SkyscraperCity banner
1 - 20 of 23 Posts

·
Registered
5,966 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
De meeste zijn al wel verschenen op de Belgische sectie, maar jullie vinden het misschien ook wel leuk...

1. Theaterplein (waar Vogelmarkt gehouden wordt)

2. idem

3 tot en met 8: enkele panden op de Belgiëlei

4.

5.

6.

7.

8.

9. Station van Berchem

10. Stationsplein Berchem

11 tot en met 15 : Zurenborg

12.

13.

14.

15.

·
Registered
5,966 Posts
Discussion Starter · #2 ·
16 tot en met 19 : rustige vooravond in het centrum

17.

18.

19.

20. Huidevettersstraat

21. Bourlaschouwburg

22. Berchem centrum

23. idem

24. Borgerhout extra muros

25. Kranen op Kievitplein

26. Spoorlijn Antwerpen Centraal - Antwerpen Berchem

27. idem

28. idem

29. idem

30. College aan Stadspark

·
Your advertisement here?
6,813 Posts
Er staan een aantal hele mooie panden in Antwerpen. Ik zie veel Art Deco, maar ook veel nieuwbouw wat erg traditioneel lijkt (foto 10,11?) Misschien dat het allemaal erg netjes onderhouden/gerestaureerd is, maar het ziet er allemaal goed uit.

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Mooie reeks, 15 doet erg Orientaals aan....

·
Rick Bakker
5,321 Posts
Mooie serie! Antwerpen CS is zeker een van de mooiste stations van de wereld.

·
Registered
6,117 Posts
Lana said:
Blijft fascinerend,dat grote verschil tussen belgie en nederland.Of eigenlijk belgie en de rest van de westerse wereld.
Niet op haar letten Poller. :) Ze heeft al ergere uitspraken gedaan!

·
Registered
732 Posts
Lol...Lana, wat een hooghartige, trieste en tegelijkertijd onintelligente opmerking van je! Maar daarom wel grappig om te lezen. Hoe dan ook een puike serie van Antwerpen, een mooie stad. Ik heb in iedergeval genoten...!

·
Kejje't hoore dan!?
205 Posts
Ik zie wel een groot verschil tussen belgie en nederland, of tussen de belgische grote steden en de nederlandse om specifieker te zijn. Antwerpen (en vele andere Belgische steden) komen zoveel grootstedelijker over dan Nederlandse steden van vergelijkbare grootte. Dat metropolitaine, dat weten we hier in Nederland maar zelden te raken, terwijl je daar in België veel meer mooie voorbeelden van ziet. Zeg nou zelf, Antwerpen is toch veel meer een wereldstad op deze foto's dan bijvoorbeeld Den Haag wat een vergelijkbare grootte heeft?

·
The only way is up
86,589 Posts
Leienaar said:
Ik zie wel een groot verschil tussen belgie en nederland, of tussen de belgische grote steden en de nederlandse om specifieker te zijn. Antwerpen (en vele andere Belgische steden) komen zoveel grootstedelijker over dan Nederlandse steden van vergelijkbare grootte. Dat metropolitaine, dat weten we hier in Nederland maar zelden te raken, terwijl je daar in België veel meer mooie voorbeelden van ziet. Zeg nou zelf, Antwerpen is toch veel meer een wereldstad op deze foto's dan bijvoorbeeld Den Haag wat een vergelijkbare grootte heeft?
Ik vind eigenlijk alleen Brussel er bovenuit steken als het om grootstedelijkheid gaat.
Ik vind het centrum van Antwerpen en Gent vooral mooier dan die in Nederlanse steden
omdat er meer natuursteen en meer versiering in de gebouwen gebruikt wordt.

1 - 20 of 23 Posts