831 Posts
Super Mooie tram.
Het is niet per sé zo dat een Hermelijn ook kan rijden op alle lijnen - een Hermelijn kan niet dezelfde scherpe bochten nemen als een PCC. Ik ken de tramlijnen van A'pen niet goed genoeg om voorbeelden aan te halen, maar bvb. in Gent rijden er Hermelijnen op 1, 21&22, maar niet op 4, omdat de 4 rond de Muide, en aan de Coupure héél krappe bochten moet nemen, en dat een Hermelijn daardoor schade zou oplopen.ƒƒ said:Die reclame op de oude trams mag zeker weg. Ik hoop dat de Hermelijns snel overal komen.
Ik vind de Gentse PCC's ook wel mooi en best wel comfortabel, vooral sinds ze gerenoveerd zijn. Ik houd heel erg van die ronde vormen en de neus met ronde lichtjes.Ik was eens met mijn Engelse vriendin op uitstap in Gent en ze vond direct die ouwe pcc's prachtig! En de trolleybus!![]()
Ik heb me eens bezig gehouden met wat HermeLijntjes te Photoshoppen (leve de vakantie!!!) en zie hier het resultaat:Interessant opiniestuk over tramlijn 6 e.a. van de doorgaans zeer goed geïnformeerde Herman Welter:
http://gva.typepad.com/standpuntantwerpen/2007/07/is-de-tramcapac.html