SkyscraperCity banner
1 - 20 of 24 Posts

·
Registered
5,952 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Deze serie foto’s zijn genomen tijdens ons verblijf van in totaal 12 dagen op Bali. Het eerste deel (9 dagen) hebben we verbracht in Legian, dat onder deel uitmaakt van Kuta. De bekendste en drukste vakantie bestemming van Bali.
Na een verblijf van 12 dagen in de omgeving van Perth, hebben wij nog 3 dagen verbracht in Nusa Dua. Dit is een gebied waar voornamelijk resorts staan.
Het is een redelijk lande serie gworden van 60 foto’s, maar van de ruim 800 moest ik een selectie maken en dat viel niet mee.
Enjoy it in ieder geval. Want dat heb ik zelf namelijk ook gedaan!

Zoals bijna alle vakanties, begint ook die van ons op Schiphol. De eerste 3 foto’s zijn genomen met een kleine digitale camera, de Canon Ixus 4. Alle z/w foto’s zijn trouwens met dit cameraatje genomen.

1. Even nog een kopje thee genuttigd, voordat we gaan boarden.

2.

3. Ons vliegtuig is bijna gereed.

4. Weet niet precies hoe we gevlogen zijn, maar het eerste gedeelte van de vlucht ging naar Dubai, waar we een tussenlanding hadden. Deze wolk moet ergens tussen Turkije en Irak geweest zijn.

5. In Jakarta moesten we overstappen op een binnenlandse vlucht. Bij de paspoort controle stond ook een vrouw te wachten met haar dochtertje. De vrouw, die in Zeeland woont. Had haar man bezocht in Dubai, waar hij werkt en zou vervolgens haar familie opzoeken in Sulawesi. Haar dochtertje was een beetje chagrijnig, omdat ze lekker geslapen had tijdens de vlucht. Ze wilde eerst niet veel van ons weten daarom, maar na een half uur en nadat ik over haar speelgoed treintje was begonnen. ontdooide ze een beetje. Volgens mij begon ons wel aardig te vinden, want nadat wij afscheid van haar en haar moeder hadden genomen en hun een goede vlucht hadden gewenst, is ze uit eigen beweging naar het raam gelopen en heeft ons uit staan zwaaien. Gelukkig heb ik nog deze foto van haar genomen. Wat een hummeltje is het ook.

Op de autoloze weg, voor ons hotel vond in het weekend dat we aankwamen het ‘Bali Foodfestival’plaats. Er waren veel restaurants die een kraampje hadden daar. Ook waren er muziek- en dansoptredens.

6. Deze mensen kijken bewonderd naar een 5 tal buikdanseresn.

7. Dit is de kleinste fan van een indo rockband

8. Nog een festival ganger.

9. Niet alleen tijdens dit festival is er en troep gemaakt, maar in Azie weten ze wel raad met zwerfvuil. Vandaar deze actie.

10. Strand van Legian richting Seminyak, dat eveneens deel uitmaakt van Kuta, maar waar de iets luxure winkels gevestigd zijn en veel kleine boutique hotels, ipv de grote complexen.

11. Kuta staat voor een groot gedeelte voor Surfen en de way of life die daar bij hoort.
Deze foto is voor ons hotel, op het strand van Legian genomen.

12. Strand van Legian richting Kuta. De lifeguards houden de badgasten in de gaten. De onderstroom is enorm sterk. Het gebeurd vaak dat mensen de kant niet meer zelf bereiken. Er wordt daarom ook geadviseerd binnen het bereikt van de geel/rode vlaggen te blijven. Zodat je in het zicht blijft. Er zijn echter veel mensen die daar geen boodschap aan hebben en toch eigenwijs het water in duiken bij de rode vlaggen, met alle gevolgen van dien.

13. Een verkoopsters van vers fruit.

14.

15.

16..Surf or die!

17.

18. De beste man is geïnspireerd door de surf dudes en gaat het denk ik ook wagen.

19.

20.

Ook langs het strand is genoeg te beleven. Lekker eten en drinken, muziek maken, je haar laten vlechten of je laten masseren.

21.

22.

23.

Ik liep even de stad in voor jullie, om een indruk te geven.

24.

25.

26. Niet te gebruiken in/op Bali zelf, door de “geweldige” infrastructuur.

27. Ik had vrienden die wel eens metro surfden, maar daksurfen, dat had ik nooit eerder gezien.

28.

29. Wesley Sneijder

30. Op 12 oktober 2002, vonden 202 mensen, waaronder 4 Nederlanders (Belanda) de dood na een aanslag op een uitgaans gelegenheid in Kuta.
Ter nagedachtenis is dit monument geplaatst.

31. Honda, Yamaha en Suzuki doen goede zaken hier

32. Werk in uitvoering. Let op de bamboo steigers!

33. Slopen? Dat gebeurd gewoon met de hamer.

Hier volgen nog wat foto’s van het hotel en de mooie tuinen die daar bij horen en ook nog wat typische Balinese dingen.

34. Zwembad 1

35. Zwembad 2 met bubbelbad.

36. Jepun bloem. Heerlijk ruikende bloem die volgens mij echt Balinees is.

37.

38. Offers, zoals je die overal en zelfs midden op de weg vindt.

39. Trap naar het kleine zwembad

40. Aussies in het kleine zwembad.

41.

42.

43. Kon jammer genoeg geen foto van ons zelf maken, maar zo lag ik er ook vaak bij.

44.

45. Het dak van 1 van de bars moest voorzien worden van nieuwe dakbedekking

46.

47.

48. Was nog een bruiloft in het hotel

49.

50. Op weg naar vliegveld en aan het einde van ons eerste deel van Bali. Hoorde ik opeens iemand zingen: ‘Willempie hoor je overal, Willempie zie je overal…’

Dit is het laatste deel en betreft de 3 dagen die we in Nusa Dua hebben verbracht.

51. Vissers op het strand. Weet niet of hij lacht om de kleine vis die zijn collega heeft gevangen, want volgens mij waren ze allemaal klein.

52. Meisje dat een soort zeewier aan het verzamelen is. Heb het vaker gegeten en het smaakt onwijs lekker.

53. Jongens die niet aan het werk zijn, maar de voorkeur geven aan relaxen op het strand.

54. Dacht dat lifeguards alleen mensen uit het water vissen.

55. Zonsondergang vanaf ons balkon. Let op die rare groene, bijna lichtgevende wolk op de foto.

56. Beeld in de voyer van het hotel

57. Dak van het hotel. Met onwijs gave lamp.

58. Tuin van het hotelcomplex

59. Idem.

60. Op weg terug naar vliegveld, om vervolgens terug te vliegen naar Belanda.

·
visit the world
8,134 Posts
Sasha wat doe je me aan!!!!! ARGHHHHHHH ;)

Tja hier wordt ik weer blij van hoor. Wederom mooi BALI vastgelegd. Heerlijke bestemming ook! :cool: cool:

Alle foto's zijn mooi, maar de volgende springen er voor mij ECHT uit!
11 / 16 / 21 / 28 / 52 / 57
30 is prachtig zo in zwart wit, oogt sereen, van die lijst wordt je automatisch stil.

in welk hotel zaten jullie in Legian en in Nusa Dua? :D :)

·
visit the world
8,134 Posts
^^ Bij tempels kan het idd wel eens heel druk en dus toeristisch worden, vooral inclusief bijbehorende winkeltjes en dat je aangesproken wordt, in 2009 had ik daar met mijn privegids en chauffeur geen/amper last van hoor...in diverse tempelcomplexen was ik voordat de eerste grote bus met toeristen kwam...
Kuta is idd mega toeristisch, maar hoe verder je naar het westen gaat (legian, semniyak, kerobokan > hoe rustiger het echt wordt)
Sanur is ook redelijk toeristisch maar dat staat echt in geen verhouding tot Kuta. In Lovina (noord bali) ben ik niet geweest dus ken de situatie daar niet.
Binnenland is prima te doen, niet in Ubud zelf zitten maar juist daar weer net buiten ;) Huisje voor jezelf kijkend over bergen, dalen, rijstvelden en een tempeltje hier en daar....dat is juist het Bali waar ik gek op ben...

·
Registered
5,952 Posts
Discussion Starter · #7 ·
@ Patrick Highrise.

Legian in het Bali Mandira Hotel. We hadden een cottage. Was gewoon top! Alles klopte.
Nusa Dua in het Inna Putri Hotel. Oud hotel met redelijke kamers, maar viel achter af best mee. Al met al nog 3 leuke dagen gehad daar. We hadden overigens geen andere keus.
Ik had voor de laatste 3 dagen, die we nog hadden na ons bezoek aan Australie, geen hotel geboekt. Ik dacht dat doe ik in Bali zelf wel. Had een paar hotels via i net gecheckt en ben er tijdens onze vakantie heen gelopen, om te vragen wat de prijzen zijn en of ze nog kamers hadden voor de gewenste dagen.
Nou, ik kan je zeggen dat 7 van de 8 gewoon vol zaten! Ook het Bali Mandira had geen kamers meer, anders hadden we desnoods daar naar terug gegaan. Het was immers een goed hotel.
We wilden eigenlijk die 3 dagen naar Seminyak, maar zoals gezegd. De hotels in ons budget (tot 90 euro per nacht) waren allemaal vol. Er was 1 hotel op de rand van Legian en Seminyak vrij, maar de kamers roken muf.
We zijn uiteindelijk in Fremantle (Aus) naar een reisbureau gegaan en die hadden 1 hotel in Sanur en 1 hotel in Nusa Dua voor ons beschikbaar. Dat in Sanur had echt hele slechte recensies op Tripadvisor. Het Inna Putri was ook niet het beste wat je kunt krijgen en er waren veel Jappen en Russen, maar zoals gezegd viel het achteraf best mee en we hebben ons nog goed kunnen vermaken.

·
Registered
5,952 Posts
Discussion Starter · #8 ·
@ Quintana
Te toeristisch? Ieder z'n smaak. Ik hou wel van mensen om me heen. Ik vind het leuk om te zien wat mensen doen. Er hangt gewoon een leuke gezellig sfeer daar. Ik wordt na 2 of 3 dagen zonder bedrijvigheid om me heen eenzaam. Heb ook eens 3 dagen op een eiland gezeten met 2 hulpjes, die voor ons kookten en alles schoonmaakten. Gelukkig waren die er nog, want anders was ik al na 1 dag weer "gevlucht".
Weet je wanneer het pas vervelend wordt. Als er meer toeristen als locals zijn. Zoals bijvoorbeeld de spaanse costa's of weet ik wat. Nou daar heb ik in Bali geen last van. Overal waar ik kom op Bali, kom ik meer locals dan toeristen tegen. Rond om Kuta, dus incl. Denpasar, Sanur, Jimbaran, Uluwatu en Sanur wonen ruim 2,5 miljoen mensen. Daar vallen die paar toeristen echt in het niets. Tuurlijk zie je op de stranden wat toeristen, maar loop eens een paar met verder de straten in, pak een scooter en je bent in een hele andere wereld. Kijk maar eens goed naar m'n foto's. Ik heb echt niet bewust alleen foto's van locals gemaakt. Dit is gewoon de samenstelling van de mensen die daar rondlopen.

·
Whirlwind
1,254 Posts
Hele mooie foto's van een zo te zien prachtig eiland. Wat me opvalt aan de foto's is dat de meeste toeristen nog al chagrijnig kijken, terwijl de Balinezen juist vaak lachen. Is dit toevallig of was dit ook jouw ervaring toen je daar was?

·
Registered
5,952 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Balinezen lachen idd vaak en zeggen ook altijd gedag. Er zijn schijnbaar toeristen bij, die het niet naar hun zin hebben ofzo. Nee, maar zonder gekheid. Bij wie het me vaak opvalt zijn de Russen. Vooral die wijven (glim)lachen nooit en zeggen ook nooit gedag. Gelukkig kwamen we die alleen tegen in Nusa Dua. Chinezen en Jappen zijn ook best contact gestoord. Op Kuta zaten voornamelijk Aussies, omdat die ook vakantie tijd hadden. Die zijn over het algemeen wel redelijk beleeft en lachen wel vriendelijk naar je en hebben het zeker naar hun zin daar. Het is voor hun lekker dichtbij en super goedkoop. Daar zou ik ook blij van worden.
Wij reden een keer in een taxi en raakten zoals altijd aan de praat met de taxi chauffeur. We vertelden iets over ons zelf en hij natuurlijk ook over zichzelf. Hij vond ons Nederlanders de leukste en meest spontane vakantiegasten op Bali. Ik dacht eerst ja, ja, dat zeg ja natuurlijk tegen iedereen. Toen we aankwamen op onze bestemming, vroeg hij 10.000 Rp. Dat is ongeveer € 0,90. Wij hadden niet kleiner dan 50.000 Rp. Daarop zei hij dat we niet hoefden te betalen. Omdat hij immers veel Nederlandse "vrienden" had. Ha, ha... echt bizar, maar wel leuk om mee te maken.

·
* H I G H *
1,538 Posts
Mooie serie, maar naar mijn mening net niet helemaal compleet.... mis foto's van Double Six... dé club van Bali.

·
Registered
5,952 Posts
Discussion Starter · #13 ·
^^
Ben er wel elke dag als ik een strandwandeling maakte langs gelopen, maar niet naar binnen gegaan. Zowel overdag als 's avonds niet. Had ook geen zin om te clubben deze keer.

·
Registered
34,670 Posts
Sasha wat doe je me aan!!!!! ARGHHHHHHH ;)

Tja hier wordt ik weer blij van hoor. Wederom mooi BALI vastgelegd. Heerlijke bestemming ook! :cool: cool:
Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. :) :eek:kay: :)

·
Moderator
16,917 Posts
Prachtige foto's :applause:

1 - 20 of 24 Posts