Het lijkt me wel interessant om een P+R-gebouw neer te zetten aan de overkant van de huidige carpoolparking aan de Prins Boudewijnlaan.
Die locatie lijkt me een mooi evenwicht tussen reistijd en het doel om wagens zo ver mogelijk buiten het centrum te houden.
Dat kruispunt wordt binnekort heraangelegd blijkbaar (is al jaren een zwart punt), waarbij volgens de eerste ideeën ook die Carpoolparking (en buurtparking) die er al ligt zou verdwijnen - erg jammer, want die wordt flink gebruikt door mensen die hun kinderen gaan afzetten in de nabijgelegen school, en die in't vervolg door heel de wijk zullen moeten rijden :nuts:
Evengoed: daar een P&R voorzien zou inderdaad behoorlijk logisch zijn, zeker wanneer er daar een tram verschijnt. Om Kontich te kunnen doen werken als P&R moet de snelheid en frequentie van de tram al zo hoog zijn, dat het economisch onzin wordt (door gebrek aan andere vraag dus). Al heb je daar iets verder nog een grote school en het centrum van Kontich natuurlijk, en kan ik me ook inbeelden dat de lijn (en de parking) niet zozeer als P&R naar Antwerpen centrum, maar wel voor al wat er voor ligt zal gebruikt worden: Kontich, Mortsel, Berchem (of Kontich, Wilrijk, Berchem als er via de Prins Boudewijnlaan gereden wordt, daar ligt nog meer werkgelegenheid, maar de congestie is er minder, dus wellicht minder winst door de P&R).