SkyscraperCity banner
1 - 20 of 26 Posts

·
arnhmember
1,490 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Lekker weer, Vloep in Arnhem = Rondje fietsen om wat verse foto's te maken.

1. Arnhem Noord vanaf de dijk van Zuid. De John Frost brug met zijn fijne grijze kleur, mafketeltorens bij het station, drugsboot (ook wel speed-boot) inmiddels weer drijvende, en de Eusebiustoren.

2. Zicht vanaf de John Frostbrug.

3. Foto vanonder de Nelson Mandelabrug. Aan de overkant van de Rijn is de beroemde krul van het Roermondsplein te zien.

4.

5. Vanuit Meinerswijk

6. Sonsbeek, later op de middag

7. Het hoogste gebouw van Arnhem Zuid, het hoofdkantoor van OHRA, vanaf de 'Hertz' parkeergarage nabij het station. De weg in beeld is de Nelson Mandelabrug.

8.

9. De Cityflat in het centrum van Arnhem is een product van de wederopbouw na de oorlog. Cultureel centrum Musis Sacrum is ook te zien aan de linkerzijde. Op de achtergrond de heuvels van het Montferland, achter Doetinchem. Tweemaal ABN Amro is toeval.

10. Kantoorbebouwing langs de Arnhemse singel. Op straatniveau doet het ook vrij stedelijk aan. Achterste gebouw is van de AKZO Nobel, en staat een paar kilometer verderop.

11. De torens bij het station van Arnhem. De bouwplaats op de voorgrond is van de transferhal, het paradepaardje van het hele project.

12. Terug in Arnhem Zuid: kudde aan palen nabij het Gelredome.

13. De verzekeraar waakt

:cheers:

·
Registered
673 Posts
Mooie voorjaarsfoto's. Torens bij het station vind ik mooier uitgevallen dan gedacht op de schetsen.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Leuke stadswandeling. De nieuwe torens bij het station zijn trouwens wel heel erg bepalend voor de skyline. ik vind ze trouwens best mooi hoor :)

·
Stadtaffe
2,731 Posts
5 is mijn favoriet, echt heel mooi! 3 is ook erg ok, ookal had ik zelf van het water nog een stukje afgesneden. de nieuwe torens vind ik nog steeds errug mooi!

·
Registered
340 Posts
Ik vind 4 bijzonder goed geslaagd! De hele serie is eigenlijk top, maar 4 tjonge... wat een gelweldige foto!

·
arnhmember
1,490 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Dank jullie wel! Doet me goed dat ze goed gevonden worden. :)

Ik vind foto 4 ook leuk. Niet bijzonder, wel een glijbaan!

·
Registered
340 Posts
Vloepkleedje said:
Dank jullie wel! Doet me goed dat ze goed gevonden worden. :)

Ik vind foto 4 ook leuk. Niet bijzonder, wel een glijbaan!
Ik vind 4 zo goed omdat die torens zo in contrast staan met die glijbaan!

·
Registered
251 Posts
mooie foto's. waar vandaan heb je foto 8 genomen? Ga ook maar eens wat foto's maken van Arnhem.

Vroeger toen ik klein was heb ik vaak in sonsbeek gelopen, maar nu kom ik er echt nooit meer. Binnenkort maar eens naar toe om wat foto's te schieten :)

·
arnhmember
1,490 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Foto 8 is ook vanaf de 'Hertz' parkeergarage.

Ik heb er nog een paar. Minder mooi naar mijn smaak, maar ik hoop interessant genoeg.

14. Deze is niet helemaal scherp. Genomen vanaf de Andrej Sacharovbrug.

15. De gedeelte van de skyline van Nijmegen, met het Erasmusgebouw van de universiteit als best herkenbare kenmerk. De IJssel en Westervoort op de voorgrond.

16. Speciaal voor rollende vriend Eusebius, Velp vanuit IJsseloord. De Veluwe is goed zichtbaar.

17. Op de plaats waar vroeger het stadion van Vitesse (Nieuw Monnikenhuize)stond, staan nu onder andere deze hele aardige appartementenblokken.

18. Tennet Toren, Janskerk (koepelkerk), Park- en Rijntoren

19. Vanaf de V&D.

20. AKZO met de Steenstraat. Iets daarboven wordt gerenoveerd, maar wat: geen idee

·
Banned
7,712 Posts
:master:
:master:

weet je de emmapyramide a/d kluizenaarsweg voorbij het openluchttheater?
> leuke klim > uitzicht over het hele gebied montfertland - nijmegen
op een zomerse dag vaak onder een gele smogdeken ...

·
arnhmember
1,490 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Eus: Jaaa ken ik! Ik verwacht dat mijn zoom echter niet echt effectief meer is vanaf daar. Probeer het weleens als ik mijn benen weer eens voel jeuken.

Nogmaals bedankt voor de complimenten. De smaak te pakken? Ja, mooi weer hè:)

Zoek trouwens op foto 1 de urinerende man;)

1 - 20 of 26 Posts