Wommelgem.

De P&R's kunnen per dag tussen de 3.000 en 4.000 auto's van de weg halen. Op die manier vermindert de verkeersdrukte van en naar Antwerpen, aldus Van Brempt.

(Bron: gva)

·
Registered
4,213 Posts
Op deredactie.be stond dat ook.
En ik ben en blijf een militant tegenstander van de tram bovengronds op de Krijgsbaan. Ondergronds verderboren is verschrikkelijk duur, dat weet ik, maar het is de enige zinvolle oplossing. En ook wil ik geen tram door de Florent Pauwelslei. Zeker niet bovengronds. Ik ik zou wel een P&R zien zitten aan de Schotensesteenweg, aan de Desco en de Hoogmolenbrug. Ik zal wel 'ns een plannetje posten.

·
Registered
3,057 Posts
De 10 randparkings

Klaar tegen 2012:
Kazerne (Ekeren): aan op- en afrittencomplex A12/E19, aansluiting op tramverlenging tot Ekeren

Schilde: moet aansluiten op tramverlenging Deurne-Wijnegem

R11 (Wommelgem): aan het rondpunt van Wommelgem, aansluiting met nieuwe tram naar Wommelgem (via premetro)

Capenberg (Boechout): aansluiting op tramverlenging Mortsel-Boechout

Cromwell tank: aan kruispunt Boomsesteenweg met Jan van Rijswijcklaan, aansluiting op tram 2 en 6

Leugenberg (Ekeren): aansluiting op tramverlenging Ekeren

Nu al klaar:

Keizershoek (Brasschaat): op- en afrittencomplex E19/Bredabaan, aansluiting op tram 3

Linkeroever: aansluiting op trams 2, 3, 5 en 15

Melsele: aansluiting op tram 3

Schoonselhof: aansluiting op tram 24

Er zouden bovendien niet alleen veel minder auto's door de stad rijden, maar ook veel minder bussen. Een groot aantal buslijnen dat nu nog doorrijdt tot aan de Rooseveltplaats, kan immers afgeschaft worden ten voordele van de nieuwe tramlijnen. 'De tram heeft veel meer voordelen dan de bus: hij is milieuvriendelijker, kan meer mensen vervoeren en de nieuwe trams krijgen allemaal een eigen bedding, waardoor ze niet gehinderd worden door het andere verkeer. Geen onnodig tijdverlies en veel comfortabeler reizen dus.'

Binnen vier tot vijf jaar moeten er de helft minder bussen naar de Rooseveltplaats rijden. Op die manier komt er voldoende ruimte vrij voor het nieuwe Operaplein. Om al die plannen te realiseren moeten er in totaal 48 nieuwe tramstellen aangekocht worden. Daarvan rijden er momenteel al tien rond.

Tekst over de randparkings
Tekst over de tramverleningen

·
Registered
3,057 Posts
En ik ben en blijf een militant tegenstander van de tram bovengronds op de Krijgsbaan. Ondergronds verderboren is verschrikkelijk duur, dat weet ik, maar het is de enige zinvolle oplossing.
Het traject vanaf het Schoonselhof tot aan de aansluiting met de Bisschoppenhoflaan is 14km lang. Reken maar aan 50 mio euro per km metro (cijfer van de metro vanuit Brussel). Dan kom je op 700 mio euro. Lijkt me geen verantwoorde investering. Dit geld kan veel beter voor het openbaar vervoer ingezet worden.

En ook wil ik geen tram door de Florent Pauwelslei. Zeker niet bovengronds.
Is dit een MIMBY reactie? Of woon je niet in die buurt. Bij mij rijdt er ook een tram voor de deur en dat is echt niet zo erg hoor :).

Ik ik zou wel een P&R zien zitten aan de Schotensesteenweg, aan de Desco en de Hoogmolenbrug. Ik zal wel 'ns een plannetje posten.
Doen.

Kris

·
Registered
4,213 Posts
En hier mijn idee van een P&R aan de schtensesteenweg visueel gemaakt

(vergeef me mijn geknoei met Photoshop):
Dit is dus de buurt aan de Hoogmolenbrug, waar de P&R op gericht is, er is al Keizershoek, maar die ligt uit de richting voor veel Schotenaren.
De diagonale rode lijnen duiden de parking aan (nu is't een paardenwei)
De Groene lijnen duiden de tramsporen aan die nog niet bestaan, dus bijgelegd moeten worden.
De roze lijn is dus de bestaande tram 5 en de blauwe lijn is de toekomstige (bijkomende) route van de 5 en den 10.
Ik stel trouwens ook voor om op de Houtlaan (niet speciaal aangeduid) een sneltram te leggen, er is daar een zee van plaats om een vrije bedding te leggen, interessant voor de Turnhoutproject!

·
Registered
4,213 Posts
Die velden in die buurt (Ertbrugge) waar ik mijn P&R wil blijken beschermd te zijn! Hoewel ik wel enkele gloednieuwe villa's ben tegengekomen er middenin tijdens het fietsen (om onderzoek te doen naar de P&R). Bovendien is de Schotensesteenweg te smal voor een tram (laat staan vrije bedding).

Buiten dat, nog enkele krantenberichtjes uit de GVA van woensdag 5 maart 2008.
1.

2. (vlakbij mijn school!!!)

·
Registered
3,057 Posts
UNIZO Stad Antwerpen pleit ervoor om alle regionale bussen te bannen uit de binnenstad. Die regio moet volgens de middenstandsorganisatie exclusief voorbehouden zijn voor bussen en trams met een lokale bediening. De regionale lijnen moeten aan de rand van de stad, via overstappunten, aansluiten op de lokale lijnen. Dat staat onder meer in de visietekst mobiliteit die UNIZO vrijdag presenteerde.

De visietekst wil een antwoord bieden op de vraag hoe de leefbaarheid van de bewoners én de bereikbaarheid van de binnenstad gegarandeerd kunnen worden.

Een van de oplossingen die UNIZO naar voren schuift, is het omvormen van het gebied binnen de Leien tot zone 30. "Gedurende de dag vraagt dit geen overdreven ingreep aangezien het op de meeste plaatsen in de binnenstad nu al moeilijk is om boven de 30 km te rijden", zegt UNIZO.

Daarnaast wil de middenstandsorganisatie alle regionale bussen weg op de Rooseveltplaats. "De Lijn dicteert nog te vaak de voorwaarden in de binnenstad. De stad mag best wat opstandiger zijn tegen de vervoersmaatschappij", sneert de organisatie. In de winkelstraten wil UNIZO dat het bewonersparkeren wordt ontmoedigd. "Bewonersparkeren in de winkelstraten zou niet mogelijk mogen zijn tussen 11 en 19 uur, behalve op dagen dat de winkels gesloten zijn. Buiten deze uren is het parkeren in deze straten exclusief voorbehouden voor bewoners", somt UNIZO op. Om het ondergronds parkeren te stimuleren, wil UNIZO dat de prijs van het bovengronds parkeren gelijk of zelfs hoger wordt dan het parkeren in parkeergarages. Idealiter zou de stad best een aantal ondergrondse parkeergarages in de binnenstad schrappen. "Op voorwaarde weliswaar dat er een alternatief voorzien is aan de rand van de stad", aldus UNIZO-voorzitter Ivo Nicolay.

Om te vermijden dat de stad écht dicht slibt, ziet UNIZO tot slot een wel heel drastische oplossing. "Wellicht zijn financiële systemen, naar Londens model, het meest efficiënt om de congestie te bestrijden", stelt UNIZO. De middenstandsorganisatie denkt daarbij aan het invoeren van tolsystemen of rekening rijden.
Bron (GvA)

·
Registered
5,818 Posts
UNIZO Stad Antwerpen pleit ervoor om alle regionale bussen te bannen uit de binnenstad. Die regio moet volgens de middenstandsorganisatie exclusief voorbehouden zijn voor bussen en trams met een lokale bediening. De regionale lijnen moeten aan de rand van de stad, via overstappunten, aansluiten op de lokale lijnen. Dat staat onder meer in de visietekst mobiliteit die UNIZO vrijdag presenteerde.

De visietekst wil een antwoord bieden op de vraag hoe de leefbaarheid van de bewoners én de bereikbaarheid van de binnenstad gegarandeerd kunnen worden.

Een van de oplossingen die UNIZO naar voren schuift, is het omvormen van het gebied binnen de Leien tot zone 30. "Gedurende de dag vraagt dit geen overdreven ingreep aangezien het op de meeste plaatsen in de binnenstad nu al moeilijk is om boven de 30 km te rijden", zegt UNIZO.

Daarnaast wil de middenstandsorganisatie alle regionale bussen weg op de Rooseveltplaats. "De Lijn dicteert nog te vaak de voorwaarden in de binnenstad. De stad mag best wat opstandiger zijn tegen de vervoersmaatschappij", sneert de organisatie. In de winkelstraten wil UNIZO dat het bewonersparkeren wordt ontmoedigd. "Bewonersparkeren in de winkelstraten zou niet mogelijk mogen zijn tussen 11 en 19 uur, behalve op dagen dat de winkels gesloten zijn. Buiten deze uren is het parkeren in deze straten exclusief voorbehouden voor bewoners", somt UNIZO op. Om het ondergronds parkeren te stimuleren, wil UNIZO dat de prijs van het bovengronds parkeren gelijk of zelfs hoger wordt dan het parkeren in parkeergarages. Idealiter zou de stad best een aantal ondergrondse parkeergarages in de binnenstad schrappen. "Op voorwaarde weliswaar dat er een alternatief voorzien is aan de rand van de stad", aldus UNIZO-voorzitter Ivo Nicolay.

Om te vermijden dat de stad écht dicht slibt, ziet UNIZO tot slot een wel heel drastische oplossing. "Wellicht zijn financiële systemen, naar Londens model, het meest efficiënt om de congestie te bestrijden", stelt UNIZO. De middenstandsorganisatie denkt daarbij aan het invoeren van tolsystemen of rekening rijden.
Bron (GvA)
UNIZO:)
Die hebben een patent op 50% pure waarheid en 50% pure waanzin...

·
Registered
3,057 Posts
29/04 Gratis met bus en tram naar stad

Wie de wagen achterlaat op een parkeerterrein aan de rand van de stad, moet gratis met het openbaar vervoer naar het stadscentrum kunnen rijden. “De P&R-terreinen moeten wel beter worden bewaakt”, zegt schepen van Mobiliteit Ludo Van Campenhout (Open Vld).

Van Campenhout deed het voorstel op de Antwerpse gemeenteraad tijdens de bespreking van het parkeerbeleidsplan 2008-2013.

Voor het Vlaams Belang was het Antwerpse parkeerbeleid niet meer dan een geldmachine voor het stadsbestuur. Johan Van Brusselen (Vlaams Belang) pleit voor een gedifferentieerd tarief. “Bewoners parkeren gratis in hun district en niet-inwoners betalen parkeergeld.”

Groen! verwijt het schepencollege geen keuzes te maken. “De beslissing om het aantal parkeerplaatsen in de stad in te krimpen, wordt niet genomen”, zegt Erwin Pairon (Groen!).

Toon Wassenberg (sp.a) en Annick De Ridder (Open Vld) zijn zeer tevreden over het plan. Beiden pleiten voor een vermindering van de parkeertarieven in de private parkeergarages. De stad Antwerpen kan dit afdwingen door te participeren in parkings.

Tarieven parkings

“Zowel in de nieuwe parking aan de Nationale Bank als aan de Opera willen we als stad een actieve rol spelen”, zegt Van Campenhout. “Voor de parking aan de Nationale Bank met een capaciteit van 650 wagens zijn de onderhandelingen over het bestek bezig. Het bepalen van de tarieven zijn daarin belangrijk. Als stad wegen we dan op de tariefbepaling.”

Van Campenhout doet volgende week in de Kamer het voorstel om automobilisten per minuut te laten betalen in de parkings en niet langer per tijdsblok.

Een parkeermakelaar moet op zoek gaan naar open ruimtes, zoals bedrijfsparkings, die mogelijk door buurtbewoners kunnen worden gebruikt. Lege winkels zouden dan weer ideaal zijn als tijdelijke fietsenstalling.
Bron: GvA

Toch wel een goede strategie:
- Goedkoop en snel: P&Rs aan de rand met Openbaar vervoer (trams, metro). Door ook de bussen hier te laten stoppen krijg je meer sociale controle en worden het geen 'doodse' plaatsen. Hierdoor komen er ook meer mensen op de trams --> hogere frequentie --> Nog interessanter aanbod. Je kan dus een positieve spiraal creeren. Hopelijk dat dit -na het succes van tram 3- ook werkt voor tram 24 en P&R Wommelgem.

- Duurder: met de auto tot in de stad rijden en daar ondergronds parkeren. Dit moet steeds vlot mogelijk zijn, denk maar aan korte bezoeken, zwangere vrouwen, ouderen, of als er grote stukken gekocht moeten worden. Doordat de langparkeerders (of de hele gierigen) niet meer met de auto naar de stad komen, is het verkeer vlotter en zijn er voldoende parkeerplaatsen.

- Gratis voor de bewoners: zij moeten vlakbij huis (bovengronds) kunnen parkeren. Er is hier ook plaats voor, dankzij de ondergrondse parkeerplaatsen en de P&Rs.

Het verhaal van groen is een zwakte aanbod: je moet niet afschaffen naar een beter alternatief aanbieden (P&Rs). En daarvoor heb je omkaderende maatregelen voor nodig (bv. verhoging van de tarieven bovengronds en lagere tarieven ondergronds).

Kris

·
Registered
4,192 Posts
Forse uitbreiding Park and Ride Keizershoek leidt tot onrust

MERKSEM / SCHOTEN - De geplande uitbreiding van de Park and Ride Keizershoek in Merksem bij de Bredabaan zorgt voor ongeruste reacties bij sommige verenigingen en bij de sp.a.

De stad Antwerpen en de Vlaamse overheid zijn het eens over het principe om van de huidige open parking een gebouw te maken van vier verdiepingen hoog waardoor er ook ongeveer vier keer zoveel wagens kunnen staan dan nu het geval is. De sp.a-afdelingen van Merksem en Schoten vrezen dat hierdoor nog meer auto’s naar de al bijna verzadigde Bredabaan worden gelokt. Ze zijn vooral ongerust over een mogelijk parallelle ontwikkeling van de parking van de huidige Carrefour, aan de overkant van de Bredabaan in Schoten, tot zone voor winkels, kantoren, horeca en appartementen.

Voorlopig is er alleen een principiële beslissing over uitbreiding van de park and ride Keizershoek. De Vlaamse overheid zou dat parkeergebouw realiseren. Een en ander past ook in de Minder Hinder-maatregelen bij de geplande grote wegwerkzaamheden in de stad. Volgens Antwerps schepen voor Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) kan het parkeergebouw wellicht in 2017 in gebruik genomen worden. Een mogelijke ontwikkeling van de Carrefoursite staat daar volledig los van, zegt Kennis nog.

GvA 18/2/2016

·
Registered
3,057 Posts
^^ Iedereen wil P&Rs... maar natuurlijk niet in hun achtertuin...

Het lijkt me toch wel een logische plaats voor een P&R. Vlakbij terminus 2 tramlijnen en vlotte verbinding vanuit de snelwegen (A12-E19 noord). En de huidige P&R wordt al zeer intensief gebruikt.

·
Registered
3,057 Posts
Dat staat toch los van de P&R ?

Er is wel een tendens om grote parkings vol te bouwen. Denk maar aan Metropolis (niets meer van gehoord) en ook hier..

1 - 20 of 109 Posts