SkyscraperCity banner
1 - 13 of 13 Posts

·
Registered
1,751 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Er zit niet echt een groot plan achter maar ik blijk de laatste tijd om verschillende redenen regelmatig in Mechelen te belanden dus ik dacht maar ineens mijn eigen foto's te bundelen.

In de jodenstraat heb je een paar opvallende confrontaties tussen oud en nieuw

Het zou de bedoeling zijn om in deze straat een oude gracht terug te openen zoals al eerder gebeurde met de melaan.

·
Registered
4,213 Posts

Het zou de bedoeling zijn om in deze straat een oude gracht terug te openen zoals al eerder gebeurde met de melaan.

Is die commentaar van toepassing op de bovenste of de onderste foto? Vooral op de onderste foto lijkt dat niet echt evident, zo'n gracht openleggen. :nuts:

·
Bike It!
22,248 Posts
Er zit niet echt een groot plan achter maar ik blijk de laatste tijd om verschillende redenen regelmatig in Mechelen te belanden dus ik dacht maar ineens mijn eigen foto's te bundelen.
Groot gelijk heb je! En hoe meer jij naar Mechelen of om het even welke stad trekt, hoe liever wij het hebben. :)

Schitterende serie alweer. Prachtstad toch.

Is die commentaar van toepassing op de bovenste of de onderste foto? Vooral op de onderste foto lijkt dat niet echt evident, zo'n gracht openleggen. :nuts:
Het lijkt me duidelijk over de bovenste straat te gaan. Al lijkt me ook daar weinig ruimte op overschot.

·
Registered
1,751 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Idd de bovenste, en daar is op bepaalde plaatsen idd weinig ruimte op overschot dus ik vraag me af hoe ze dat daar precies gaan aanpakken.

·
Bike It!
22,248 Posts
Bij de Melaan heb je aan het smalste deel een grote muur van een cultureel gebouw met enkele ingangen. Daar konden ze dus gewoon het water tot aan de mmur openmaken en enkele bruggetjes leggen. Hier lijkt me dat toch wat moeilijker.

De Melaan.

Voor de rest is daar duidelijk meer ruimte.

·
Registered
1,751 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Idd, maar goed. Er was daar vroeger ook een gracht en de mensen hebben dat toen ook overleefd. Al zullen er een aantal huizen last krijgen als ze ooit een verhuiswagen voor de deur willen parkeren.

bon, wat andere reeksen nog

·
Registered
1,751 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Hier hebben we de Dijle ter hoogte van de Winketkaai

Hoogbouw op Mechels formaat ;)

Een tot restaurant omgebouwde boot. Ligt wel net aan de verkeerde kant van de vesten om echt gezellig te zijn.

·
Registered
347 Posts
Een tot restaurant omgebouwde boot. Ligt wel net aan de verkeerde kant van de vesten om echt gezellig te zijn.

Die lag jaar en dag aan de vismarkt, maar is moeten wijken voor de brug van de vismarkt naar de haverwerf/Lamot.

·
Registered
1,751 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Ja, dat was dan idd wel een veel betere locatie voor zo'n restaurant. Die verhuis moet hen toch veel klanten kosten.

Ik heb trouwens het artikel over de heraangelegde stadskanalen nog eens opgezocht en blijkbaar wordt het nog iets uitgebreider dan ik dacht.

Deze straat zou ook opnieuw opengewerkt worden.

Dit kruispunt aan de frederik de merodestraat verbind die twee straten. De twee grachten zullen niet in verbinding staan maar ze zouden daar een soort van illusie aan willen geven van een brug over een doorlopende gracht.

Als je trouwens ziet hoe smal het daar is verwacht ik toch dat die garages nog maar weinig nut gaat hebben. :D

·
Registered
4,213 Posts
Wie zou er daar eigenlijk beter worden van het opengraven van die straten? De bewoners en de middenstand zeker niet. 't zal wel voor de toeristen zijn, zeker?

Zotte ideeën...

·
Registered
1,751 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Wel, de immofirma die luxeappartementen tegenover dat gele gebouw gaat optrekken is al zeer tevreden want die kunnen ineens wat hogere vraagprijzen stellen.

·
Registered
1,751 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Aha, kijk eens aan. Ik heb een afbeelding gevonden van wat de toekomstige toestand zou moeten worden.

Als ik het juist kan plaatsen is rijdt die wagen over dat kruigpunt en staat dat ventje daar naast die oude beenhouwerij. Dus het wegdek zou blijkbaar zijn huidige breedte behouden maar langs de linkerkant van de straat wordt er een heel stuk verder opengewerkt. In de smalste stukken verder in de straat zou er dan gewerkt worden met een strook blauwe natuursteen om de loop te suggeren.

1 - 13 of 13 Posts