SkyscraperCity banner

1 - 20 of 1985 Posts

·
Roelez
236 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Van bijna elke stad is wel een projectenoverzicht, maar Arnhem ontbrak nog!
Er werd al geklaagd dat er geen overzicht was door het groot aantal projecten.

Mis je een project? Meld of plaats dit project dan!

Ik ben bezig om de projectenoverzicht in photoshop te maken.

Hier is die dan, Arnhem: Projectenoverzicht:

Masterplans

Gerealiseerd

In ontwikkeling

In aanbouw

Visie/studie

·
Registered
1,123 Posts
heb ook iets gevonden op schuttebouw.nl
over een kantoor complex van 12.500 en 5 bouwlagen.
Arnhem, kantoorgebouw "Le Maire"

Omschrijving:

Nieuwbouw kantoorgebouw "Le Maire", totaal 12.500 m² b.v.o. aan de Amsterdamseweg te Arnhem. In april 2009 wordt gestart in opdracht van Eurocommerce te Deventer met de bouw van een driehoekvormig kantoorgebouw met parkeergarage. Naar verwachting zal het project eind 2010 opgeleverd kunnen worden aan eigenaar Cito.

Opdrachtgever:
Eurocommerce te Deventer

Architect:
De Architekten Cie

Oplevering:
april 2009 - november 2010
op de link staat een plaatje van dit complex:http://www.schuttebouw.nl/ProjectenKantoren.aspx?id=200&catId=39&imgId=1

·
Moderator
16,777 Posts
Mooi overzicht :eek:kay:

Kvind alleen de render van Ijsseloord II kantoortorens een beetje vaag.

·
Registered
1,882 Posts
Mooi overzicht, werd inderdaad hoog tijd dat er zo'n topic kwam!

Even een update m.b.t. de Weverstraat. Het bovenste plaatje van dat project is achterhaald, de 4 plaatjes eronder hebben betrekking op de herontwikkeling van het Bartokkwartier, een van de eerste deelprojectjes van het Rijnboog masterplan. Zie ook:http://www.rijnboog.nl/deelgebieden/bartok/1/

·
Roelez
236 Posts
Discussion Starter #6 (Edited)
Thanks! m)) m))

Ik heb het project 'Weverstraat' verhuist naar 'visie/studie', het Bartokkwartier is geen onderdeel van Rijnboog, dat is het Bartokblok. Het Bartokkwartier ligt in de weverstraat, de dansacademie monumentaal gebouw is er een onderdeel van. Ze zijn nu bezig met slopen, misschien wordt dit project 2 jaar uitgesteld.

Het Bartok van Rijnboog bevindt zich aan de Kleine Oord en de Vossenstraat. Dit is te lezen in de Gelderlander.

Its_ 038-zwolle leuk dat je een kantoorgebouw gevonden hebt, alleen om eerlijk te zijn denk ik niet dat deze interessant genoeg is om deze als 'thread' te plaatsen. Misschien een idee voor een 'thread' met 'overige projecten', voor kleine projecten.

·
Civieler
1,174 Posts
^^ In Arnhem maken die torens extra indruk, omdat ze hoger (op de Veluwe) staan. Je ziet ze dan dus van grotere afstand. Alle hoogbouw dus naar Arnhem en een beetje naar Apeldoorn :lol:

Mooi overzicht trouwens! De Toren van Gelre is volgens de planning al af, maar waar staat die ergens? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets heb zien staan...

·
Roelez
236 Posts
Discussion Starter #9
^^ De toren van Gelre staat in Malburgen aan de einde van de Huissensestraat, vlakbij de gevangenis en die galerijflats daar.

·
Sonam Plomp
484 Posts
Maar, Rinius, je hebt geen enkele reden om die ´toren van Gelre´ te willen zien, hoor. Smakeloos ontwerp dat duidelijk vooral erg goedkoop moest zijn.

Ik verbaasde mij over het in dit projectenoverzicht opgenomen plan voor een ´Stadshart Zuid´ hangend boven het Nijmeegseplein? Dit klinkt mij eerder in de oren als een futuristische visie die nooit waar gemaakt kan worden.

Overigens heb ik begrepen van iemand van Stadsontwikkeling dat het Cobercokwartier voorlopig nog niet zal worden gebouwd. Als directe reden hiervoor wordt een juridisch probleem in verband met de naastgelegen drugsboot aangevoerd. Echter, de ware oorzaak zal waarschijnlijk vooral in het verlengde van de financiele crisis liggen.

·
Registered
1,882 Posts
Maar, Rinius, je hebt geen enkele reden om die ´toren van Gelre´ te willen zien, hoor. Smakeloos ontwerp dat duidelijk vooral erg goedkoop moest zijn.

Ik verbaasde mij over het in dit projectenoverzicht opgenomen plan voor een ´Stadshart Zuid´ hangend boven het Nijmeegseplein? Dit klinkt mij eerder in de oren als een futuristische visie die nooit waar gemaakt kan worden.

Overigens heb ik begrepen van iemand van Stadsontwikkeling dat het Cobercokwartier voorlopig nog niet zal worden gebouwd. Als directe reden hiervoor wordt een juridisch probleem in verband met de naastgelegen drugsboot aangevoerd. Echter, de ware oorzaak zal waarschijnlijk vooral in het verlengde van de financiele crisis liggen.
Klopt inderdaad, dat hangende plein is (was) slechts visie en is inmiddels achterhaald. Er komt wel degelijk een stadshart Zuid, alleen zal hier geen hangend plein in worden opgenomen.

Dat van het Cobercokwartier heeft ook in De Gelderlander gestaan. De projectontwikkelaar heeft de financiële crisis expliciet van de hand gewezen als oorzaak van het vertragen van het project. Volgens hem is de drugsboot wel degelijk de aanleiding.

·
Roelez
236 Posts
Discussion Starter #14
^^

Thanks! toevallig keek ik daar vorige week na, wou het toen gaan posten, maar geen tijd voor gehad. Ik ga proberen het project deze week in het overzicht te plaatsen.

·
Registered
1,882 Posts
^^

Thanks! toevallig keek ik daar vorige week na, wou het toen gaan posten, maar geen tijd voor gehad. Ik ga proberen het project deze week in het overzicht te plaatsen.
Goed plan, misschien dat je het masterplan van Malburgen ook mee kan nemen?

·
Roelez
236 Posts
Discussion Starter #18
Ik heb de 3 woontorens bij winkelcentrum Presikhaaf toegevoegd aan het overzicht, ik zal binnenkort ook de masterplans Presikhaaf, Oostelijk Centrumgebied, Malburgen en misschien Schuytgraaf aan het projectoverzicht toevoegen. Ook eentje met overige projecten, 'kleine projecten', zoals kantoorgebouw "Le Maire".

·
Not much
11,087 Posts
Arnhem Hal moet Papendal verder brengen

Als de gemeente Arnhem en het rijk financieel inspringen, begint eind dit jaar op sportcentrum Papendal de bouw van een nieuwe trainingsaccommodatie. Het gebouw van drie etages krijgt de naam Arnhem Hal. Het gaat onderdak bieden aan atletiek, badminton, handbal, taekwondo en schermen.

De provincie Gelderland heeft al 7,5 miljoen euro toegezegd, onder voorwaarde dat ook het rijk en de gemeente meedoen. De totale kosten van de hal zijn 22 miljoen.

Volgens hoofd facilitaire dienst Jochem Schellens van NOCNSF zal de bouw anderhalf jaar in beslag nemen. Uiterlijk eind 2011 moet hij in gebruik zijn.

,,Er wordt ongeveer 18.000 vierkante meter sportaccommodatie gebouwd. We willen de faciliteiten voor alle sporten perfect hebben. Nu worden technologische verbeteringen nog te vaak per sport aangebracht. Als de Arnhem Hal klaar is, moet alles in één keer goed zijn.”

De sportkoepel wil op het complex Papendal ook een nieuwe baan aanleggen voor de bmx-fietscrossers. Momenteel ligt er een starttraject van 100 meter dat identiek is aan dat van de Olympische Spelen van Peking in 2008. Op Papendal leeft de ambitie om op niet al te lange termijn de hele baan (400 meter) te hebben, die ook in Londen 2012 gebruikt gaat worden. Deze baan kan in zes tot twaalf weken worden aangelegd.

Top drie
Technisch directeur Maurits Hendriks van NOCNSF hield dinsdag een pleidooi voor de facilitering van de topsport. ,,Om structureel bij de beste tien sportlanden ter wereld te horen, moeten we op gebied van faciliteiten top drie zijn.”

Hendriks noemt dat de ‘gouden standaard’. ,,De marges in de topsport worden kleiner, daarom moet je aan alle details aandacht besteden.”

Op Papendal wonen momenteel 110 sporters. Nog eens veertig sporters nemen binnenkort hun intrek in een nabijgelegen appartementencomplex. Daarbij reizen honderd tot honderdvijftig sporters dagelijks naar Papendal. ,,In totaal trainen hier 250 tot 300 sporters”, aldus facilitair manager Schellens.

‘Uniek in Europa’
Hij noemt de te bouwen Arnhem Hal 'uniek in Europa'. De komst van de hal lost onder meer een capaciteitsprobleem op. ,,Nu moeten badmintonners, volleyballers en tafeltennissers nog in dezelfde hal trainen”, aldus Schellens. ,,Straks creëren we voor ieder een eigen plek, zodat ze elkaar niet meer in de weg lopen.”

Hooper architects werkt momenteel aan het ontwerp van de Arnhem Hal. Dit bureau heeft ook het onderkomen van NOCNSF op Papendal ontworpen.
Bron: Architectenweb

1 - 20 of 1985 Posts