SkyscraperCity banner

Hoe hoog waardeer jij dit gebouw

• 10

Votes: 1 2.8%
  • 9.5

Votes: 0 0.0%
  • 9

• 8.5

Votes: 3 8.3%
  • 8

Votes: 9 25.0%
  • 7.5

Votes: 6 16.7%
  • 7

Votes: 10 27.8%
  • 6.5

Votes: 4 11.1%
  • 6

• 5.5

• 5

• 4.5

• 4

• 3.5

• 3

• 2.5

• 2

• 1.5

• 1

1 - 8 of 8 Posts

·
Illustrateur
13,092 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Deze toren staat op bedrijventerrein de Run in het zuidoosten van Veldhoven in de oksel van de A2 en de A67 vlakbij knooppunt de Hogt. Het is het Hoofdkantoor van het bedrijf en valt op door de zwarte verschijning tegenover het overige wit op het terrein. Het markeert de agglomeratie Eindhoven vanuit het westen vanaf Antwerpen. Het gebouw is opgetrokken uit een donkere granietsteen, welke onder invloed van licht verschillende kleurtinten laat zien. 's-Nachts wordt het gebouw zichtbaar met een oplichtend trappenhuis en twee rode obstructielichten op het dak. Een logo even gehangen in de vorm van een 'A', maar werd weer verwijderd. Sinds die proef heeft er nog steeds geen logo gehangen. Iemand die weet waarom niet?

Foto's van Koef

·
Registered
3,848 Posts
Een 7. Ik vind de variatie in gevelbekleding leuk, de ramen van het gebouw lijken ook leuk. De hoogte is ook mooi. Minpunt vind de breedte en dat ie een beetje saai oogt.

·
AstroNout
5,091 Posts
He kijk, een toren waarvan ik het bestaan niet eens wist ;).
Oogt lager dan de gegeven 83 meters (max 70 m.). Kleur vind ik wel ok. Eigenlijk al met al een best fraai gebouw. 7tje.

·
Bas
14,372 Posts
Een 8. Lekkere strakke toren, goed gekleurd tegen de achtergrond, afwisselend per verdiepingcluster, tja, hij mag zó bij ons staan, zou hier echt passen bij Achmea of WTC Expo.

·
D’r is mor ain Stad!
3,403 Posts
^^ Ik denk dat Leeuwarden beter een wat lichtere toren er bij in de buurt kan zetten, anders wordt het zo'n donkere bedoening daar. ;)

Mooie toren overigens! Ook ik wist niet van het bestaan van deze toren af, hij is me ook nog nooit opgevallen. Maandag ga ik waarschijnlijk een dagje naar Maastricht met de auto, dus ik zal dan eens opletten als ik richting Eindhoven/Veldhoven rijd. ;) Een 7.5.

·
Moderator
3,286 Posts
Stoere toren, maar ondanks dat de gevel afwisselend is wellicht toch een beetje te gesloten. Mooie hoogte, dat dan weer wel. Een 7.

1 - 8 of 8 Posts