SkyscraperCity banner

Luchtkastelen Arnhem

1 - 20 of 81 Posts

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Arnhem blijft redelijk hoogbouwfobisch maar toch misschien eens tijd op dan maar de 'projecten' te blijven volgen:

Kies maar uit!

·
arnhmember
1,490 Posts
Kom op, hier wordt niemand wijzer van. Ik sta te popelen om een overzicht te maken van plannen en projecten te Arnhem, maar omdat ze eigenlijk op een hand te tellen zijn (en omdat er héél weinig plaatjes beschikbaar zijn), doe ik het toch maar niet. Deze topic is klaar wat mij betreft. Niemand snapt dit zo, en dat begrijp ik op zijn beurt dan wel weer. Leg deze topic uit, of laat hem sluiten aub.

·
Fagus Sylvatica
6,037 Posts
@ Vloep: schroom u niet een overzicht met de plannen voor Arnhem te maken! Dan heb je direct een soort discussie plek voor je stad! (zie de gezellige discussies bij "plannen en projecten Groningen) Van dit soort topiks worden we ook niet wijzer, dan liever een mooi overzichtje dat je zelf bij kunt houden! Want voor jou is het op 1 hand te tellen, ik weet van maar 2 torens de ontwikkeling...

·
arnhmember
1,490 Posts
Mooi die interesse!:) Nee, ik wacht tactisch tot er meer bekend is wat betreft deze projecten. Het gegeven 'woontoren, mogelijk 70 meter' is niet boeiend zonder plaatje. Ik verwacht binnen enkele maanden meer info over de projecten te Malburgen, Gelredome, Presikhaaf en stadskantoor.

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Welk project lijkt het
-haalbaarst
-spannendst
-mooist
?

Komt tijd, komen plaatjes!
Een poll verplicht niet tot direkt stemmen maar zodra er afbeeldingen zijn, zou je kunnen stemmen :happy:

·
Registered
1,174 Posts
En vanmiddag reed ik door Arnhem, die mooie groene stad, en wat zag: twee afgrijslijke kantoortorens naast het station.............Ik kon het niet geloven, zo goedkope architecteur, zulke onvoorstelbaar goedkope gevels.........wat heeft men bezielt..........werkelijk de hele skyline verwoest met goedkope, kinderachtige midrise.

Echt een ernstige fout. Slecht propaganda voor hoogbouw.

·
Registered
1,361 Posts
@Brik: ha, je bent Duitser, zag het gelijk aan je handschrift (niet handtekening) en een Duitse vriend van mij praat precies zoals jij schrijft. Leuk.

Maargoed, ik geef de torens het voordeel van de twijfel, hoewel de twijfel altijd zal blijven hangen. Het hangt er vanaf hoe de gevels zich houden na 30 jaar aan
de Park- en Rijntoren te hebben gehangen.

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Ontvangen Bouwaanvraag

Eusebiusbuitensingel
het bouwen van een kantoorgebouw met ondergrondse parkeervoorzienng
Dossiernr: VBT051562

maar op www.cie.nl nog niets te vinden

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #15 ·

·
arnhmember
1,490 Posts
Bleh, slechts een bestemmingsplan gezien daarnet. Die zijn nooit zo kwistig met plaatjes. Aanvullende informatie was deze keer: Het gebouw wordt 29000m2 in totaal, waarvan 12000m2 voor gemeente arnhem, 12000m2 voor overige kantoren, en 5000m2 wonen. Vreemd is dat het wonen plaats zal gaan vinden tussen de 7e en 13e etage. Tussen de kantoorlagen dus. Het gebouw wordt particulier ontwikkeld. Voor de rest niets behalve milieublabla en geneuzel over niet bestaande amfibieen op het huidige terrein.

Dan de hoogte van het gebouw dat genoemd werd, wel, ga daarvoor maar lekker naar de hoogbouwdatabase :D
http://www.skyscrapercity.info/100.php?id=4&bid=2025

·
Registered
6 Posts
Geen 55 meter lijkt mij? Tenminste dat hoop ik niet.
Want als je tussen de 7de en 13de étage woningen bouwt. Dit is dus 5000m2 zoals eerder aangegeven. Dus 1000m2 per verdieping. 29000m2 in totaal zijn dus 29 verdiepingen. Haha hoop dat ik dit beetje goed heb uitgerekend... Moge het waar zijn!!!! Is er al iets bekend over de provincietoren???

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Bedankt Vloep! Reuze interessante plattegrond ;) Krijgt Arnhem een straat erbij? Wordt net zo hoog als de galerijflats in Vredenburg :eek:hno:

·
arnhmember
1,490 Posts
arnhem zuid said:
Geen 55 meter lijkt mij? Tenminste dat hoop ik niet.
Want als je tussen de 7de en 13de étage woningen bouwt. Dit is dus 5000m2 zoals eerder aangegeven. Dus 1000m2 per verdieping. 29000m2 in totaal zijn dus 29 verdiepingen. Haha hoop dat ik dit beetje goed heb uitgerekend... Moge het waar zijn!!!! Is er al iets bekend over de provincietoren???
Ik had inderdaad moeten melden dat er een groot blok van 6 hoog bij komt, aan de zijde van de Eusebiusbuitensingel. Daar zal een groot deel vierkante meters in gaan zitten.

Over de vermeende provincietoren is nog niets nieuws bekend.

1 - 20 of 81 Posts