SkyscraperCity Forum banner
1 - 20 of 24 Posts

·
Registered
628 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Sint-Niklaas is zeker geen passage-stad tussen Gent en Antwerpen, daarvoor is het veel te groot (bijna 70.000 inwoners). De laatste jaren zijn daar veel projecten geweest oa de grote markt, de stationsbuurt en het winkelcentrum. Hier een paar foto's, ik ben wel geen professionele fotograaf dus de foto's kunnen soms tegenvallen
1. Parking winkelcentrum en een beetje laagbouw

2. Dit lijkt al wat meer op hoogbouw

3.

4.

5. De woonblokken gezien vanop de dakparking van het winkelcentrum

6. Binnen in het waasland shoppingcenter

7. Het waasland shoppingcenter is het 2e grootste winkelcentrum in België (na Wijnegem). Er zijn 140 winkels

8. Op weg naar het centrum

9.

10. Het stadspark

11. De vernieuwde grootste markt van België (en misschien wel West-Europa), volledig omringt door een houten promenade met trapjes (wat voor veel mensen een probleem lijkt, heel wat mensen zijn al neergekletst)

12. Historische panden op de markt, onderaan de inrit voor de ondergrondse parking met waterpartijen

13. Een zijstraat van de markt

14. De winkelstraat met een hartverwarmende verwelkoming

15. Het vernieuwde station

16. Het ziet er niet zo fraai uit, maar het telt toch 5 perrons

17. Nog enkele historische panden op het stationsplein

18. Dit ziet er toch wel stedelijk uit, een spoor boven de weg en dat een hele straat lang

19. Dit ziet er ook stedelijk uit, er zijn heel wat tunnels in s.-n. ook onder het station loopt er één

20. De half ondergrondse parking onder de markt

21. Het nieuwe siniscoop complex

22. De binnenstad

23. Nog wat laagbouw

24. De stadsschouwburg

·
Registered
6,450 Posts
Bedankt voor de fotos.
Het is mssn geen passage stad maar toch deels een Antwerpse slaapstad?
Ik heb eens gehoord dat het dialekt door Antwerpse inwijkelingen meer en meer naar het Antwerps aan het opschuiven is.

·
Registered
628 Posts
Discussion Starter · #4 ·