SkyscraperCity Forum banner

Arnhem

2695 Views 15 Replies 14 Participants Last post by  railway stick
Arnhem is vies, chaotisch, veel junkies...deels waar, heb ik ervaren toen ik gisteren door de stad liep. Maar Arnhem is ook heel mooi en stedelijk....ik zal er niets meer over zeggen, oordeel zelf over deze fascinerende, en buitenlands aandoende stad!

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50
See less See more
49
1 - 16 of 16 Posts
Buitenlands aandoend?
Wat mij betreft niet.
very colorful , unusual - not flat like the most cities in the country , looks more natural , nice people , very nice town....great pics
Ik vind het er anders wel wat Belgisch uitzien! Mooie fotoserie :)
niet mee eens! :) deze "stad" is een van de minst mooie nederlandse steden tot nu toe, En belgisch? leg dat eens uit? alhoewel mischien zoals charleroi
Voor veel Nederlanders:

vuil en rommelig = Belgisch

Ik heb zo´n vermoeden dat hij dit bedoelt.
ik vind arnhem voor zijn grootte een heel stedelijk stad, ik ben er vaak geweest en loop er met veel plezier rond, zeker vergeleken met m'n eigen woonplaats Apeldoorn, ik vind dat de fotos wel erg veel lelijke stukjes laat zien van Arnhem, voor de rest leuke serie:)
niet mee eens! :) deze "stad" is een van de minst mooie nederlandse steden tot nu toe
Minst mooiste Nederlandse stad? Ha! Oordeel je nu alleen aan de hand van deze foto's? Want im_from_zw038 laat hier een redelijk eerlijk beeld zien van 't centrum, maar de kracht van Arnhem zijn haar buitenwijken (Burgemeesterkwartier, Klarendal, Geitenkamp, Monnikenhuize) en parken (Sonsbeekpark). De mooiste van Nederland!
See less See more
Aan de andere kant van het station, dus niet waar de park en rijntoren staan, lag een buurt met hoogteverschillen en een heel groot groen park, wat er werkelijk sprookjesachtig mooi uit zag. Ik heb geen tijd gehad om daar ook foto te nemen aangezien de OV me eigenlijk wel dwong om de trein te pakken. Verder waren er wel degelijk heel veel gore, stinkende plekjes te vinden, en op een 2e pinksterdag waren de meeste terassen leeg en leken junkies en zwervers de enigen die in de stad waren. Ik ben door door 3 aangesproken voor geld. Maar dat arnhem ook hele mooie plekken heeft, laat ik ook zien. De fotos zijn het resultaat van de route die ik heb gelopen, ik het het lelijke en en mooie niet opgezocht maar gewoon mijn tocht geregistreerd. Ik vond het niet belgisch aandoen, maar frans, waarom weet ik niet maar zo voelde het voor mij wel.
See less See more
^^jouw beelden zijn eerlijk en realistisch, en daarbij goed geschoten! Ik vind 't centrum van Arnhem vaak ook wat viezig en sfeerloos, vooral alles ten zuiden van de Eusebiuskerk (niet aan de Rijnkade zelf, leuk sfeertje hangt daar), rondom Euro cinema (9 t/m 11, 26) en het Gele Rijdersplein (18 & 19) is troosteloos.
Maar niet getreurd, er zijn ook een boel leuke kleine plekken zoals bijv. de Weverstraat, Jansplein, Korenmarkt, 't Eiland, plein voor de Gruyterpassage (23), het vernieuwde Velperplein en de Rijnkade.
See less See more
Aparte stad, maar in ieder geval komt het wel stedelijk over!
Leuke serie! :eek:kay: Favo's: 16, 25, 32, 33 en 47.
Persoonlijk vind ik Arnhem een heerlijke stad, ook al heb ik wel eens horen spreken over de domme variant van Nijmegen, dit hoogst waarschijnlijk vanwege het ontbreken van een universiteit. Qua sfeer kent Arnhem twee gezichten. Enerzijds de voor mijn gevoel enigszins opgefokte sfeer (vooral om en nabij het Korenplein). Maar anderzijds ook zeker iets intellectueels en kunstzinnigs (misschien vanwege de goed aangeschreven kunstacedemie). De heerlijkheid van Arnhem zit voor mij voornamelijk in het anonieme grootstedelijke gevoel dat je er kunt hebben als je er rond loopt. Ook de mooie singels mogen er zijn en verder uiteraard ook de eerder genoemde prachtige buitenwijken en natuurlijk Sonsbeekpark. Arnhem is mooi gelegen aan de Rijn en klimt naar boven de Veluwe in (Geitenkamp), kortom een veelzijdige stad. Wat mij betreft een aanrader.
See less See more
Ik ben al wel eens in Arnhem geweest en ik herinner me dat als een niet speciaal mooie of indrukwekkende maar wel aangename stad en die foto's passen goed in dat beeld. De stad heeft zeker zijn charmes. De omschrijving "buitenlands" en zeker Belgisch zie ik wel helemaal niet als buitenstaander. Het is geen typisch "Hollandse" stad zoals er zoveel zijn bij jullie maar hij komt toch er Nederlands over op mij.
See less See more
Arnhem heb ik meerdere malen bezocht.
Ik vind de stad grootstedelijk ogen en erg goed gepland. De hoogteverschillen geven de stad ook iets extra´s! Tevens bieden ook de trolleybussen iets speciaals!

Echter wint de stad zelf niet de schoonheidsprijs... Er zijn minder lawaaige en mooiere schonere steden in Nederland.

De foto´s vind ik erg goed gelukt. Je laat ook een hoop van de bevolking zien, je merkt dat er ook leven is in de stad!
See less See more
Hé zeg, bedankt voor de foto`s. Leuk om Arnhem weer eens te zien, hoort tot de tien favoriete steden in Nederland op mijn lijstje. Ik kom er graag en de stad is beetje on-Nederlands in die zin, dat een deel ervan tegen een steile helling aan ligt.
1 - 16 of 16 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.