SkyscraperCity banner

1 - 20 of 1249 Posts

·
Lost Somewhere, Somehow
355 Posts
Discussion Starter #1
Deel 4 alweer ... :)

Lopende projecten en komende projecten:

Politiebureau, 60 meter. u/c

De Vaart, appartementen. u/c, deels klaar.

Maturia Complex, o.a. apartementen, kerk, school. u/c

Triade-toren(tje) u/c

La Résidence, appartementen. u/c

En achter La Résidence. u/c

Hof van Assen. Status: voorbereiding. (dank aan Die Hard)

Winkelcentrum Vredeveld. (dank aan Die Hard)

Dichtershof, complete woonwijk eigenlijk, zowel huizen als appartmenten. u/c

Op het uiteinde van het Veemarktterrein.

Kloosterveste, winkelcentrum voor Kloosterveen. u/c
Komt dus in die cirkel.

Stadssingel, appartmenten, winkels. Status: Voorbereiding.

Ploegstaete. Status: Voorbereiding.

Paganinilaan, hoek Smetanalaan. Appartementen. u/c

De Citadel, winkels, o.a. Mediamarkt, verder apartmenten, waarvan (waarschijnlijk) toren van +/- 40 meter. Status: voorbereiding.

De Kolk, nieuw theather. Status: voorbereiding, ontwerp niet defenitief bekend.

Het Palet. Complete woonwijk, waaronder enkele appartementen. u/c
Kan er even geen goede impressie van vinden.

TT World, TT-circuit Assen. u/c

Omvat o.a.

TT-Museum, evenementenhal, hotel e.a. horeca, kantoren, retail
+ tribunes voor nieuwe Noordlus & 7 of 8000 parkeerplaatsen.

In vorige update draadje u/c maar reeds opgeleverd:

De Hoge horst.

De Slenk.

Rijnstraat.

Andere projecten in Assen:

2de hoofdontsluiting Kloosterveen + openstellen van de Vaart + verdubbelen Europaweg (ringweg) West.

Verdubbeling wegvlak Peelo.

Masterplan Assen-Zuid.

Mocht er wat missen, ff melden ;)

·
Lost Somewhere, Somehow
355 Posts
Discussion Starter #2
En gelijk maar even een update van 29 April.

1. Het Palet appartementen:

2. Hoek van Veemarktterrein:

3. Dichtershof:

4. Idem

5. Triade Toren:

6. Idem

7. De Vaart:

8. Politiebureau

9. Idem

10. Idem

11. Idem

12. Beetje tegen de zon in, maar goed ... :eek:hno:

·
Registered
728 Posts
FJ hulde voor het werk. En nieuwe plaatjes/impressies ook nog.
Ik had ze al maar te lui om te posten.

Ik gooi eens deze week het masterplan van het WZA er op als update want ik verwacht dat het dit jaar wel beginnen gaat om het vorm te geven officieel.

·
Registered
116 Posts
Die kanaalwoningen rechts op de foto lijken erg op dat appartementengebouw in de Groninger Oosterhaven. Wel mooi hoor!
Het wordt nog weleens wat met Assen :cheers:

·
Registered
69 Posts
Dat project bij het Veemarktterrein is echt verschrikkelijk. Die locatie kan veel beter ingevult worden. Dit lijkt nergens op, architectuur (als je dat mag noemen) uit de begin jaren '90. Ik dacht dat Assen op kruispunten hogere bebouwingsaccenten wilde (De Novelle). Deze locatie is hier zeer geschikt voor, en had als een soort van entree naar de binnenstad kunnen fungeren.

·
Registered
728 Posts
Het is ook een verschrikkelijk ding op een prachtige plek. Kleur verhoudingen zijn misschien in het echt nog wel leuk.
Maar die mislukte spitsen. Aaah verschrikkelijk gewoon. Ik hoop dat er nog wat spannende dingen bij komen op het veemarktterrein de komende jaren.

·
Lost Somewhere, Somehow
355 Posts
Discussion Starter #14
Krijg bij die impressie van de Witterbrug nu al het idee dat ie mischien niet zo wordt. Al was het alleen ten aanzien van die voelsprieten die er opzitten. Oogt ook wat lomp voor zo'n klein bruggetje.

De impressies van Citadel die je tot nu toe er van ziet heb ik zoiets van gelijk dat hele stuk slopen en morgen beginnen met bouwen.

En wat betreft het Veemarktterrein. De impressies die er van zijn zul je denken dat er een 5-jarig kind met Legoblokken heeft zitten spelen en pap of mam dacht dat dumpen we maar in Assen.

Al heb ik wel het idee dat het allemaal er wat beter uit gaat zien dan je in eerste instantie zou denken met die impressies.

·
Registered
728 Posts
FJ zegt: Krijg bij die impressie van de Witterbrug nu al het idee dat ie mischien niet zo wordt. Al was het alleen ten aanzien van die voelsprieten die er opzitten. Oogt ook wat lomp voor zo'n klein bruggetje.

de brug zal een meter of 23 hoog worden dus hoe het er nu uitziet kan maar zo hoor. Hij zal als een wit fallussymbool boven de omgeving uitsteken. De watertoren is nog wel hoger gelukkig.

·
Registered
239 Posts
Janneman:de brug zal een meter of 23 hoog worden dus hoe het er nu uitziet kan maar zo hoor. Hij zal als een wit fallussymbool boven de omgeving uitsteken. De watertoren is nog wel hoger gelukkig.Als fallussymbool had het beter roze of paars of ehhhh ;)

·
Lost Somewhere, Somehow
355 Posts
Discussion Starter #17
Ik zag daarnet bij het viaduct over de Europaweg dat op 10 mei zowel de weg (Hoofdvaartse weg/ Vaart) als het "fietspad" (nou ja) afgesloten wordt van 8 tot 5. Zou het mischien zo wezen dat het dek er op gelegd gaan worden ?

·
Lost Somewhere, Somehow
355 Posts
Discussion Starter #19
Dacht dat openstellen zelf pas later zou gebeuren. Tenminste las dat eens ergens.

1 - 20 of 1249 Posts