SkyscraperCity banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Your advertisement here?
6,813 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik ben kort geleden niet alleen naar 't Eilandje in Antwerpen geweest, ook heb ik een stuk door de binnenstad gelopen. Waarschijnlijk kennen de meesten van jullie dit gebied al wel, ik vind de foto's leuk genoeg om ze met jullie te delen!

01. Met de trein van NS Hispeed ben je (met je OV gratis!) in precies 2 uur vanuit Amsterdam in Antwerpen. En: de koffie-frisdrank-snoepgoed-koek-karretjes van de Kiosk rijden hier nog gewoon op dit traject!

02. Het prachtig verbouwde centraal station van Antwerpen.

03. De Keyserlei. Op de achtergrond één van de torentjes van het stationsgebouw.

04. Tussen het centrum en 't Eilandje in.

05. Onze Lieve Vrouwekathedraal

06. Eén van de sfeervolle straten die Antwerpen rijk is

07.

08.

09. Ik weet niet meer waar dit torentje van is, wie weet meer?

10. Aan de schelde is een expositieruimte ingericht over de geschiedenis en toekomst van de rivier. Voor de geïnteresseerden onder ons een aanrader!

11. De (verhoogde) flaneerkades langs de Schelde.

12.

13. Als ik mij niet vergis is dit de Handschoenmarkt.

14. Wandbebouwing op de Groenplaats.

15. Een bezoek aan Antwerpen kan niet zonder een Belgisch biertje. Zie hier een Kasteelbiertje, lekker blond!

16.

17. Echte grandeur!

18. De Meir, een populair voetgangersgebied/winkelstraat

19. Aan de Meir zitten een aantal prachtige winkels, zoals hier in de oude beurs...

20. En zo zijn we alweer aangekomen bij de Keyserlei. Op de achtergrond is de Antwerp Tower te zien, die naast de Opera staat.

Bedankt voor het kijken, en zoals altijd worden reacties zeer gewaardeerd!

·
Not much
11,090 Posts
Prachtig! Moet Antwerpen echt een keer bezoeken zo te zien :) Hadden we Belgie nou maar nooit onafhankelijk gemaakt :p

·
AstroNout
5,096 Posts
Leuke reeks. En een welbekende route voor mij. Heerlijk stukje om te lopen. Onderweg evt. shoppen of her en der een biertje doen. Bedankt voor het plaatsen.

·
The one and only Rietveld
512 Posts
Gratis met je OV erheen? Sinds wanneer? Ik had bijna een fikse bekeuring aan mijn broek... (december 2008)

Leuke reeks die voor mij veel bekende plekjes laat zien :)

·
Registered
1,361 Posts
leuke foto's, wat een grandeur, wat een buitenruimte (af en toe). De banken op foto 04 staan ook bij het station in Doetinchem.

Hmm... dan hadden wij gewoon mazzel bij de controle...?
mazzel zal 't zijn inderdaad, zeker een bourgondiër die kaartjesknipper ;) Volgens de regels kun je gebruik maken van OVkaart tot Roosendaal, vanaf daar betalen.

·
Registered
563 Posts
Mooie serie, en rustig gezellig straatbeeld. Wat me opvalt is dat er niet zoveel schreeuwerige reclameborden zijn. En bijv. op foto 14 de namen van Cafees allemaal rustig in dezelfde kleur goud zijn weergegeven.

Op foto 15 loopt die man achter het biertje, ook achter een biertje aan geloof ik... (zo'n grijns op zijn gezicht.)

Op foto 17 gaat je commentaar ineens over naar het walloons? die auto heeft inderdaad een grote deur (grand deur?), maar zeker style!

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Meer bepaald Roosendaal-grens! Toen ik in Wuppertal een enkeltje kocht naar Antwerpen via Nederland, kon die geen rechtstreeks ticket geven, maar een tot Roosendaal en een van Roosendaal tot Antwerpen. Echter, ze gaf Wuppertal tot Roosendaal-stad en Roosendaal-grens tot Antwerpen. Ik was mij er natuurlijk niet van bewust en mocht in de trein bijbetalen.

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Wat, Walloons? :p Is dat nu zo moeilijk: Wallonië -> Waals.
Frans bedoel je dus, maar die term wordt bij ons ook gebruikt. Grandeur = grootsheid, of stijl ja maar dan wat meer dan dat.

·
student & journalist
986 Posts
Op foto 17 gaat je commentaar ineens over naar het walloons? die auto heeft inderdaad een grote deur (grand deur?), maar zeker style!
Is dit een grap?

@ Bob: mooie serie kerel. Zeer herkenbaar aangezien ik onlangs nog in Anvers ben geweest. En ik denk dat je veel mazzel met je treinticket hebt gehad. :p

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Antwerpen is inderdaad leuk! Fijne van-alles-wat serie. :)
Volgens de regels kun je gebruik maken van OVkaart tot Roosendaal, vanaf daar betalen.
Meer precies moet je betalen voor het traject Grens - Antwerpen. Op de kaartjesautomaat te kiezen door 'NS traject gratis' aan te tikken. Iets goedkoper dan Roosendaal - Antwerpen. Retourtje is voor jongeren € 8,60, heb het hier voor me liggen. Én 2 maanden geldig, wat handig is als je niet gecontroleerd word. Daarom kan ik t/m 18 augustus nog een keer op en neer. :happy:

·
Bike It!
22,248 Posts
Heel mooie serie.
# 15 lijkt zo uit een advertentie voor Kasteelbier geplukt. Ik krijg meteen zin in een fris glas gerstenat! :cheers:

G

·
Meer bepaald Roosendaal-grens! Toen ik in Wuppertal een enkeltje kocht naar Antwerpen via Nederland, kon die geen rechtstreeks ticket geven, maar een tot Roosendaal en een van Roosendaal tot Antwerpen. Echter, ze gaf Wuppertal tot Roosendaal-stad en Roosendaal-grens tot Antwerpen. Ik was mij er natuurlijk niet van bewust en mocht in de trein bijbetalen.
Is er een rechtstreekse verbinding Roosendaal - Wuppertal?

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Is er een rechtstreekse verbinding Roosendaal - Wuppertal?
Nee, dat was via Venlo, maar qua tijd is deze route soms voordeliger dan via Luik en Brussel (door langere pauzes).

Dat gebouw is op de Suikerrui. De foto werd getrokken vanuit de Grote Pieter Potstraat.
Oh dat kan ook, aan die kanten kom ik niet vaak. De toren aan de Meir die je vanuit de Cellebroedersstraat ziet, ziet er zowat hetzelfde uit.

1 - 20 of 22 Posts