6,968 Posts
Ik ben kort geleden niet alleen naar 't Eilandje in Antwerpen geweest, ook heb ik een stuk door de binnenstad gelopen. Waarschijnlijk kennen de meesten van jullie dit gebied al wel, ik vind de foto's leuk genoeg om ze met jullie te delen!
01. Met de trein van NS Hispeed ben je (met je OV gratis!) in precies 2 uur vanuit Amsterdam in Antwerpen. En: de koffie-frisdrank-snoepgoed-koek-karretjes van de Kiosk rijden hier nog gewoon op dit traject!
02. Het prachtig verbouwde centraal station van Antwerpen.
03. De Keyserlei. Op de achtergrond één van de torentjes van het stationsgebouw.
04. Tussen het centrum en 't Eilandje in.
05. Onze Lieve Vrouwekathedraal
06. Eén van de sfeervolle straten die Antwerpen rijk is
07.
08.
09. Ik weet niet meer waar dit torentje van is, wie weet meer?
10. Aan de schelde is een expositieruimte ingericht over de geschiedenis en toekomst van de rivier. Voor de geïnteresseerden onder ons een aanrader!
11. De (verhoogde) flaneerkades langs de Schelde.
12.
13. Als ik mij niet vergis is dit de Handschoenmarkt.
14. Wandbebouwing op de Groenplaats.
15. Een bezoek aan Antwerpen kan niet zonder een Belgisch biertje. Zie hier een Kasteelbiertje, lekker blond!
16.
17. Echte grandeur!
18. De Meir, een populair voetgangersgebied/winkelstraat
19. Aan de Meir zitten een aantal prachtige winkels, zoals hier in de oude beurs...
20. En zo zijn we alweer aangekomen bij de Keyserlei. Op de achtergrond is de Antwerp Tower te zien, die naast de Opera staat.
Bedankt voor het kijken, en zoals altijd worden reacties zeer gewaardeerd!
01. Met de trein van NS Hispeed ben je (met je OV gratis!) in precies 2 uur vanuit Amsterdam in Antwerpen. En: de koffie-frisdrank-snoepgoed-koek-karretjes van de Kiosk rijden hier nog gewoon op dit traject!

02. Het prachtig verbouwde centraal station van Antwerpen.

03. De Keyserlei. Op de achtergrond één van de torentjes van het stationsgebouw.

04. Tussen het centrum en 't Eilandje in.

05. Onze Lieve Vrouwekathedraal

06. Eén van de sfeervolle straten die Antwerpen rijk is

07.

08.

09. Ik weet niet meer waar dit torentje van is, wie weet meer?

10. Aan de schelde is een expositieruimte ingericht over de geschiedenis en toekomst van de rivier. Voor de geïnteresseerden onder ons een aanrader!

11. De (verhoogde) flaneerkades langs de Schelde.

12.

13. Als ik mij niet vergis is dit de Handschoenmarkt.

14. Wandbebouwing op de Groenplaats.

15. Een bezoek aan Antwerpen kan niet zonder een Belgisch biertje. Zie hier een Kasteelbiertje, lekker blond!

16.

17. Echte grandeur!

18. De Meir, een populair voetgangersgebied/winkelstraat

19. Aan de Meir zitten een aantal prachtige winkels, zoals hier in de oude beurs...

20. En zo zijn we alweer aangekomen bij de Keyserlei. Op de achtergrond is de Antwerp Tower te zien, die naast de Opera staat.

Bedankt voor het kijken, en zoals altijd worden reacties zeer gewaardeerd!