SkyscraperCity banner

1 - 20 of 72 Posts

·
Registered
6,376 Posts
Discussion Starter #1
Deze hadden we hier nog niet dus start ik maar met de foto's van erwin

Woensdag 6 juni ben ik met collega’s naar Leuven geweest in het kader van onze jaarlijkse sociale activiteit.
Hier is een serie foto’s.

Enjoy! :cheers:

1. Hoogbouw. ;)

2. Nieuwbouw in de buurt van het station.

3.

4. Rechts de overkapping van het station.

5.

6.

7.

8.

9. Straatbeeld.

10. Een zoomer.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23. Stairway to heaven.

24.

25. Leuven is een echte studentenstad, dus: veeeel terrassen.

26.

27.
Hierbij een tweede serie foto’s van Leuven, waar ik op 6 juni met mijn collega’s naar toe ben geweest.
In deze serie komt ook hoogbouw voor. :)

Enjoy! :cheers:

1.

2. Ingezoomd straatbeeld.
Vreemde verkeerssituatie: je mag niet rechtsaf, niet linksaf en rechtdoor is ook niet toegestaan… :nuts:

3. Studentenwoning?

4. In het Begijnhof.

5. Contrast.

6. Student.

7. Studente.

8. Begijnhof.

9.

10. Bestaan.

11.

12. Terrassen.

13. Straatbeeld.

14. Toch nog hoogbouw gevonden. ;)

15. Contrast.

16.

17.

18. Waakhonden.

19. Zoomer.

20. Ook in Leuven tegenstanders van de G8-top.

21. Straatbeeld.

22.

23. Het station.

24. Het nieuwe gedeelte van het station.

25. Zoomer.

26. De wijk “achter” het station.

27. Typisch Belgisch.

·
D S - 15 05 2009
373 Posts
mooie reeksen

maar dat geeft nogal een doodse indruk, is er dan buiten de studenten geen leven in Leuven?:nuts:

·
Registered
99 Posts
Leuven is heel levendig dag en nacht zie je veel volk De Oude Markt de uitgangsbuurt op donderdag bruist wel minder dan vroeger maar ja.
De Kinepolis Leuven trekt ook zeer veel volk en in de dag zijn er bruisende shoppingstraten

·
Moderator
12,541 Posts
Ja zeg dat wel. Ik ben de afgelopen week 2 keer naar Leuven getrokken, en ik heb er gisteren nog wat gewinkeld. Ontzettend drukke stad zeg. En mooi! Ik moet toegeven dat het vorige week de eerste keer was dat ik Leuven echt heb gezien (iets anders dan dus gewoon het traject naar de Lido, of het station en dan de bus op naar Werchter).

Misschien post ik binnenkort een paar plaatjes van het eerste bezoek (gisteren geen foto's want het was mottig weer).

·
...
1,316 Posts
Mijn ogen doen pijn van die laatste zeg.

·
Registered
43 Posts
Ik ben op een zondag naar Leuven geweest en toen was het erg rustig, ik denk dat deze studentenstad vooral doordeweeks leeft. Leuven is wel een hele mooie compacte stad met veel oude gebouwen maar ook moderne gebouwen, het station is bijvoorbeeld een ontzettend mooi gebouw.
Het stadhuis lijkt een beetje op de universiteit van Middelburg (oorspronkelijk ook stadhuis), maar dat van Leuven vind ik net iets te detailleert. http://www.vakantiedomburg.nl/pictures/townhall_middelburg.jpg

·
Registered
670 Posts
Toffe foto van universiteit Middelbrug! Het valt mij op dat dit echt de typische bouwstijl van de Lage Landen is voor zo ver ik weet.. In Duitsland, Italie of Spanje zie ik dit niet onmiddelijk verschijnen :)

Hier zijn nog andere foto's van op een soort van stadsfestival: "Beleuvenissen"

Die vogelkooi was tijdelijk, maar toch. Ik zou het gepast vinden mocht ze blijven staan. Je kan nog steeds naar de gevels kijken en het vult het plein op!

En nog eetje om het af te leren! Het stadhuis, maar dan wijlen, want sinds eind 2008 puur ceremonieel! De echte stadsdiensten verhuizen naar het stationsbuurt, in het rode gebouw!

De stad Leuven wilt een 3tal oude gebouwen achter het stadhuis voor 75 jaar in erfpacht verkopen, maar de 5 geïnteresseerde bedrijven willen van geen erfpacht weten. To be continued..

·
Registered
1,750 Posts
Afgelopen weekend een dagje leuven gedaan dat mij zeer goed bevallen is. De zon kwam er jammer genoeg pas na de middag door maar dat was wel het enige minpuntje. Ik heb er veel te veel foto's getrokken dus dit wordt meer dan één post.

Deel 1: Een wandeling vanaf het station langs de bondgenotenlaan, Ladeuzeplein, stadspark en naamsestraat richting Groot Begijnhof en vandaar naar de kruidtuin.

·
Registered
787 Posts
Helaas bewolkt, het is opvallend hoe weinig mensen er op de foto's staan.
In de vakantie zonder studenten is Leuven een beetje een dode stad.

·
Funk me
790 Posts
Oei, ik heb blijkbaar veel gemist die verschillende keren dat ik in leuven was.
Hoeveel Km heb je ongeveer gedaan?

·
Registered
1,750 Posts
Helaas bewolkt, het is opvallend hoe weinig mensen er op de foto's staan.
In beide gevallen is er gelukkig wel verbetering in de foto's die nog volgen ;)

Oei, ik heb blijkbaar veel gemist die verschillende keren dat ik in leuven was.
Hoeveel Km heb je ongeveer gedaan?
Dit zal iets van een goede 3 km geweest zijn, en in de namiddag ook nog eens.

1 - 20 of 72 Posts