SkyscraperCity Forum banner

(B) Hasselt : foto thread

30608 Views 119 Replies 28 Participants Last post by  Rekarte
Post hier je foto's van 'gezellig' Hasselt...
1 - 20 of 120 Posts
20
Laten we zelf beginnen;

de Groene Boulevard!

Het mode museum; met achteraan 'rechtbank' van arch. Aldo Rossi, verbouwing van het Oude Gasthuis.

Achteraan 'het Jenevermuseum'

Steegjes in het centrum...

Stadsparkje, wie zoekt die vindt!

Pintje drinken of lekker tafelen op de Zuivelmarkt! Kathedraal op de achtergrond.

Architecten bureau; Lens°Ass

Nog een leuk steegje; Oude Postkantoor, Design Donum. Naar Kapelstraat.

Nieuwe stadsontwikkelingen...

Leopoldplein als ik me niet vergis?

See less See more
Mja, 't is wel maar een klein stukje dat ik laat zien. De 'bekende' pleinen staan er nog niet op. Maar ik zal, als ik de tijd nog es vind, het album nog wel aanvullen.

Grtz
Heel leuk! Ik ben er nog nooit geweest. In de zomer zal ik daar maar eens verandering in brengen.
25
Ik zie nog steeds je foto's niet. Je moet ze eens terugplaatsen op je photobucket account.

Hier zijn mijn foto's. Mijn excuses voor de povere kwaliteit, hier en daar zie je waze plekken op het beeld. Mijn camera heeft al veel meegemaakt en ik denk dat hij zo stilaan zijn laatste adem aan het uitblazen is. Het moest ook nog eens vlug gaan en ik kan me niet stilhouden met al dat volk om me heen. En geloof me, het was druk zaterdag.

Het zijn eigenlijk meer sfeerbeelden, maar ze geven toch mooi het globale beeld van de stad weer. Uiteraard heb ik slechts enkele plekken van het centrum in beeld gebracht. Zo heb ik verschillende straten en pleinen overgeslagen. Ik hoop dat hier ook ooit nog eens foto's van verschijnen.

We vertrekken vanuit het stationsplein en wandelen zo richting centrum.

achter mij

De boulevard (binnenring) van Hasselt.

In de verte zie je al een toren opdoemen van het TT Center.

density

historisch pand

Niet ver daarnaast ligt het project 'de Eenhoorn'.

We komen aan op de markt.

TT torens

Vanop een ander deel van de boulevard.

Ik hoop dat de Hasselaren eens wat meer foto's nemen van hun stad. Er zijn nog tientallen mooie plekjes te ontdekken die ik niet heb gefotografeerd.
See less See more
7
Had even de tijd om wat foto's te maken van de werken aan de Blauwe boulevard, heb ineens ook maar wat foto's genomen van de omgeving!

Groene Boulevard

Groene Boulevard

Groene Boulevard

Holiday Inn (aan kanaalkom)

Molenpoort

Oude gevangenis (nieuwe locatie van universiteit???)

Studententoren

See less See more
3
Elo?!

Is mijn fotoreeks (tweede post thread) terug zichtbaar?

Hier nog enkele andere foto's:

Nog foto's op komst...
See less See more
Bedankt voor de foto's alledrie.
Ik ben eigenlijk nooit echt in Hasselt geweest, behalve dan in Kiewit in mijn jongere jaren.
(Pukkelpop....binnenkort terugkeren voor Rimpelrock?)
Het is dan ook een hele expeditie om met het O.V. vanuit het verre Eeklo het verre Hasselt te bereiken.
En vice versa natuurlijk.
En voor grote monumenten of om een grootstedelijke sfeer op te snuiven zijn er dichterbij betere opties.

Ziet er allemaal heel erg netjes uit daar.
Lijkt wel Nederland.
Puike stadskernvernieuwing.

Enne...gezellig, inderdaad!
Lijkt wel Nederland.
Ik heb net hetzelfde gevoel. Zowel wat betreft moderne als historische architectuur lijkt Hasselt wel een Nederlandse stad. Bovendien is alles puik onderhouden.
Ik heb net hetzelfde gevoel. Zowel wat betreft moderne als historische architectuur lijkt Hasselt wel een Nederlandse stad. Bovendien is alles puik onderhouden.

Zoals zoveel Limburgse steden!

Greetzzz XeloS
Zoals zoveel Limburgse steden!

Greetzzz XeloS

Welke 'steden' heb je dan zoal in Limburg?
^^ Genk, Maaseik, Bree, Bilzen, Lommel, Peer, Sint-Truiden, Borgloon, Beringen, Herk-de-stad en Tongeren zeker?

Toegegeven, qua inwoneraantal kunnen ze niet tippen aan Gent, Antwerpen, laat staan Brussel, maar er zijn best wel wat aardige plekjes bij.

Tongeren viel me destijds (8 jaar terug of zo) nogal tegen.
Veel historie, maar weinig stedelijk schoon. Rommelig.
Enkele vervallen monumentjes.
Die asfalten parkeervlakte aan de voet van de Basiliek maakte de teleurstelling bij mij compleet. Is dat nog steeds zo?
De basiliek zelf, het begijnhof en het Gallo-Romeinsmuseum mogen er best wezen;

Maar deze draad ging over Hasselt zeker?
Welke 'steden' heb je dan zoal in Limburg?
Idd stadjes, maar ik bedoelde dat ze wel mooi onderhouden zijn en sommigen Nederlands aandoen in tegenstelling tot.................!

Greetzzzz XeloS
Tongeren viel me destijds (8 jaar terug of zo) nogal tegen.
Veel historie, maar weinig stedelijk schoon. Rommelig.
Enkele vervallen monumentjes.
Die asfalten parkeervlakte aan de voet van de Basiliek maakte de teleurstelling bij mij compleet. Is dat nog steeds zo?
De basiliek zelf, het begijnhof en het Gallo-Romeinsmuseum mogen er best wezen;
Ik geloof dat de zone rond de basiliek volledig heringericht is (of gaat worden). Ook het Gallo-Romeins museum gaat uitbreiden en vernieuwen.

Voor de rest kan Tongeren inderdaad nogal tegenvallen; niet al te best onderhouden straten enzo. Veel zal ook te maken hebben met de hoge werkloosheid daar.
Een Nederland-gevoel heb ik toch niet in Beringen, Tongeren en Maaseik. In Hasselt wel, als ik de foto's zo zie, maar dan zou het alleszins niet een van de mooiere zijn. Van een kathedraal verwacht ik toch iets groots, en geen dorpskerk. Hasselt heb ik trouwens alleen gezien langs de noordwestelijke (grote) Ring, en vanuit de bus van het station naar Koersel.

Beringen is officieel een stad, maar veel interessants is er niet hoor. Een heel mooie kerk en marktplein, anderhalf winkelstraatje en het Albertkanaal. En daar blijft het bij. Er zijn natuurlijk de mijnsites, maar die liggen in deelgemeente Beringen-Mijn, enkele kilometers van Beringen zelf. Wel fascinerend dat het kleine Beringen vroeger twee voetbalploegen had, die ondertussen een aantal jaren samengeslagen zijn (Vigor Beringen + FC Beringen = FC Beringen).
Desalniettemin zou ik wel graag in die streek wonen, misschien mede doordat ik er regelmatig kom.
ƒƒ said:
Van een kathedraal verwacht ik toch iets groots, en geen dorpskerk.
Kathedraal is niet meer dan een kerk die verbonden is aan een bisschopszetel. Daar hangen geen voorwaarden aan vast over de omvang. In feite kan elke kerk een kathedraal worden, als er een bisschop in gevestigd wordt.

'Stad' is trouwens ook maar een titel. Of een gemeente een 'stad' of gewoon een 'gemeente' is, maakt anders dan dat woordje eigenlijk geen verschil in relatie tot andere steden en gemeenten of hogere overheden.
Een Nederland-gevoel heb ik toch niet in Beringen, Tongeren en Maaseik. In Hasselt wel, als ik de foto's zo zie, maar dan zou het alleszins niet een van de mooiere zijn.
Leg es uit?
Limburg en omgeving is gewoon een heel mooie streek om in te wonen. Aardige mensen, mooie natuur (met processierupsen;)) en Hasselt neemt haar rol van dichtbijgelegen provinciehoofdstad met verve op. Er valt vanalles te beleven zowel voor jong als oud, het is er gezellig,...

Mijn vriendin woont in Hulst nabij Tessenderlo. Ongelooflijk hoe rustig het daar is. Als je ooit eens een streek zoekt waar je tot rust kan komen in volle natuur.. En de zwarte markt is natuurlijk vlakbij. Ook stadjes zoals Mol en Geel zijn een bezoekje waard.
1 - 20 of 120 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.